MotoNews.pl

Seat Leon Cupra i Cupra 280

21 stycznia 2014

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Seat Leon 8

Seat zaprezentował najnowszą wersję topowej odmiany modelu Leon. Nowy Leon Cupra został wyposażony w 2-litrowy silnik TSI w dwóch wariantach mocy: 265 KM/195 kW i 280 KM/206 kW. Maksymalny moment obrotowy to 350 Nm – jest dostępny w zakresie od 1750 do 5300 obr./min. Jednostki napędowe mogą współpracować z przekładnią manualną lub dwusprzęgłową skrzynią DSG. Nowy Seat Leon Cupra może się także pochwalić przednią blokadą mechanizmu różnicowego, układem kierowniczym o progresywnej charakterystyce, adaptacyjnym zawieszeniem DCC, Cupra Drive Profile (umożliwia wybór trybu pracy silnika), systemem ESP i LEDowymi reflektorami. Model będzie dostępny jako pięciodrzwiowy Leon i trzydrzwiowy Leon SC. Oczywiście nowa Cupra może się także poszczycić obszerną listą wyposażeniową, z wieloma elementami pozwalającymi na nadanie jej bardziej indywidualnego charakteru.

Topowy wariant Cupra 280 z opcjonalną przekładnią DSG przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 5,7 sekundy, a jeśli wyposażymy ją w skrzynię ręczną, to sprint do setki zajmie jej 5,8 sekundy (Leon SC). Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Cupra z silnikiem o mocy 265 KM rozpędzi się z miejsca do 100 km/h w czasie 5,9 sekundy, a jeśli została wyposażona w skrzynię DSG, to zabierze jej to 5,8 sekundy (Leon SC). Jak podaje producent, konsumuje przy tym średnio 6,4 l paliwa (z DSG) lub 6,6 l ze skrzynią manualną.

Nadwozie Seata Cupry zyskało nowy przód z większymi wlotami powietrza oraz nowy fartuch tylny w stylu dyfuzora, z dwoma owalnymi końcówkami rur wydechowych. Samochód z zewnątrz wyróżniają także specjalne obręcze z lekkich stopów, czerwone zaciski hamulcowe i przyciemnione szyby.

W kabinie znajdziemy sportową kierownicę z manetkami do zmiany biegów (przekładnia DSG), kubełkowe fotele obite tapicerką z ciemnoszarej Alcantary lub czarnej skóry z białymi przeszyciami i aluminiowe nakładki na pedały gazu, hamulca i sprzęgła.

Cuprę 280 wyróżniają 19-calowe obręcze z lekkich stopów w kolorze tytanu, pakiet komponentów aerodynamicznych, w skład których wchodzi m.in. spojler w tyle dachu i czarne obudowy lusterek bocznych.