MotoNews.pl

Loewenstein M63-700 Compressor – udoskonalony Mercedes-Benz C63 AMG

09 stycznia 2014

Kategoria | Tuning
M63-700 Compressor 13

Podczas grudniowego Essen Motor Show, największej na naszym kontynencie imprezy tuningowej firma ze Szwabii: Loewenstein Manufaktur zaprezentowała pojazd o nazwie LM63-700 Compressor, który w istocie jest zmodyfikowanym Mercedesem-Benz C63 AMG.

Już w standardowej wersji ten sportowy model ma 6,2-litrowy silnik V8 o mocy 457 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm, czyli oferuje całkiem przyjemne osiągi. Specjaliści z Loewenstein przygotowali jednak dla C63 AMG specjalny system kompresorów, którego sercem jest znany i uznany kompresor Magnuson. Oczywiście dodano do tego efektywny system chłodzenia i wykonany z włókna węglowego układ wlotowy oraz specjalny układ wydechowy ze stali szlachetnej. Wszystkie te zmiany spowodowały, że Mercedes-Benz C63 AMG może się teraz pochwalić mocą 702 KM i maksymalnym momentem obrotowym 883 Nm.

Eksperci z Loewenstein Manufaktur popracowali także nad wyglądem Mercedesa i zafundowali mu pakiet komponentów z włókna węglowego własnego projektu. W zestawie znalazły się m.in.: spojler przedni, obudowy lusterek bocznych i dyfuzor w tyle z matowego włókna węglowego pasujący do nowych końcówek rur wydechowych. C63 AMG ma też nowe obręcze z lekkich stopów o średnicy 19 cali i antypoślizgowe ogumienie Michelin Pilot Super Sport w rozmiarze 235/35ZR19 z przodu i 265/30ZR19 z tyłu.Tuner przygotowuje także aktualnie 20-calowe wersję obręczy.

Loewenstein zadbał też o dobry kontakt zmodyfikowanego Mercedesa z nawierzchnią drogi i zamontował w nim prototypowe zawieszenie typu coil-over stworzone we współpracy z firmą ZF Sachs. Dodatkowo tuner oferuje automatyczną blokadę mechanizmu różnicowego marki Quaife, sportowy układ hamulcowy z perforowanymi tarczami o średnicy 380 mm z 8-tłoczkowymi zaciskami przy przedniej osi i tarczami o średnicy 356 mm przy tylnej osi.

Zmiany nie ominęły także wnętrza Mercedesa C63 AMG – w kabinie zastosowano dwukolorową tapicerkę ze skóry i Alcantary (obciągnięto nią również kierownicę), dekoracyjne listwy z włókna węglowego i aramidu, nakładki z aluminium na pedały gazu, hamulca i sprzęgła oraz nowe dywaniki z weluru.

Zdjęcia: Loewenstein, opracowanie: BM