MotoNews.pl

Test Nissan Qashqai 1,6 diesel z systemem Drive Assist

niedziela, 09 września 2018

« poprzedni | auto test | następny »
Kategoria | Testy samochodów
Marka, model | ,
Nissan-Qashqai-N-Connecta-Drive-Assist 36

W 2017 roku do salonów zawitała odnowiona odsłona dobrze znanego na polskim rynku crossovera marki Nissan czyli modelu Qashqai. Dzięki uprzejmości kierownika salonu Japan Motors w Komornikach, mogliśmy przeprowadzić test Qashqaia wyposażonego w najczęściej wybieraną jednostkę napędową w tym modelu, jaką jest diesel o pojemności 1,6 litra i mocy 130KM. Mieliśmy tym samym przyjemność testować wersję z najpopularniejszym silnikiem w tym modelu oraz wyposażeniem N-CONNECTA, pakietem Style oraz systemem Drive Assist.

Stylistyka Nissana Qashqai

Obecnie dostępny w salonach Nissan Qashqai w 2017 roku przeszedł face lifting. Z zewnątrz od razu łatwo można zauważyć zmiany w zderzaku i atrapie chłodnicy. Dłuższy grill wraz z większą chromowaną ramką, który sięga teraz niemal do dolnej krawędzi zderzaka, dodatkowe przetłoczenia oraz całkiem nowe lampy przeciwmgielne, to część zmian z przodu samochodu. Z drugiej strony pojazdu zmienione zostały lampy tylne (w testowanym egzemplarzu wykonane w technologii LED z efektem 3D) oraz zderzak. Testowana wersja w standardowym wyposażeniu posiada felgi aluminiowe w rozmiarze 18”. Wszystkie te zmiany sprawiają, że nowy Nissan Qashqai wygląda dużo bardziej młodzieżowo.

Wnętrze i komfort

Przestrzeń pasażerska

Wsiadając do tego crossovera od samego początku widać dużą dbałość o szczegóły. Przednie fotele są wygodne i dobrze trzymają zarówno kierowcę, jak i pasażera jadącego z przodu. Deska rozdzielcza wykonana została z tworzywa sztucznego dobrej jakości, co widać już na pierwszy rzut oka, a całość została bardzo dobrze spasowana i nic nie skrzypi ani nie trzeszczy, nawet kiedy będziemy jechać po nierównej drodze.

W tylnym rzędzie siedzeń jest wystarczająco miejsca nad głową i bardzo dużo przestrzeni na nogi. Kabina jest bardzo przestronna oraz dobrze doświetlona, dzięki dużemu panoramicznemu dachowi.

Ergonomia obsługi

Na kierownicy zostały umieszczone przyciski sterowania systemem multimedialnym, ustawieniami komputera pokładowego oraz funkcjami pakietu Drive Assist. Koło kierownicy jest obszyte skórą oraz zostało odpowiednio wyprofilowane i spłaszczone w dolnej części. Całość ma odpowiednią grubość, dzięki czemu chwyt kierownicy jest pewny i wygodny.

Zegary wraz ze umieszczonym pomiędzy nimi wyświetlaczem są bardzo czytelne i wyświetlają wszystkie najważniejsze informacje, łącznie ze wskazówkami nawigacji.

W środkowej części kokpitu znajdziemy panel sterowania dwustrefową automatyczną klimatyzacją, a nad nim zlokalizowany jest duży, bo aż 7 calowy wyświetlacz dotykowy. Odpowiada on nie tylko za sterownie radiem i innymi multimediami podłączonymi do systemu (obsługiwane są telefony, nośniki pamięci masowej oraz odtwarzacz płyt CD), zobaczymy tam tez obraz z kamer 360° i z kamery cofania oraz informacje z nawigacji fabrycznej, która jest w tej wersji wyposażeniem standardowym. Jedynym minusem tego ekranu, jaki zauważyliśmy podczas naszego testu jest dość mała jasność i przy dużym nasłonecznieniu i odsłoniętym dachu panoramicznym, obraz nie jest zbyt wyraźny.

Pakiet Drive Assist

Pakiet Drive Assist to system wspomagający kierowcę, który jest dostępny w samochodach w wersji z manualną skrzynią biegów. Inteligentny Asystent Utrzymania Pasa Ruchu podczas jazdy wykrywa pas ruchu i utrzymuje pojazd na pasie, po którym się poruszamy – podczas testów zauważyliśmy, iż najlepiej działa, kiedy po obu stronach samochodu znajdują się białe linie. Do dyspozycji mamy też aktywny tempomat, który dostosowuje prędkość do samochodu jadącego z przodu. Monitorowanie przestrzeni wokół samochodu sprawdza się bardzo dobrze. W szczególności podczas wyjeżdżania tyłem, asystent „zauważa” inne samochody dużo szybciej niż jest to w stanie zrobić kierowca.

Schowki

Wnętrze w Nissanie Qashqai można śmiało powiedzieć, iż jest usłane schowkami. W przednich drzwiach znajdują się kieszenie, w których zmieści się nawet litrowa butelka napoju oraz mapa lub np. książka. Z kolei przed nogami pasażera znajdziemy pojemny oraz co bardzo praktyczne, chłodzony schowek.

Konsola pomiędzy fotelami to, można by powiedzieć jeden wielki schowek – przed skrzynią biegów znajduje się mała kieszonka z gniazdkiem samochodowym, bezpośrednio za drążkiem zmiany biegów mamy dwa uchwyty na kubki oraz kieszonkę na coś drobnego zaraz za nimi.

W podłokietniku między przednimi fotelami znalazł swoje miejsce głęboki schowek, który został podzielony na dwie części. Górna cześć to półka, na której zmieści się telefon lub portfel, pod spodem jest głęboki schowek z portem USB oraz wejściem AUX, przez który możemy podłączyć swój telefon (lub inne urządzenie multimedialne) i odtwarzać muzykę przez pokładowy system audio. Nie zabrakło tam również dodatkowego gniazdka samochodowego.

Dla pasażerów jadących w tylnym rzędzie siedzeń, przygotowane zostały kieszenie umieszczone z tyłu przednich siedzeń oraz schowki na butelkę w drzwiach. Na środku tylnej kanapy, znajdziemy również podłokietnik z uchwytami na kubki.

Przestrzeń bagażowa

Bagażnik, bo o nim mowa, daje nam do dyspozycji 410 litrów pojemności. Podłoga bagażnika jest dzielona i w dolnej części znajdziemy koło dojazdowe oraz narzędzia przykryte wykładziną. Pomiędzy ta wykładziną, a podłogą bagażnika powstaje przestrzeń na schowanie różnych niewysokich przedmiotów (np. koc piknikowy). Za tylnymi nadkolami znajdziemy dodatkową kieszeń na bagaż, nad którymi zlokalizowane są haczyki na siatki.

Silnik 1,6 diesel

Jednostka napędowa w testowanym egzemplarzu to najpopularniejszy w tym modelu silnik diesla o pojemności 1,6 litra o mocy 130KM, zestrojony z sześciostopniową manualną skrzynią biegów. Cały napęd przekazywany jest na przednie koła. Motor ten zapewnia bardzo przyzwoite osiągi, zachowując bardzo dobrą ekonomię – podczas testów na trasie samochód spalał 4,2 litra na 100km. Duży moment obrotowy silnika zapewnia bardzo dobrą elastyczność, a silnik pracuje bardzo cicho i jest ledwie słyszalny w kabinie.

Nissan Qashqai – podsumowanie

Nowy Nissan Qashqai to dobrze zaprojektowany samochód z nowoczesną, młodzieżową stylistyką, a praktyczne rozwiązania idą tu w parze z estetycznym i nowoczesnym stylem. Samochód ten jest bardzo dobra propozycją dla osób aktywnych, które w samochodzie cenią wszechstronność oraz wygodę. Różne możliwości kolorystyczne i silnikowe oraz bogata gama dodatków sprawia, że każdy znajdzie tutaj konfigurację dla siebie.

Serdecznie dziękujemy firmie Grupa PGD oraz kierownikowi salonu Japan Motors Poznań-Komorniki za udostępnienie samochodu do testu.

Dane techniczne

Wersja wyposażenia N-CONNECTA + Pakiet Styl

Zabezpieczania i bezpieczeństwo

  • Centralny zamek sterowany pilotem
  • Immobilizer
  • ABS+EBD
  • Inteligentny system wspomagania hamowania
  • ESP
  • 6 poduszek powietrznych
  • Zagłówki oraz 3 punktowe pasy bezpieczeństwa wszystkich foteli
  • ISOFIX przy tylnych zewnętrznych fotelach
  • Zabezpieczenie drzwi tylnych przed otwarciem prze dzieci
  • System wspomagania ruszania pod górkę z funkcją Auto Hold
  • Elektryczny hamulec postojowy
  • System aktywnej kontroli zawieszenia
  • Inteligentny system kontroli ruchu nadwozia
  • Inteligentny system kontroli toru jazdy
  • System pomiaru ciśnienia w oponach
  • Koło zapasowe dojazdowe
  • Pakiet bezpieczeństwa
  • Pakiet SAFETY SHIELD PLUS
  • Pakiet Drive Assist
  • Inteligentny system kamer 360°

Audio

  • System audio z radiem/CD, MP3, AUX, USB i iPod, Bluetooth
  • 6 głośników
  • System nawigacji NissanConnect z 7” ekranem dotykowym
  • Radio z funkcją odsłuchu cyfrowych radiostacji DAB

Wnętrze

  • Wyświetlacz TFT 5” zintegrowany z zestawem wskaźników
  • Tkanina N-CONNECTA
  • Jednobryłowe fortele przednie
  • Miękka skóra na kierownicy oraz gałce zmiany biegów
  • Podświetlana obwódka gałki zmiany biegów

Wygląd zewnętrzny

  • Chromowane listwy szyb
  • Zderzaki w kolorze nadwozia
  • 18” felgi ze stopów metali lekkich
  • Przyciemniane szyby
  • Antena „płetwa rekina”
  • Panoramiczne okno dachowe
  • Relingi dachowe

Wentylacja/widoczność

  • Światła do jazdy dziennej w technologii LED z kierunkowskazami
  • Reflektory w technologii FULL LED z funkcją doświetlania zakrętów
  • Tylne światła w technologii LED
  • Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z filtrem przeciwpyłkowym
  • Przednie lampy przeciwmgłowe

Komfort

  • Przednie i tylne szyby elektrycznie regulowane
  • Wszystkie szyby z funkcją regulacji jednym naciśnięciem guzika
  • Kolumna kierownicy regulowania w dwóch płaszczyznach
  • Wspomaganie kierownicy (możliwość wyboru różnych trybów pracy)
  • Podłokietnik kierowcy ze schowkiem
  • Centralnie umieszczony podłokietnik w oparciu tylnej kanapy
  • Konsola centralne z uchwytami na kubki
  • Regulacja wysokości foteli kierowcy i pasażera
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • System Start/Stop
  • Lusterka zewnętrzne regulowane i podgrzewane elektrycznie ze zintegrowanymi kierunkowskazami LED
  • Dzielone, składane oparcie tylnej kanapy (w stosunku 60/40)
  • System aranżacji przestrzeni bagażowej
  • Ręcznie regulowane podparcie odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy i pasażera
  • Automatycznie składane lusterka
  • System inteligentnego kluczyka I-KEY
  • Podgrzewane siedzenia przednie
  • Podgrzewana szyba przednia
  • Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu

Silnik dCi 130

  • Pojemność – 1598 cm3
  • Ilość cylindrów – 4
  • Maksymalna moc – 130KM przy 4000RPM
  • Maksymalny moment obrotowy – 320Nm przy 1750RPM
  • Rodzaj paliwa – olej napędowy
  • Norma emisji spalin – Euro6
  • Skrzynia biegów – 6 stopniowa manualna
  • Napęd – koła przednie
  • Średnie spalanie według producenta – 4,4l/100km
  • Przyspieszenie 0-100km/h – 9,9s
  • Prędkość maksymalna – 190km/h

Wymiary

  • Długość – 4394mm
  • Szerokość – 1806mm
  • Wysokość – 1595mm
  • Pojemność bagażnika – 410l
  • Pojemność zbiornika paliwa – 65l
Tekst i zdjęcia: Filip Wykowski – MotoNews.pl

Dodaj komentarz