MotoNews.pl

Alfa Romeo Disco Volante by Touring najlepszym prototypem na konkursie elegancji w Villa d’Este

28 maja 2013

Alfa Romeo Disco Volante3

W miniony weekend odbył się słynny konkurs elegancji w Villa d’Este nad włoskim jeziorem Como, na którym pokazują się najbardziej znane, historyczne modele samochodów oraz ciekawe, nowe prototypy. W kategorii „Pojazdy koncepcyjne i prototypy” tegoroczny konkurs wygrała Alfa Romeo Disco Volante by Touring.

To dwuosobowe coupe zostało stworzone przez mediolańskie atelier na bazie Alfy Romeo 8C Competizione i dzieli z nią ramę konstrukcyjną oraz silnik. Prototyp nawiązuje wyglądem do historycznego modelu Alfa Romeo 1900 C52 Disco Volante zaprojektowanego przez Carrozzeria Touring w 1952 roku. Był to bardzo lekki pojazd o mocno aerodynamicznych kształtach, który szybko stał się „ikoną” motoryzacyjnego designu i zyskał przydomek „latający spodek”.

Współczesna Alfa Romeo Disco Volante by Touring również wyróżnia się bardzo małą masą, dzięki zastosowaniu takich materiałów, jak włókno węglowe i aluminium. Produkcja każdego egzemplarza zabiera ponad 4000 godzin roboczych. Model jest produkowany tylko na specjalne zamówienie klienta, a samochód pokazywany podczas konkursu elegancji w Villa d’Este nosił numer „01”. Aktualnie powstają dwa kolejne egzemplarze.

Ramę konstrukcyjną Alfy Romeo 8C Competitione wybrano na bazę dla prototypu Disco Volante ze względu na jej lekkość i sztywność. Samochód ma silnik zamontowany przed osią tylną, 6-biegową skrzynię biegów zespoloną z mechanizmem różnicowym i obsługiwaną za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy, a napęd przekazywany jest na tylną oś. Masa pojazdu została rozłożona między osią przednią a tylną w stosunku 49 do 51%. W zawieszeniu wykorzystano dwa wahacze poprzednie i dodatkową rozpórkę w tyle. W układzie hamulcowym zastosowano wentylowane tarcze o sporych rozmiarach.

Kompaktowy, lekki silnik V8 Alfy Romeo Disco Volante by Touring ma 4,7 l pojemności i generuje moc 450 KM oraz maksymalny moment obrotowy 480 Nm. Coupe przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 4,2 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 290 km/h.

Zdjęcia: Alfa Romeo, opracowanie: BM