MotoNews.pl

Mercedes-Benz A45 AMG – zdjęcia prawie niezakamuflowanego prototypu

13 listopada 2012

Mercedes A45 AMG 2

Specjaliści od PRu w Mercedes-Benz postanowili, że lepiej będzie opublikować własne zdjęcia prototypu modelu A45 AMG niż dać zarobić motoryzacyjnym paparazzi specjalizującym się w fotografiach szpiegowskich nowych modeli znajdujących się jeszcze w fazie projektowej lub testowej. Z tego względu firma na swojej stronie na Facebooku ujawniła djęcia prototypu, przedstawiające go formie prawie pozbawionej kamuflażu. Mercedes już raz chwalił się A45 AMG, jednak wtedy pojazd był mocno zamaskowany, a teraz możemy podziwiać model o nadwoziu w odcieniu ciepłej, bananowej żółci niemal w całej krasie. Ukryta została jedynie dolna, przednia część nadwozia.

Odsłonięty tył ujawnia masywne kształty z dwoma, trapezoidalnymi końcówkami rur wydechowych umieszczonymi w prawym i lewym rogu. Pojazd ma także atrakcyjne czarne obręcze o średnicy 18 cali i opony Dunlop Sport Maxx w rozmiarze 235/40. Zawieszenie nieco obniżono. Poza tym stylistyka A45 nie jest specjalnie agresywna ani „mocna” i bardzo przypomina zwykłego hatchbacka klasy A – tyle, że z większymi wlotami powietrza na zderzaku przednim i ze zgrabnym zderzakiem w tyle.

Mimo dość niepozornego wyglądu należy się spodziewać, że jednostka napędowa Mercedesa-Benz A45 AMG nieźle namiesza na rynku wyczynowych pojazdów o kompaktowych wymiarach. Sercem Mercedesa A45 AMG ma być bowiem 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik turbo o mocy około 350 KM i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm. Jego moc na wszystkie koła przekazywać będzie 7-biegowa, dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna AMG.

Przedstawiciele niemieckiego producenta sugerują, że A45 AMG będzie potrafił rozpędzić się z miejsca do 100 km/h w 5,1 sekundy, a jego prędkość będzie ograniczona elektronicznie do 250 km/h (do 270 km/h z opcjonalnym pakietem wyczynowym).

Produkcyjna wersja Mercedesa-Benz A45 AMG ma się pojawić w Europie już wiosną przyszłego roku. Oficjalny debiut będzie nastąpi najprawdopodobniej podczas marcowego Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie.

Zdjęcia: Mercedes-Benz, opracowanie: BM