MotoNews.pl

Lamborghini Gallardo po tuningu w xXx Performance

27 listopada 2013

Kategoria | Tuning
Lamborghini Gallardo 15

Sprzedaż modeli Lamborghini ma się coraz lepiej od czasu, gdy marka przeszła pod skrzydła Volkswagen Group. Szczególną popularnością cieszy się zwłaszcza Gallardo, o nisko poprowadzonej linii dachu i wielobocznej bryle nadwozia. Nie należy jednak zapominać, że Gallardo ma spory potencjał tuningowy, jego standardowy silnik to „tylko” jednostka V10, a nie V12, jak w zwykle dzieje się to w modelach Lamborghini. Poza tym nie ma na przykład typowych dla marki drzwi typu „gull-wing”, unoszonych ku górze przy otwieraniu.

Firma tuningowa z niemieckiego Bochum: xXx Performance postanowiła przerobić Lamborghini Gallardo z 2005 roku, tak by stał się ucieleśnieniem marzeń fanów tego modelu. Samochód zaopatrzono w drzwi typu „gull-wing” oraz pakiet komponentów nadwoziowych, który sprawia, że jeszcze bardziej wyróżnia się z tłumu. Gallardo wyposażono w nowy fartuch przedni w stylu LP560 oraz nowy fartuch tylny i masywne poszerzenia bocznych elementów nadwozia. xXx Performance zamontował w tyle auta oryginalne elementy wykonane z włókna węglowego zapożyczone z modelu Gallardo Superleggera, a także nowe obudowy lusterek bocznych. Rekonstrukcja tylnych świateł okazała się dość trudna pod względem technicznym. Wykorzystano w tym celu oryginalne światła tylne z modelu LP560, a montuje się je w trybie „plug and play”.

Karoserię Gallardo pokryto specjalna folią w kolorze czarnego chromu, z wyjątkiem fragmentów fartuchów bocznych, wewnętrznych krawędzi przednich wlotów powietrza i krawędzi dachu, które mają odcień neonowo-pomarańczowy.

Co ciekawe, Gallardo zyskało również zawieszenie pneumatyczne G-Ride stworzone przez xXx Performance. Do tego dodano specjalnie przystosowane amortyzatory KW. Pojazd porusza się na oponach 305/25R20 Hankook S1 Evo zamontowanych na 20-calowych obręczach z lekkich stopów w odcieniu czarnego chromu.

Silnik Gallardo widoczny z zewnątrz samochodu również został nieco zmodyfikowany. Maksymalna moc jednostki V10 wzrosła do nieco ponad 560 KM dzięki optymalizacji oprogramowania zarządzającego pracą silnika i specjalnym skrzyniom powietrznym z włókna węglowego. Wzmocnieniu silnika towarzyszyła wymiana standardowego układu wydechowego na sportowy wariant stworzony przez xXx Performance, który można kontrolować za pomocą Bluetooth. Opcjonalnie tuner oferuje również Gallardo z silnikiem V10 biturbo w kilku wariantach mocy od 850 do 1200 KM.

Wnętrze Lamborghini Gallardo wykończono nową tapicerką skórzaną z dekoracyjnymi przeszyciami i wyhaftowanym logo xXx Performance.

Zdjęcia: xXx Performance, opracowanie: BM