MotoNews.pl

Abarth 595 50th Anniversary na frankfurckim Salonie Samochodowym IAA 2013

05 września 2013

Marka, model | ,
Abarth 595 50th Anniv 9

Abarth powraca na IAA 2013 we Frankfurcie aby uhonorować słynną markę spod znaku Skorpiona, przywożąc jedną ze swych najsłynniejszych ikon – model 595. Na stoisku eksponowane są (między innymi) dwa niezwykłe samochody: model historyczny 595 zaprezentowany publicznie w roku 1963 oraz rocznicowy Abarth 595 ’50th Anniversary’ nowej Serii Limitowanej (Special Edition), inspirowany w całości przez ikonę tej marki.

Powrót tryumfalnej historii: ekskluzywna edycja limitowana 299 egzemplarzy
W latach sześćdziesiątych XX w., za sprawą swych nadzwyczajnych, tak niezwykłych dla małego samochodu osiągów, model 595 odniósł natychmiastowy sukces i stał się ikoną marki Abarth. Historia rekordów, zwycięstw i pełnych pasji ludzi, których dziełem jest legendarny samochód będący esencją swej marki sprowadza sie do czterech wartości: SIZE (format), bo jest najmniejszym super-samochodem świata, SHAPE (wizerunek), bo Abarth to 595, a 595 to Abarth, a wszystkie Abarthy w powszechnym wyobrażeniu są białe z czerwonym pasem wokół nadwozia, tak jak 595), SPEED (prędkość), bo to samochód wyścigowy o rekordowych osiągach i SPIRIT (duch), bo ma współczesne korzenie.

Prezentacja Special Edition to także okazja uhonorowania marki Skorpiona, a 595 ’50th Anniversary Edition’ to samochód, który otwiera nową erę marki Abarth. ‘Rocznicowy’ samochód powstanie w zaledwie 299 ekskluzywnych egzemplarzach. Jego kolorystyka to współczesna interpretacja oryginału; historyczne logo Abartha i oryginalna aplikacja „Fiat Abarth 595″ pochodzi spod rąk najlepszych artystów Officina Abarth w Turynie.

Ekscytujące osiągi
Ekskluzywność zrodzona z osiągów, gwarantowana przez doświadczenie i zaangażowanie twórców. Kombinacja silnika 1.4 T-Jet o mocy 180 KM i skrzyni przekładniowej „Abarth Competizione” oznacza, że Abarth 595 ’50th Anniversary’ to najmocniejszy 595 w historii.

Osiągi nie byłyby tak doskonałe bez opon typu wyczynowego (Performance), w które ‘obute’ są 17-calowe felgi Magnesio Grey z lekkiego stopu naznaczone agresywną czerwienią. Wzmocniony układ hamulcowy Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami i pływającymi, wentylowanymi tarczami o średnicy 305 mm oraz zestaw specjalnie dobranych amortyzatorów to gwarancja pełnego bezpieczeństwa. No i wreszcie układ wydechu „Record Monza” o zmiennym ciśnieniu zwrotnym (variable back-pressure) z dwoma podzerzakowymi końcówkami, zaprojektowany pod kątem poprawy wydajności sinika oraz charakterystyki dźwiękowej powyżej 3000 obr/min. Wyczyn to także stan umysłu.

Akcenty nadwozia: w hołdzie historycznemu 595
Do stylizacji nadwozia posłużyły oryginalne akcenty pierwszego 595, lecz z zachowaniem ich ówczesnego ducha. Historyczne znaki logo widniejące na pojeździe to hołd dla oryginału, a ich wykonanie jest dziełem znanego z ekskluzywności i dbałości o szczegóły Officio Abarth. Trójwarstwowa, matowa biel nadwozia to współczesna interpretacja modelu 1963, choć grafika aplikacji formowana była ręcznie.

Nowy Abarth wyposażony jest w reflektory Bi-ksenonowe (tj. drogowe i mijania), które umożliwiają doskonałą widoczność we wszelkich warunkach pogodowych. W porównaniu ze standardowymi żarówkami halogenowymi reflektory ksenonowe wykazują trzykrotnie wyższą intensywność strumienia świetlnego oraz trwałość eksploatacyjną. „Rocznicowy” Abarth został ponadto wyposażony w szyberdach.

Wyszukany i sportowy wystrój wnętrza
Personalizacja nie ominęła oczywiście także i wnętrza, którego wystrój zadziwia dbałością o szczegóły, podkreślając wyszukany i sportowy styl „rocznicowego” samochodu. Wyczynowe fotele w czerwonej skórze z białymi insertami i czerwonymi przeszyciami w kombinacji z aranżacją deski rozdzielczej to kolejne nawiązanie do oryginału. Historyczne logo na piaście czarno-czerwonej, skórzanej kierownicy i nakładkach progowych daje wrażenie ponadczasowej nowoczesności.

Specjalny program komunikacji z pod kątem mediów cyfrowych, socjalnych i telewizji
Rocznicowa celebracja „595″ jest okazją dla całej serii działań komercyjnych w gamie modelowej Abarth’a oraz ekstremalnego – można by rzec – programu komunikacji cyfrowej, tworzonego wokół nowej reklamy: esencja marki Abarth skoncentrowana w czasie 5,95 sekundy przy pomocy montażu skojarzeniowego w różnym tempie. Najważniejszy jest oczywiście samochód – absolutna gwiazda video – i jego imponujące osiągi. Ponieważ według Abarth’a – „Wyczyn to także stan umysłu”.

Komunikacja ma także przebiegać w sposób bardziej typowy dla natury marki – drogą organizacji pierwszego „cyfrowego rajdu” (w którym udział weźmie co najmniej 595 wirtualnych samochodów Abarth) i najliczniejszej, jak dotąd pod względem frekwencji, imprezy urodzinowej, na której za pośrednictwem aplikacji ‘fun App’ dla iPhone’a, iPada, Android’a a także Facebooka – fani Abarth’a mogą grać swoja ulubiona muzykę, wmontowując fragmentarycznie dźwięki silnika samochodów Abarth. Prawdziwy fan nie może odmówić zagrania „Happy Birthday” [Sto lat…] i nie uczcić 50 rocznicy narodzin „Pięćset Dziewięćdziesiątki Piątki”, tym bardziej, iż w planach są także inne eventy „rocznicowe”.

Zdjęcia: Abarth