MotoNews.pl

Audi R8 V10 plus wzmocnione przez B&B Automobiltechnik

03 grudnia 2013

Marka, model | ,
BB Audi R8 12

Bez wątpienia dział rozwoju Audi pracuje pod dużą presją nad nową generacją sportowego modelu R8, który świat motoryzacyjny poznał po raz pierwszy siedem lat temu. Jednak podczas, gdy w Internecie pojawiają się pierwsze zdjęcia prototypu następcy Audi R8, który ma się pojawić na rynku na przełomie 2014 i 2015 roku, tuningowi eksperci z B&B Automobiltechnik poświęcili się udoskonaleniu topowej wersji aktualnej generacji R8, którą wprowadzono do sprzedaży rok temu.

B&B Automobiltechnik specjalizuje się w modyfikacjach modeli marki Volkswagen i Audi, więc ich propozycja jest bardzo konkretna. Audi R8 z silnikiem V10 w standardowej wersji generuje moc 550 KM i maksymalny moment obrotowy 540 Nm. Eksperci B&B Automobiltechnik proponują dla niego trzy warianty wzmocnienia. „Stage 1” powoduje wzrost mocy do 595 KM i maksymalnego momentu obrotowego do 560 Nm. „Stage 2” zwiększa moc do 610 KM, a maksymalny moment obrotowy do 570 Nm. Ostatni wariant, który nosi nazwę „BB R8 M20/3”, gwarantuje klientom firmy tuningowej moc 628 KM i maksymalny moment obrotowy 585 Nm, przy czym jednostka napędowa V10 zestawiona jest z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową S-tronic. By dokonać takiej zmiany technicy z B&B Automobiltechnik modyfikują system zapłonu i wtrysku oraz układ dolotowy i montują nowy, wyczynowy układ wydechowy ze stali szlachetnej oraz specjalne filtry powietrza z włókna węglowego. Oczywiście trzeba także przeprogramować jednostkę kontrolną silnika. Nowy układ wydechowy może zostać zaopatrzony w system przepustnic kontrolowany za pomocą pilota i wpływający dodatnio na brzmienie końcówek rur wydechowych. Wymienione zostało także zawieszenie – nowy, wyczynowy komponent pozwala przybliżyć nadwozie do nawierzchni drogi o 20 do 40 mm.

Teraz kilka słów na temat osiągów. Ważące 1670 kg Audi po tuningu rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 3,2 sekundy, do 200 km/h w 9,6 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 328 km/h.

Jeśli chodzi o stronę wizualną, to Audi R8 V10 ma nowe obręcze z lekkich stopów o średnicy 20 cali i opony w rozmiarze 235/30R20 z przodu i 305/25R20 z tyłu.

Zdjęcia: B&B Automobiltechnik, opracowanie: BM