MotoNews.pl

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse “Gris Rafale” w Brazylii

24 października 2012

Bugatti Veyron GT Vitesse 2

Po sukcesie, jaki odniosło Bugatti Veyron 16.4 Super Sport, europejski producent luksusowych modeli nie musiał długo czekać na to, by bogaci klienci zaczęli zgłaszać zapotrzebowanie na model Grand Sport z otwieranym dachem, który również generowałby 1200 KM mocy. Na trwającym w Sao Paulo Międzynarodowym Salonie Samochodowym Bugatti prezentuje właśnie po raz pierwszy na rynku południowoamerykańskim model 16.4 Grand Sport Vitesse.

7,9-litrowy silnik W16 nowego Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse odznacza się niewiarygodnym wręcz, maksymalnym momentem obrotowym 1500 Nm dostępny w zakresie 3000-5000 obr./min. Maksymalną moc 1200 koni mechanicznych osiąga by 6400 obr./min. Takie wyniki pozwalają luksusowemu kabrioletowi rozwijać prędkość 410 km/h (standardowo prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 375 km/h) i przyspieszać z miejsca do 100 km/h w 2,6 sekundy. Vitesse z napędem na wszystkie koła to najszybszy, produkcyjny roadster, jaki dotąd wyprodukowano.

Imponujące osiągi to efekt zastosowania czterech większych turbosprężarek niż w modelu Grand Sport oraz nowych intercoolerów. Zmodyfikowano także przełożenia 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG i system kanałów powietrznych odpowiedzialnych za chłodzenie silnika. Podwozie przeszło rekonfigurację, wzbogacając się o szybciej reagujące amortyzatory, przeprogramowany system ESP oraz lepiej chłodzone tarcze hamulcowe.

Bugatti stworzyło dla Vitesse nowy spojler dachowy oraz wiatrochron, który można schować w bagażniku, jeśli nie jest potrzebny. Można dzięki nim kontynuować jazdę z otwartym dachem nawet przy prędkości około 200 km/h.

W Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse zastosowano szereg rozwiązań poprawiających aerodynamikę nadwozia, jakie znalazły się w modelu Super Sport. Przednia i tylna część ma większe wloty powietrza, nowy jest przedni spojler. Z Bugatti Super Sport przejęto także reflektory ksenonowe. W tyle znalazł się podwójny dyfuzor i umieszczone centralnie podwójne końcówki rur wydechowych. Nad przednią i tylną częścią nadwozia kontrolę sprawują kamery nowego systemu Park Distance Control.

W Vitesse wykorzystano także wykonaną w całości z włókna węglowego strukturę konstrukcyjną typu monocoque znaną z Bugatti Super Sport. Zewnętrze poszycie zrobiono z tego samego materiału.

We wnętrzu pysznią się komponenty z włókna węglowego, skóry oraz metali takich jak: aluminium czy magnez.

Model wystawowy Bugatti Veyron 16.4Grand Sport Vitesse pokazywany w Brazylii wyróżnia się nadwoziem w jasnym odcieniu szarości „Gris Rafale”, przy czym niektóre elementy w tyle zachowano w naturalnym kolorze włókna węglowego. Fotele w kabinie pokryto niebieską skórą z jasnoszarymi szwami. Bugatti Veyron 16.4Grand Sport Vitesse kosztuje 1,9 miliona euro.

Zdjęcia: Bugatti, opracowanie: BM