MotoNews.pl

Nowy Peugeot Boxer

23 kwietnia 2014

Kategoria | Auto firmowe
Marka, model | ,
Peugeot Boxer 6

Nowy Peugeot Boxer oferuje szeroki wybór nadwozi i ładowności – jeden z największych w tym segmencie, co w połączeniu z nowoczesnym wyposażeniem, stworzonym na potrzeby firm ułatwia codzienną pracę.

Założenia techniczne nowego Peugeota Boxera uwzględniają wymóg zapewnienia najwyższej jakości pod każdym względem: designu, montażu i spasowania elementów, niezawodności, wyciszenia oraz trwałości. Wysoka jakość tej konstrukcji, porównywalna z modelami samochodów osobowych marki, opiera się na dwóch głównych filarach:

  • zaostrzonych zasadach projektowania, bazujących na doświadczeniach z poprzednich projektów, analizie konkurencji oraz analizie opinii klientów po 7 latach użytkowania;
  • szeregu dodatkowych, specjalistycznych badań, przeprowadzanych oprócz standardowych testów w celu oceny odporności na starzenie.

Efekty tych prac są oceniane w ramach jazd sprawdzających „jakość podczas użytkowania”, reprezentatywnych dla sposobu użytkowania samochodu przez klienta.

W fazie opracowywania nowego Peugeota Boxera, działania mające na celu zwiększenie trwałości i poprawę komfortu akustycznego skoncentrowały się szczególnie na:

  • wzmocnieniu konstrukcji nadwozia w celu zwiększenia jego sztywności;
  • przeprojektowaniu listwy wlotu powietrza pod przednią szybą
  • zastosowaniu nowych mechanizmów bocznych drzwi przesuwnych i wzmocnieniu drzwi tylnych;
  • zwiększeniu rozmiarów hamulców;
  • zmianie konstrukcji wsporników amortyzatorów;
  • zastosowaniu gamy silników 2.2 HDi ze zmodyfikowanym układem wtryskowym.

W celu zapewnienia wysokiego poziomu niezawodności i wytrzymałości, kompatybilnego z intensywnym użytkowaniem nowego Peugeota Boxera, pokonano nim łącznie ponad 4 milionów kilometrów w skrajnych warunkach, pod pełnym i częściowym obciążeniem oraz bez obciążenia, na różnego rodzaju trasach, łącznie z drogami o zniszczonej nawierzchni i drogami górskimi.

Jego niezawodność i wytrzymałość sprawdzano również w ramach szeregu specjalnych testów, takich jak:

  • 1500 godzin w temperaturach od -20° do +40° C dla zapewnienia dobrej odporności na starzenie się komponentów i materiałów wchodzących w skład części mechanicznych, plastikowych i elektronicznych;
  • 1000 przejazdów przez bród o głębokości 10 cm lub warstwę rozpryskiwanej słonej wody o głębokości 2-3 cm, bez mycia samochodu przez następne 1000 km w celu sprawdzenia jego szczelności i odporności na korozję;
  • 500 000 cykli zatrzaskiwania drzwi w temperaturach od –30° do +80° C, odpowiadających intensywnemu użytkowaniu samochodu przez okres 10 lat.

Szczególną uwagę poświęcono również fabrycznej jakości wyprodukowanych nowych Peugeotów Boxer. Oprócz fabrycznych kontroli jakości przeprowadzanych na każdym etapie produkcji, na wyjściu z zakładu w każdym egzemplarzu sprawdzanych jest ponad 1800 punktów dotyczących wyglądu i funkcjonowania samochodu.

Wysoka jakość i nowoczesna stylistyka
Zespół ds. stylistyki Peugeot podjął się ambitnego wyzwania – zapewnienia nowemu modelowi należytego miejsca w segmencie dzięki silnej i nowoczesnej osobowości, z uwzględnieniem kanonów stylistycznych marki dostosowanych do specyfiki modeli dostawczych.

Samochód dostawczy musi być praktyczny i solidny, ale powinien też dodawać prestiżu jego użytkownikom, ponieważ ma wpływ na kształtowanie wizerunku firmy i branży.

Na wskroś nowoczesny przód samochodu nieodparcie kojarzy się z mocą i solidnością. Wyrazisty kształt maski podkreśla przykuwające wzrok logo marki. Duża osłona chłodnicy – wzorowana na nowym Peugeocie 308 – jest obramowana listwą ozdobną w szarym, metalizowanym kolorze, jakby wyciętą z jednego kawałka materiału. Nowy Peugeot Boxer wyróżnia się bardzo wyrazistym i kocim „spojrzeniem” z akcentami w stylu high tech, podkreślonym ciągnącą się aż do reflektorów osłoną chłodnicy i montowanymi w opcji, wbudowanymi światłami do jazdy dziennej z diodami LED.

Nowy, masywny zderzak zapewnia maksymalną ochronę. W jego dolnej części, w dwóch okrągłych wnękach mieszczą się reflektory przeciwmgielne z poliwęglanowymi kloszami, odpornymi na uderzenia. Umieszczone tuż powyżej dwie prostokątne wnęki pełnią rolę stopni ułatwiających mycie przedniej szyby.

Z tyłu pojawia się logo Marki oraz nowe światła o charakterystycznym dla tego modelu układzie, podkreślającym nowoczesny charakter nowego Peugeota Boxera i zapewniającym lepszą widoczność tylnych świateł z boku.

Funkcjonalne i komfortowe wnętrze nowego Boxera zyskało również na elegancji i jakości wykończenia. Bardziej nowoczesna w swym kształcie kierownica już przy pierwszym kontakcie budzi wrażenie solidności. Dla zapewnienia jeszcze większego komfortu i pewności chwytu może ona być pokryta skórą. Deska rozdzielcza zyskała konsolę środkową z odnowioną gamą radioodbiorników, a siedzenia nową tapicerkę Darko z czerwonymi szarymi akcentami oraz dostępną w opcji brązową tapicerkę Achille. Całość pozytywnie wpływa na jakość i nowoczesny wygląd wnętrza.

Samochód, który się bezpiecznie i łatwo prowadzi

Dla zapewnienia pełnego bezpieczeństwa i łatwości prowadzenia, nowy Peugeot Boxer dysponuje bogatą ofertą nowoczesnych i technicznie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i wspomagania prowadzenia.

ABS, ESP, wspomaganie awaryjnego hamowania, poduszka powietrzna kierowcy oraz elektryczne sterowane szyby są dostępne w standardzie, podobnie jak przyczyniająca się do poprawy komfortu akustycznego blaszana przegroda oddzielająca kabinę od strefy ładunkowej.

Aby zabezpieczyć Boxera przed kradzieżą, nowy model został wyposażony w:

  • centralną blokadę drzwi;
  • niezależne od kabiny blokowanie / odblokowywanie drzwi przestrzeni ładunkowej;
  • opcjonalny superzamek drzwi;
  • automatyczne wyświetlanie na ekranie dotykowym, dzięki kamerze cofania, widoku strefy za samochodem z chwilą odblokowania tylnych drzwi.

W trosce o ochronę pasażerów oraz w celu wyjścia naprzeciw różnym sposobom użytkowania samochodów przez klientów, nowy Peugeot Boxer może być wyposażony w liczne systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego, takie jak:

  • Funkcja LAC (Load Adaptative Control) dostosowująca działanie układu ESP w zależności od obciążenia samochodu i rozmieszczenia ładunku. Umożliwia ona pewniejsze utrzymanie żądanego toru jazdy w krytycznych sytuacjach;
  • Układ ASR (zapobieganie poślizgowi kół), również zintegrowany z ESP, wykrywający poślizg jednego lub więcej kół napędowych i sterujący pracą układu hamulcowego oraz obrotami silnika w celu odzyskania przyczepności. ASR ułatwia ruszanie z miejsca w szczególności na śliskich nawierzchniach, bez szarpnięć, bez ryzyka zgaśnięcia silnika, chroniąc sprzęgło z korzyścią dla jego żywotności. Przy dużych prędkościach zapobiega buksowaniu kół, w szczególności podczas ostrego przyspieszania na śliskiej nawierzchni;
  • Układ AFIL (alarm niezamierzonego przekroczenia linii) odczytuje w sposób ciągły poziome znaki drogowe dzięki umieszczonej nad wewnętrznym lusterkiem wstecznym kamerze. W przypadku przekroczenia przez kierowcę ciągłej lub przerywanej linii bez włączenia kierunkowskazu, na desce zapala się migająca kontrolka, a po tej stronie samochodu, po której doszło do przekroczenia linii, włącza się sygnał dźwiękowy.
  • DSG (System kontroli ciśnienia w oponach), wyposażony w czujniki ciśnienia w każdym kole, pozwala w razie wykrycia spadku ciśnienia poinformować kierowcę, za pomocą komunikatu wyświetlanego na tablicy rozdzielczej lub na centralnym ekranie, w którym kole nastąpił spadek;
  • Dostępne w opcji 2 boczne poduszki powietrzne, 2 poduszki kurtynowe i poduszka po stronie pasażera.

Nowy Peugeot Boxer może być również wyposażony w systemy bezpieczeństwa i wspomagania prowadzenia, takie jak:

  • Hill Assist (wspomaganie ruszania na wzniesieniu), również zintegrowane z ESP, włączające się, gdy samochód jest na postoju, z pracującym silnikiem i wciśniętym pedałem hamulca, przy jeździe do przodu pod górę lub na biegu wstecznym w dół na powierzchni o nachyleniu powyżej 5%. W tych warunkach ciśnienie w układzie hamulcowym jest utrzymywane przez około 2 sekundy po zdjęciu nogi z pedału hamulca, zapewniając kierowcy komfortowe i łatwe ruszanie na podjeździe bez ryzyka cofnięcia się pojazdu, niezależnie od stopnia jego obciążenia;
  • Grip Control (inteligentny system kontroli trakcji), dostępny w opcji, jest systemem wspomagania skuteczności napędu na nawierzchniach o słabej przyczepności (błoto, śnieg, gołoledź). Po aktywowaniu systemu przyciskiem umieszczonym na desce rozdzielczej i wykryciu przez niego nawierzchni o słabej przyczepności, przejmuje rolę układu ASR, przekazując moc na koło o największej przyczepności w celu zoptymalizowania skuteczności napędu i utrzymywania pożądanego toru jazdy. System ten jest automatycznie dezaktywowany z chwilą przekroczenia prędkości 30 km/h;
  • System Grip Control został obecnie wyposażony w dodatkową funkcję HDC (kontrola prędkości zjazdu), aktywowaną przyciskiem na desce rozdzielczej. Umożliwia ona utrzymywanie stałej prędkości poniżej 30 km/h i pełnej kontroli nad pojazdem podczas jazdy w dół po stoku – w szczególności błotnistym lub pokrytym żwirem – o nachyleniu minimum 8%, bez konieczności operowania pedałem hamulca lub gazu. Funkcja ta jest automatycznie dezaktywowana z chwilą przekroczenia prędkości 30 km/h.

Uzupełnieniem tego wyposażenia są następujące systemy wspomagania prowadzenia i manewrowania:

  • Nowy, programowany tempomat i ogranicznik prędkości, dostępny w standardzie od drugiego poziomu wyposażenia lub w opcji. Umożliwia on utrzymywanie lub ograniczanie prędkości pojazdu do zaprogramowanej prędkości na drogach o dowolnym profilu bez konieczności operowania pedałem gazu (przy włączonej funkcji tempomatu).
  • Wspomaganie parkowania tyłem, dostępne w opcji i wyposażone w cztery ultradźwiękowe czujniki cofania zamontowane w tylnym zderzaku. Aktywacja systemu następuje automatycznie z chwilą włączenia wstecznego biegu. Wykrywa on przeszkody znajdujące się z tyłu samochodu, sygnalizując kierowcy ich obecność za pomocą sygnałów dźwiękowych, coraz szybciej następujących po sobie w miarę zbliżania się do przeszkody i przechodzących w dźwięk ciągły, gdy odległość zmniejszy się do kilku centymetrów. Dla większego bezpieczeństwa, piesi również są informowani specjalnym sygnałem ostrzegawczym o cofaniu się samochodu;
  • Dodatkowym ułatwieniem przy wykonywaniu manewrów jest dostępna w nowym Peugeocie Boxer kamera cofania z funkcją „overlays”. Jest ona zamontowana obok trzeciego światła stopu i przekazuje automatycznie – z chwilą włączenia wstecznego biegu – obraz strefy za samochodem na dotykowy ekran radioodtwarzacza. Umożliwia precyzyjne kierowanie pojazdem dzięki widocznym na ekranie liniom, zmieniającym kolor zależnie od odległości przeszkody od tylnego zderzaka. Kamera cofania może być sprzężona z systemem wspomagania parkowania tyłem;

• Zmienne, elektryczne wspomaganie kierownicy, montowane w standardzie w wersjach z silnikiem 3.0 HDi i w wersjach 435 i 440. Dostosowuje ono stopień wspomagania w zależności od prędkości samochodu. Przy dużych prędkościach układ kierowniczy jest, dla większego bezpieczeństwa, twardszy, a przy małych prędkościach bardziej miękki, aby ułatwić manewrowanie.

Nowoczesne elementy wyposażenia, stworzone z myślą o potrzebach firm

Oferta Peugeota Boxera obejmuje szeroki wybór elementów wyposażenia umożliwiających przekształcenie kabiny w prawdziwe mobilne biuro.
Funkcjonalne wnętrze wyposażono w szereg schowków oraz uchwyt na dokumenty i stolik do pisania wbudowany w składane oparcie środkowego fotela.
Nowa gama systemów audio, wyposażona w standardzie w zestaw głośnomówiący Bluetooth i gniazdo USB
Unikalny w tym segmencie kolorowy, 5-calowy ekran dotykowy, dostępny w opcji, umożliwia obsługę wszystkich funkcji, takich jak streaming audio, odczyt SMS-ów oraz dostępny w opcji, wbudowany system nawigacji, jak również wyświetlanie obrazu z kamery cofania.

Pracownicy muszą mieć zapewnioną stałą łączność ze swoimi klientami, dlatego nowy Peugeot Boxer zostanie w niedalekiej przyszłości wyposażony w opcji w stację dokującą do notebooka wraz z dedykowanym złączem.

Aby umożliwić każdemu użytkownikowi znalezienie wersji dostosowanej do jego specyficznych potrzeb, oferta nowego Peugeota Boxer została zbudowana w oparciu o pakiety opcji:

  • Pakiet „Budowlany” obejmuje podsilnikową płytę ochronną, CTI (inteligentną kontrolę trakcji) oraz HDC (kontrolę prędkości zjazdu), który ułatwi życie użytkownikom z branży budowlanej, zwłaszcza przy wjazdach i wyjazdach z placów budów;
  • Pakiet „Look” łączy reflektory przeciwmgielne, światła do jazdy dziennej z diodami LED, kołpaki kół – spełnia oczekiwania użytkowników, którzy chcą by ich narzędzie pracy wyróżniało się na tle innych, przyczyniając się do kształtowania korzystnego wizerunku firmy;
  • Pakiet „Komfort” składa się z amortyzowanego fotela kierowcy, automatycznej klimatyzacji, automatycznego włączania świateł mijania i wycieraczek oraz kierownicy obszytej skórą. Jest bardzo przydatny zarówno w mieście jak i na długich trasach i poprawia komfort pracy kierowcy;

Konkurencyjne i w pełni kontrolowane koszty użytkowania

Nowy Peugeot Boxer może być napędzany jednym z 6 silników Diesla najnowszej generacji z filtrem cząstek stałych FAP i zgodnych z normą Euro 5:

  • 2.2 l HDi FAP 110 o mocy 81 kW i momencie obrotowym 250 Nm przy 1750 obr/min. Ten 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik posiada żeliwny kadłub, aluminiową głowicę, 16 zaworów i dwa wałki rozrządu w głowicy. Odznacza się dobrą dynamiką i niewielkim zużyciem paliwa – dwiema cennymi atutami przy użytkowaniu w mieście;
  • 2.2 l HDi FAP 130 i 2.2 l HDi FAP 150, o mocy i momencie obrotowym wynoszącym odpowiednio 96 kW i 320 Nm przy 1800 obr/min oraz 110 kW i 350 Nm przy 1750 obr/min. W porównaniu do wersji o mocy 110 KM, wyróżniają się one odmiennym chłodzeniem tłoków i mapą wtrysków. Dzięki temu idealnie spełniają oczekiwania użytkowników, zarówno w mieście jak i na drodze, nawet na najdłuższych trasach. Te dwa silniki mogą być wyposażone w technologię Stop&Start;
  • 3.0 l HDi FAP 180 o mocy 130 kW i wyjątkowo wysokim jak na tę kategorię, sięgającym 400 Nm przy 1400 obr/min momencie obrotowym. Jego układ wtrysku typu Common Rail umożliwia regulację ciśnienia paliwa w granicach od 450 do 1800 barów w zależności od potrzeb. Technologia ta zapewnia wysokie osiągi niezbędne na dalekich, wielogodzinnych trasach oraz w przypadku dużych obciążeń.

W przypadku wersji L3H2 2.2 HDi 130, napędzany silnikami 2.2 HDi nowy Peugeot Boxer wyróżnia się obniżonym nawet o 1,3 l/100 km zużyciem paliwa, czyli niższą o 34 g/km emisją CO2 w porównaniu do poprzedniej generacji, umacniając już i tak bardzo korzystną pozycję modelu w tym segmencie pod względem zużycia paliwa. Wprowadzenie technologii Stop & Start w silnikach 2.2 l HDi 130 i 150 pozwoliło obniżyć zużycie paliwa do jednego z najniższych poziomów w tym segmencie, pozwalając zaoszczędzić dodatkowe 0,5 l/100 km w cyklu miejskim, jak również obniżyć emisję CO2 średnio o 5 g/km w cyklu mieszanym.

Koszty przeglądów nowego Peugeota Boxera są jednymi z najniższych na rynku, dzięki:

  • silnikom wyposażonym w niewymagający żadnej wymiany łańcuch rozrządu, w przypadku którego okresy międzyprzeglądowe zostały wydłużone do 48 000 km lub 2 lat;
  • mocniejszemu układowi hamulcowemu, skuteczniejszemu i odporniejszemu na zużycie;
  • lepszemu rozkładowi masy oraz napędowi na przednie koła, umożliwiającemu montaż najbardziej ekonomicznych na rynku, standardowych, 15-calowych opon.

Najbardziej rozbudowana gama

Oferta nowego Peugeota Boxer obejmuje najbardziej rozbudowaną gamę modeli, umożliwiającą jego dostosowanie do każdego rodzaju użytkowania i każdego zawodu.

Na bazie 3 rozstawów osi (3 m, 3,45 m i 4,04 m) tworzone są wersje nieprzeszklonych i przeszklonych furgonów, dostępne w 4 długościach (L1, L2, L3 i L4) i 3 wysokościach (H1, H2 i H3), dając łącznie 8 konfiguracji o objętości od 8 do 17 m3.

Nowy Peugeot Boxer jest również dostępny w szeregu innych wersji, wychodzących naprzeciw specyficznym potrzebom firm:

  • z przedłużoną, 7-miejscową kabiną, produkowaną wspólnie z firmą Durisotti;
  • platforma z pojedynczą, 3-miejscową lub podwójną, 7-miejscową kabiną;
  • wywrotki o
  • pojazdy pod zabudowę, takie jak podwozia z pojedynczą lub podwójną kabiną, platformy z kabiną,

Nowa, przedłużona kabina ma zmieniony kształt szyb, zapewniający większe bezpieczeństwo, wyższy komfort dla pasażerów oraz możliwość zamontowania szyb otwieranych w wersjach L2H2 i L3H2.

Uzupełnieniem tej gamy są wersje kombi do przewozu osób (od 6 do 9-miejscowych).

Bardzo liczne możliwości zabudowy

Gama modeli bazowych pod zabudowę kamperów obejmuje furgony oraz podwozia z kabiną, między innymi z opcją obrotowych foteli.

Rekordowe możliwości załadunku

Pod względem możliwości załadunku nowy Peugeot Boxer nie pozostaje w tyle. Dysponuje największą objętością użyteczną przy zaledwie 6,36 m długości, czyli o 50 cm do 1 m mniejszą od pojazdów konkurencji.

Dysponuje on również jedną z największych rozpiętości dopuszczalnej masy całkowitej, od 2,8 do 4 ton, z 6 różnymi wersjami:

  • Gama standardowa: 328 (2,8 tony) / 330 (3 tony) /333 (3,3 tony) / 335 (3,5 tony),
  • Gama wzmocniona: 435 (3,5 tony) / 440 (4 tony)
  • Gama ta zapewnia większą ładowność niż pojazdy z tylnym napędem, niekorzystnym ze względu na masę wału napędowego.

Nowy Peugeot Boxer wyróżnia się również wyjątkową łatwością załadunku dzięki:

  • rekordowej szerokości użytecznej, wynoszącej od 1,42 do 1,87 m między nadkolami;
  • nisko umieszczonemu progowi załadunku, od 403 do 602 mm;
  • kątowi otwarcia tylnych drzwi wynoszącemu 96°, dającemu się zwiększyć do 180° dzięki możliwości odpięcia ogranicznika, a w opcji nawet do 270°;
  • jednym lub dwóm bocznym drzwiom przesuwanym.

Próg załadunku może być obniżony o 60 do 70 mm, zależnie od rozstawu osi, dzięki tylnemu zawieszeniu pneumatycznemu. Umożliwia ono również utrzymywanie stałego położenia nadwozia niezależnie od stopnia obciążenia oraz zwiększa komfort jazdy. Sterowanie układem umieszczone jest na desce rozdzielczej, samochód wraca do standardowego ustawienia z chwilą przekroczenia prędkości 20 km/h.

Ponadto w opcji dostępna jest nowa oferta stałych lub demontowalnych haków holowniczych ze stałą lub zdejmowaną główką, w odpowiedzi na potrzeby przedstawicieli rzemiosła i firm z branży budowlanej.

Zdjęcia: Peugeot