MotoNews.pl

Jaguar XKR-S GT światowa premiera w Nowym Jorku

28 marca 2013

Jaguar XKR-S GT 19

Nowy model XKR-S GT został stworzony przez odział ETO Jaguara zajmujący się realizacją zamówień na zlecenie. Pojazd to torowy wariant coupe XK, który może jednak również poruszać się po normalnych drogach. Inżynierzy Jaguara dokonali obszernych modyfikacji w zawieszeniu i nadwoziu samochodu korzystając z doświadczeń zebranych podczas pracy nad dwuosobowym, sportowym Jaguarem F-TYPE i podarowali mu nowe, kompozytowe tarcze hamulcowe. Pierwsza partia produkcyjna będzie ograniczona do zaledwie 30 egzemplarzy przeznaczonych do sprzedaży na rynku północnoamerykańskim. Z tego też względu oficjalny debiut Jaguara XKR-S GT miał miejsce wczoraj na wystawie NYIAS w Nowym Jorku.

Nadwozie XKR-S GT wzbogaciło się o szereg nowych komponentów z włókna węglowego: splitter przedni, duże skrzydło w tyle, przedłużenia fartucha przedniego, poszerzone nadkola i tylny dyfuzor. Samochód zaopatrzono w 20-calowe, czarne obręcze z lekkich stopów, na których zamontowano ogumienie Pirelli Corsa w rozmiarze z przodu 255/35 i 305/30 z tyłu.

Sercem nowego modelu jest 5-litrowa jednostka V8 turbo generująca 550 KM mocy i maksymalny moment obrotowy 680 Nm, która współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną przekazującą napęd na tylną oś i aktywną, elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego. Pojazd rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 3,9 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 300 km/h (została ograniczona elektronicznie).

Jaguar XKR-S GT będzie dostępny wyłącznie z nadwoziem polakierowanym na biały odcień o nazwie Polaris White w połączeniu z czarną, dekoracyjną grafiką. Wnętrze ma odcień „ciepłego węgla drzewnego” z czerwonymi akcentami. Fotele można ustawiać w 16 różnych pozycjach. Pokryto je skórą i zamszem. Kierownicę obciągnięto zamszem, a przy wieńcu zamontowano aluminiowe manetki do zmiany biegów. Zamszowa jest również podsufitka.

Zdjęcia: Jaguar, opracowanie: BM