MotoNews.pl

Pierwsze jazdy Audi A3 Limousine

09 września 2013

Kategoria | Pierwsze jazdy
Marka, model | ,
1

Zaadoptowany na hotel i odrestaurowany XVII-wieczny młyn wodny, usytuowany w województwie warmińsko-mazurskim, w niedalekiej odległości od miejscowości Morąg i Pasłęk, stał się w dniach 2-3 września 2013 roku miejscem prezentacji prasowej nowego modelu A3 Limousine marki Audi. Nowy produkt niemieckiego producenta idealnie wkomponował się w malownicze i niepowtarzalne otoczenie Hotelu Młyn Klekotki. Uczestnicy spotkania, oprócz informacji teoretycznych zdobytych podczas konferencji prasowej, mogli się zapoznać z nowym pojazdem od strony praktycznej w trakcie jazd testowych i poznać jego rzeczywiste walory.

Produkcja, pierwszego wśród kompaktów segmentu premium, sedana marki Audi rozpoczęła się na początku czerwca na Węgrzech w mieście Györ. Marka, wprowadzając na rynek nowy model A3 Limousine, chce nim podbić jedną z najliczniej reprezentowanych na świecie klasę kompaktowych sedanów. Sylwetka to połączenie klasycznego trójbryłowego nadwozia oraz sportowego charakteru pojazdów typu coupe. Projektanci wrażenie to uzyskali poprzez zmianę wymiarów auta oraz ostro zarysowane linie i bardziej wyraziste przetłoczenia. Sylwetka pojazdu stała się bardziej dynamiczna w porównaniu z bliźniaczymi modelami. Nadwozie jest o 11 mm szersze i o 9mm niższe od pięciodrzwiowej wersji Sportback. Konstruktorzy podczas projektowania szczególną uwagę zwrócili na ograniczenie masy pojazdu. Karoseria otrzymała wiele elementów wykonanych z hartowanych stopów stali, a pokrywa komory silnika wykonana została z aluminium. Lekka konstrukcja nadwozia nowego A3 zapewnia duży komfort akustyczny jest sztywna oraz odporna na zderzenia.

Oferta obejmować będzie wkrótce aż osiem jednostek napędowych: cztery benzynowe oraz cztery silniki wysokoprężne. W zależności od wersji napęd przenoszony może być na oś przednią za pośrednictwem 6 biegowej manualnej skrzyni biegów bądź dwusprzęgłowej przekładni automatycznej S tronic. W niedalekiej przyszłości do sprzedaży trafi również wersja z napędem na obie osie tzw. quattro. Lekka konstrukcja wraz z oferowanymi układami napędowymi powodują, że na drodze auto zachowuje się bardzo dynamicznie, fascynuje swoim sportowym charakterem dając kierowcy wiele radości z jazdy. Krótki zwis przedni i tylny, rozstaw osi wynoszący 2637mm, bardzo dobrze dopasowany rozkład obciążeń osi, nowoczesne zawieszenie oraz działający precyzyjnie i efektywnie układ kierowniczy powodują, że prowadząc sedana A3 mamy poczucie bezpieczeństwa. Auto na drodze zachowuje się bardzo stabilnie, dodatkowo zastosowane systemy bezpieczeństwa potęgują to wrażenie. Wnętrze praktycznie nie różni się od pozostałych wersji nadwoziowych Audi serii A3. Design wnętrza to kontynuacja sportowego charakteru stylistyki. Łagodnie wyprofilowana deska rozdzielcza w części centralnej kryje elektrycznie wysuwany ekran systemu MMI (Multi Media Interface). Ergonomiczne rozmieszczenie oraz do minimum ograniczona Ilość pokręteł oraz przycisków sterujących sprawiają, że obsługa wszystkich urządzeń jest prosta i intuicyjna. Uwagę przyciągają cztery okrągłe duże dysze nawiewu powietrza, które przypominają wyloty dysz samolotu odrzutowego. Elementy wnętrza jak przystało na pojazd zaliczany do segmentu premium wykończone zostały z dbałością o każdy najmniejszy szczegół. Obszerne i doskonale wyprofilowane fotele przednie, w których siedzi się stosunkowo nisko powodują, że w czasie jazdy odnosi się wrażenie jedności z pojazdem. Model zaskakuje obszernością. W przedniej części kabiny miejsca jest naprawdę dużo, a dzięki zastosowaniu dużego rozstawu osi pojazd zapewnia również odpowiednią przestrzeń dla pasażerów kanapy tylnej. W Audi A3 Limousine znajduje się bagażnik o pojemności 425 litrów, który możemy powiększyć poprzez złożenie siedzeń kanapy tylnej. Dostęp do przestrzeni ładunkowej ułatwia samoczynnie podnosząca się po odblokowaniu pokrywa komory bagażnika.

Nowa odmiana modelu A3 oferowana jest w trzech zakresach kompletacji wyposażenia: Attraction, Ambition oraz Ambiente. Pojazd nie należy do najtańszych, ale nie powinniśmy zapominać, że mamy do czynienia z autem klasy premium. Cenę najtańszej wersji Attraction napędzanej silnikiem 1.4 TFSI o mocy 125KM producent skalkulował na kwotę 99 700 złotych. W zamian niemiecka marka oferuje auto przestronne i funkcjonalne o sportowej i eleganckiej stylistyce ze stosunkowo bogatym wyposażeniem. Nowa limuzyna zapewnia użytkownikom wysoki poziom bezpieczeństwa. Jej dynamiczne silniki dają możliwość sprawnego wyprzedzania. Audi A3 Limousine wyposażony może zostać dodatkowo w systemy wsparcia kierowcy oraz w najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu Infotainment.

Tekst: Robert Kulczyk - Info-Ekspert, zdjęcia: Robert Kulczyk

Info-Ekspert