MotoNews.pl

Pierwsze jazdy Seatem Ateca

18 sierpnia 2016

Kategoria | Pierwsze jazdy
Marka, model | ,
2 Seat-Ateca

Popularność SUV-ów nieustannie rośnie i obecnie jest to jeden z najprężniej rozwijających się segmentów rynku motoryzacyjnego. Kolejnym producentem, który dołączył do rywalizacji o względy klientów poszukujących uniwersalnego pojazdu łączącego atuty samochodów osobowych i terenowych jest Seat z modelem Ateca.

Atrakcyjny design zewnętrzny, przestronna kabina, szeroka gama silnikowa, optymalnie skonfigurowane wersje wyposażenia i konkurencyjna cena zakupu to tylko niektóre z zalet nowego modelu, które sprawiają, że Seat Ateca ma szanse szybko zdobyć popularność na polskim rynku.

Seat Ateca – stylistyka

Efektowna stylistyka nadwozia w połączeniu z flagowym lakierem Samoa Orange prezentuje się świetnie i podkreśla sportowy charakter marki. Duża trapezowa osłona chłodnicy i LED-owe reflektory przednie o nieszablonowym kształcie zdobią przód pojazdu. W profilu dostrzeżemy wyraźne przetłoczenia. Biegną wzdłuż całego nadwozia.

Typowe dla tego segmentu są czarne plastikowe osłony chroniące nadkola, progi oraz dolną część zderzaków. Z tyłu pomiędzy poziomymi światłami zaprojektowano charakterystyczne wcięcie. Biegnie ono przez całą szerokość pokrywy bagażnika.

Seat Ateca – wnętrze

W kompaktowym nadwoziu wygospodarowano przestronną przestrzeń pasażerską i bagażnik o pojemności 510 litrów. Wnętrze doskonale znane z najpopularniejszego w ofercie – Leona, po kilku modyfikacjach idealnie komponuje się z wyższym SUV-em. Konsola centralna zorientowana na kierowcę, czytelne zegary, dobrze leżący w dłoniach wieniec kierownicy czy optymalnie wyprofilowane przednie fotele tworzą komfortowe miejsce pracy kierowcy.

Zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie niezależnie od wzrostu i postury pasażerów, cztery dorosłe osoby nie będą narzekały na brak miejsca. Jakość wykonania wnętrza, spasowanie elementów, ich faktura czy twardość nie budzą zastrzeżeń. Prezentują najwyższy poziom wśród produktów Seata. Ciekawym akcentem jest oświetlenie powitalne zamontowane w lusterkach bocznych. Poza tym mamy możliwość zmiany koloru podświetlenia wnętrza (8 kolorów) i możemy bezdotykowo otwierać bagażnik. Wystarczy ruch stopy pod tylnym zderzakiem. Opcja ta była niedostępna do tej pory w modelach Seata.

Seat Ateca – jednostki napędowe

Seat Ateca może współpracować z jednym z pięciu silników: 1.0 TSI – 115KM, 1.4 TSI – 150KM, 1.6 TDI – 115KM, 2.0 TDI – 150KM oraz 2.0 TDI – 190KM. Podczas pierwszych jazd testowych sprawdziliśmy możliwości dwulitrowego diesla o mocy 150KM i momencie 340 Nm. Wysokoprężna jednostka współpracująca z precyzyjną sześciobiegową manualną przekładnią zapewnia optymalną dynamikę (od 0 do 100 km/h – 8.5 sekundy) i elastyczność.

Uzupełnieniem tego duetu jest dobrze zestrojone, dosyć twarde zawieszenie i czuły układ kierowniczy. Połączenie tych elementów gwarantuje pewne, stabilne i przewidywalne prowadzenie w każdych warunkach.

Seat Ateca – systemy ułatwiające jazdę w terenie i w mieście

Podczas pokonywania bezdroży przydatny okaże się 187 mm prześwit. Równie dobrze sprawdzi się napęd 4Drive oraz system Drive Profile. Oferuje on cztery tryby jazdy w wersjach z napędem na jedną oś: Normal, Eco, Sport i Individual. W wersjach z napędem na obie osie są dwa dodatkowe: Snow i Off-Road . Podczas codziennej eksploatacji w mieście nieoceniona okaże się kamera cofania. Przyda się rewelacyjny system kamer 360°, system kontroli odstępu czy system monitorowania martwego pola.

Seat Ateca – ceny

Ceny Seata Ateca zaczynają się od 77 100 zł. W ofercie znajdziemy trzy wersje wyposażenia: Reference, Style i Xcellence, pięć wspomnianych wcześniej wersji silnikowych, opcjonalny automat DSG oraz napęd na obie osie.

Info-Ekspert