Zero kompromisów, czyli Audi TT Clubsport Quattro

Zero kompromisów, czyli Audi TT Clubsport Quattro18.05.2007
Audi TT to szybkie, choć nie pozbawione komfortu coupe. Dla wielbicieli wiatru we włosach przewidziano również wersję otwartą tego modelu. Ale co można powiedzieć o najnowszym koncepcyjnym Audi TT Clubsport Quattro? ...

Audi TT to szybkie, choć nie pozbawione komfortu coupe. Dla wielbicieli wiatru we włosach przewidziano również wersję otwartą tego modelu. Ale co można powiedzieć o najnowszym koncepcyjnym Audi TT Clubsport Quattro? Tylko jedno - maksimum frajdy z jazdy i zero kompromisów!

Zero kompromisów, czyli Audi TT Clubsport Quattro 1 Nowy projekt to wóz z nadwoziem typu Speedster. W historii najbardziej znanym producentem tego typu aut było Porsche. I właśnie w nawiązaniu do najlepszych projektów takich jak Porsche 356 Speedster, Audi postanowiło stworzyć własną kreację bezkompromisowego auta sportowego dla prawdziwych purystów. Szyba przednia jest niższa od tej w wersji seryjnej Audi TT i płynnie łączy się z bocznymi szybami, których kształt uległ również zasadniczym zmianom. Usunięto słupek A i zmieniono znany w formie grill typu „single frame” na jeszcze większy. W kloszach przednich lamp zamontowano pasy świetlne z diod LED służące do jazdy dziennej. Sportowego charakteru z pewnością nadają potężne 20 calowe aluminiowe obręcze kół z oponami 265/30 R 20. Z tego powodu musiano poszerzyć nadkola, a całe auto jest szersze o 80 mm. Po raz pierwszy w modelu TT zastosowano ceramiczne tarcze hamulcowe. Auto napędza turbodoładowany silnik 2.0 TFSI znany z Audi S3, jednak w przypadku tego konceptu jego moc zwiększono do 300 KM.

Zero kompromisów, czyli Audi TT Clubsport Quattro 2 Jednostka napędowa współpracuje z automatyczna skrzynią sekwencyjną typu S tronic. Karoserię Audi TT Clubsport pokryto lakierem w kolorze Daytona Grey, którego po raz pierwszy użyto w Audi RS4 i S8. Z odcieniem lakieru współgra sportowy środek utrzymany w odcieniach szarej skóry łączonej z pomarańczowymi dodatkami i metalicznym połyskiem najprawdziwszego aluminium. Aby umilić podróż dwójce pasażerów tego gokarta, zamontowano najnowszy system audio Bang&Olufsen 2 z odtwarzaczem MP3 i możliwością podłączenia innych urządzeń peryferyjnych - na przykład I-poda. Jest mało prawdopodobne żeby Audi TT Clubsport miało szanse znaleźć się w produkcji seryjnej, ale na pewno niektóre elementy z tego prototypu znajdą się w planowanej przez Audi mocniejszej odmianie modelu TT-S oraz TT-RS. Publiczna premiera prototypu TT Clubsport odbędzie się podczas Tuning Show Wörtherseetreffen w Austrii.

Źródło: Audi, Informacja Moto Target