Pięćdziesiąte Audi R8 LMS GT4 wyjechało z fabryki w Bollinger Hofe

Pięćdziesiąte Audi R8 LMS GT4 wyjechało z fabryki w Bollinger Hofe19.03.2018
Niedaleko siedziby Audi w Neckarsulm, w Heilbronn, z hali fabryki "Audi Bollinger Hofe", wyjechało pięćdziesiąte Audi R8 LMS GT4. Model serii GT4 okazał się światowym sukcesem sprzedażowym.

Samochód ten, jak żadne inne wyścigowe auto marki Audi, korzysta z synergii pod względem koncepcji technicznej i rozwiązań produkcyjnych właściwych dla elastycznych procesów niskoprodukcyjnych. Od chwili rozpoczęcia dostaw tego modelu, czyli od 15 grudnia 2017, Audi Sport customer racing wyprodukowało już pięćdziesiąt jego sztuk, a dalsze zamówienia są w trakcie realizacji.

Bezobsługowe systemy transportowe, w niskoprodukcyjnym procesie wytwarzania modelu przenoszą karoserie i części pomiędzy liniami produkcyjnymi seryjnej wersji R8. Coś, co może wyglądać jak zaaranżowana sesja zdjęciowa, jest produkcyjną rutyną w Audi Sport. Seria GT4 jest bowiem wytwarzana w tym samym miejscu co seryjne R8 i przechodzi przez piętnaście tych samych etapów: od montażu szkieletu karoserii, do kontroli finałowej. Tych samych trzech pracowników, którzy przeprowadzają kontrolę pojazdów seryjnych, odpowiedzialnych jest również za jakość wersji wyścigowej. Obie wersje mają bowiem aż 60 procent wspólnych podzespołów, zwłaszcza w obszarach podwozia i układu napędowego. 5,2-litrowy silnik V10 oraz siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów S tronic, są niemal identyczne.

Audi R8 LMS GT4

Również w przypadku podwozia, wersja wyścigowa czerpie z doskonałych genów wersji drogowej. Wielomateriałowy szkielet karoserii Audi Space Frame (ASF), w 79 procentach składa się z aluminium, a w 13 procentach z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CFK). Takie zestawienie skutkuje wysoką wytrzymałością i niską masą całości. Na potrzeby wyścigów, pojazd dodatkowo wyposaża się w elementy zapewniające większe bezpieczeństwo. Są to np. stalowa klatka bezpieczeństwa czy pneumatyczny podnośnik. Monterzy instalują te podzespoły jeszcze w fazie operacji przedprodukcyjnych, zanim auto wjedzie na linię montażową. Zarówno wersja seryjna R8, jak i wersja wyścigowa, przechodzą przez ten sam proces lakierniczy. Specjalny kolor wersji GT4 – srebrny Florett – nakładany jest w lakierni modeli specjalnych.

„Jesteśmy bardzo dumni z tego, że udało nam się zbudować wyczynowy, wyścigowy samochód, który ma tak wiele wspólnego z modelem seryjnym” – mówi Wolfgang Schanz, szef produkcji w Audi Sport GmbH. „To zasługa maksymalnej synergii w ramach marki Audi Sport.”
Obecnie, z hali montażowej firmy, dziennie wyjeżdża jedno Audi R8 LMS GT4. Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing podkreśla:
„Z zalet takiej organizacji produkcji, korzyści czerpią przede wszystkim nasi klienci. Oferujemy gotowy do wyścigu samochód, za cenę nie przekraczającą 200 tysięcy euro. Za takie pieniądze teamy wyścigowe otrzymują wyczynowe auto najwyższej jakości. Dowodem tej jakości jest np. zdobycie pierwszego i drugiego miejsca w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju przez zespół Phoenix Racing, jeżdżący właśnie Audi R8 LMS GT4.”

W tym sezonie, model R8 LMS GT4 weźmie udział w wielu wyścigach różnych serii w Ameryce, Azji, Australii i w Europie. Ogromne możliwości dla klientów decydujących się na ten samochód, dają też imprezy dedykowane wyłącznie jemu, np. Audi Sport R8 LMS Cup czy Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup.

Źródło: Audi