MotoNews.pl

Pierwsze jazdy Volkswagenem Touaregiem

10 grudnia 2014

Kategoria | Pierwsze jazdy
Pierwsze jazdy Volkswagenem Touaregiem

W ubiegłym tygodniu w miejscowości Gola Dzierżoniowska odbyła się prezentacja najnowszej generacji Volkswagena Touarega. Jej miejscem stał się XVI-wieczny odrestaurowany renesansowy zamek Uroczysko Siedmiu Stawów. Nowy Touareg dostępny jest na rynku od 2002 roku, od tego czasu zjednał sobie bardzo duże grono miłośników. Do dnia dzisiejszego sprzedanych zostało ponad 775 tysięcy egzemplarzy auta klasyfikowanego jako pojazd klasy premium typu SUV, co jest ogromnym sukcesem niemieckiej marki. Zaprezentowana najnowsza generacja modelu potrafi zadziwić nawet bardzo doświadczonych kierowców. Samochód łączy w sobie wiele cech aut z różnych segmentów. Touareg może być luksusową limuzyną, autem rodzinnym, a w razie potrzeby może stać się wytrzymałą terenówką.

Debiutujący model różni się stylistycznie od swojego poprzednika wieloma elementami zewnętrznymi i wewnętrznymi. Charakterystyczny jest przód nadwozia, którego design nawiązuje do najnowszej linii stylistycznej Volkswagena. Modernizacji poddana została krata wlotu powietrza, auto wyposażone zostało w większe reflektory bi-ksenonowe o zmienionej formie oraz nowe, nisko osadzone w zderzaku światła przeciwmgielne. Patrząc na sylwetkę Touarega wzrok przyciągają duże aluminiowe tarcze kół 18, 19 lub 20 calowe. Zmodyfikowanych zostało wiele elementów wykończenia nadwozia. Przykładem są nowe tylne lampy czy też nowe osłony lusterek zewnętrznych, które nie tylko poprawiły wygląd auta, ale również jego właściwości aerodynamiczne. Producent dodatkowo poszerzył gamę kolorów modelu o pięć kolorów – niebieski Reef metalik, złoty Sand metalik, srebrny Light metalik, brązowy Black Oak metalik i niebieski Moonlight perłowy.

We wnętrzu znajdziemy wiele nowych materiałów wykończeniowych oraz drewnianych czy też aluminiowych aplikacji. Zmodyfikowane zostały wszelkiego rodzaju przełączniki oraz pokrętła. W najnowszym Touaregu wykonane one zostały ze stopu aluminium oraz otrzymały białe podświetlenia zamiast czerwonego jak miało to miejsce w poprzedniku. Kabina została wręcz naszpikowana nowymi technologiami. Pojazd wyposażony w system Infotainment dysponuje 8 calowym wyświetlaczem systemu audio, telefonu oraz systemu nawigacji satelitarnej. W Touaregu po raz pierwszy dostępne będą mobilne usługi online w postaci możliwości wyszukiwania punktów POI z Google, korzystania z map Google Earth™ oraz Google Street View™ i wyświetlania map z widokiem natężenia ruchu drogowego.

Podstawową jednostką napędową jest 6-cio cylindrowy silnik wysokoprężny w układzie V o pojemności skokowej 2967 ccm. W ofercie znajdują się jego dwie odmiany: jedna o mocy 204KM, która dysponuje momentem obrotowym wynoszącym 450Nm oraz druga o mocy 264KM i momencie obrotowym 580Nm. Dla szukających wrażeń z jazdy Volkswagen przygotował silnik wysokoprężny o pojemności 4134 ccm charakteryzujący się mocą 340KM oraz momentem wielkości aż 800Nm. Jednostka ta pozwala rozpędzić auto do prędkości 100km/h w czasie niespełna 5,8 sekundy oraz uzyskać prędkość maksymalną przekraczającą 240km/h.

Proekologiczne rozwiązania nie są obce niemieckiej marce, dlatego w ofercie modelu znajdziemy również napęd hybrydowy o łącznej mocy 380KM. Jest to zespół składający się z 46 konnego silnika elektrycznego oraz doładowywanego turbosprężarką silnika V6 TSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który osiąga moc 333KM. Touareg seryjnie wyposażony jest w 8 biegową przekładnię automatyczną. Model dysponuje dwoma rodzajami układów napędowych 4MOTION z samoblokującą skrzynią rozdzielczą typu Torsen oraz 4MOTION z przekładnią redukcyjną o nazwie Terrain Tech. Volkswagen oferuje w modelu zawieszenie niezależne lub opcjonalnie zawieszenie pneumatyczne, które pozwala na zwiększenie prześwitu nawet do 300mm podczas poruszania się w terenie. Posiada ono dodatkową funkcje – automatycznego obniżania nadwozia po przekroczeniu prędkości 140km/h w celu zmniejszenia oporów aerodynamicznych.

Touareg jest pojazdem wyjątkowym, charakteryzują go nowe systemy wspomagające, takie jak seryjny system automatycznego hamowania po kolizji czy też nowej generacji tempomat adaptacyjny ACC, oszczędne i mocniejsze silniki spełniające najnowszą normę emisji spalin Euro6 oraz polepszona konstrukcja zawieszenia.

Tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk, Info-Ekspert

Info-Ekspert