MotoNews.pl

BMW i8 Concept Spyder

02 kwietnia 2012

Marka, model | ,
BMW i8 Concept Spyder

Do dwóch konceptów z nowej linii BMW i – BMW i3 Concept i BMW i8 Concept dołączy kolejny – BMW i8 Concept Spyder. Trzeci model wyróżnia się sportowym designem i jest dwuosobowym kabrioletem – lekkim, dynamicznym, oszczędnym, o bardzo wysmakowanej estetyce.

BMW i8 Concept Spyder ma wyciągnięte ku górze drzwi pozbawione szyb, a na pokładzie najnowocześniejszy sprzęt, taki jak: system ostrzegający przed kolizją, asystent parkowania i „Traffic Jam Assistant”, dzięki któremu auto może samodzielnie poruszać się w korku ulicznym. Do wyposażenia należy również system lokalizacji samochodu na dużych parkingach CarFinder i funkcja Last Mile Navigation, która po zaparkowaniu samochodu informuje kierowcę, którędy ma się udać, by trafić do wybranego celu i przesyła te informacje na jego smartfona.

W porównaniu ze swoim bratem – coupe i8 Concept – kabriolet ma nieco mniejszy rozstaw kół i jest krótszy. Dzięki kompaktowym wymiarom i oryginalnemu lakierowi nadwozia sportowe BMW sprawia bardzo dynamiczne wrażenie.

Nie można także zapominać o napędzie. Jego część możemy podziwiać przez przezroczystą klapę tylną. BMW i8 Concept Spyder wyposażono w napęd hybrydowy typu plug-in z jednostką napędową eDrive, na którą składa się silnik elektryczny o mocy 131 KM/96 kW i 3-cylindrowy, benzynowy z turbodoładowaniem o mocy 223 KM/164 kW. Do tego dochodzi bateria litowo-jonowa, którą można naładować za pośrednictwem zwykłego, domowego gniazdka elektrycznego w ciągu mniej niż 2 godzin. Baterię ulokowano w „tunelu energii” umieszczonym między osiami pojazdu. Pojazd jest bardzo dynamiczny dzięki niewielkiej masie, nisko zawieszonemu środkowi ciężkości, dobremu wyważeniu, mocy systemu hybrydowego: 260 kW/354 KM oraz maksymalnemu momentowi obrotowemu 550 Nm. BMW i8 Concept Spyder przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 5 sekund i rozwija ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h. Zużywa przy tym tylko 3 l paliwa na 100 km w nowym europejskim cyklu jazdy. W trybie wyłącznie elektrycznym nowe BMW może przejechać do 30 km.

Nowy, sportowy model BMW bazuje na innowacyjnej architekturze LifeDrive – lekkiej konstrukcji modułowej oraz zaawansowanych pod względem technologicznym materiałach o wysokiej jakości, takich jak CFRP (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem węglowym).

Oficjalny debiut BMW i8 Concept Spyder nastąpi w Pekinie jeszcze w tym miesiącu.

Zdjęcia: BMW, opracowanie: BM