MotoNews.pl

Honda w Genewie

06 lutego 2012

Honda NSX Concept 5

Honda pokaże podczas marcowego salonu motoryzacyjnego w Genewie dwa koncepcyjne pojazdy sportowe, prototyp europejskiego modelu CR-V i nowy silnik 1.6 Diesel.

Honda NSX Concept
Niezwykły koncept Honda NSX będzie mieć swoją europejską premierę właśnie w Szwajcarii. Koncept NSX został wyposażony w silnik V6 zamontowany w środkowej części pojazdu i nowe technologie, włączając w to innowacyjny system hybrydowy Sport Hybrid SH-AWD® (Super Handling All Wheel DriveTM). Producent oczekuje, że model pojawi się w sprzedaży w ciągu najbliższych trzech lat.

EV-STER
Kolejnym europejski debiutem Hondy będzie EV-STER – elektryczny pojazd z napędem na tylną oś. To dwuosobowy samochód sportowy z otwieranym dachem. Wyróżnia się dynamiczną i innowacyjną stylistyką oraz ekologicznym trybem jazdy.

Europejski prototyp CR-V
Honda zaprezentuje w Genewie również prototyp europejskiej wersji CR-V stanowiący wizualizację tego, w jakim kierunku będzie podążać stylistyka nowej, czwartej generacji tego modelu, który wejdzie do sprzedaży jesienią 2012 roku. W porównaniu z poprzednią generacją model ma agresywniejszy wygląd, z mocno zaznaczonymi liniami nadwozia i śmiało zarysowaną przednią częścią. Dolna część przedniego zderzaka zawija się ku górze i wtapia się w przednią część nadwozia ulepszając aerodynamikę pojazdu.

Earth Dreams Technology – nowy, 1,6-litrowy diesel

Earth Dreams Technology to seria silników nowej generacji o świetnych osiągach i ekologicznym charakterze, która zostanie wprowadzona w różnych modelach Hondy. Nowy, 1,6-litrowy diesel będzie pierwszym z tej serii w Europie. Najlżejszy silnik w swojej klasie utrzymuje emisję CO2 na poziomie poniżej 100 g/km.

Nowe modele Jazz w Europie
W Genewie po raz pierwszy pojawią się także dwie nowe odmiany modelu Jazz. Jazz Si, w sprzedaży od lata tego roku, został uzupełniony o zmodyfikowane zawieszenie sportowe. Dokonano także zmian stylistycznych w wyglądzie zewnętrznym i wnętrza kabiny. Jazz 1.2 teraz będzie wyposażony w system Idle Stop, a emisję CO2 zredukowano w nim o 3 g/km w porównaniu ze standardowym modelem 1.2.

Zdjęcia: Honda, opracowanie: BM