MotoNews.pl

Nowe Renault Megane R.S. 275 Trophy

29 maja 2014

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Renault Megane 8

Renault Sport, wprowadzając nową limitowaną serię Megane R.S. 275 Trophy, kontynuuje tradycję ekskluzywnych aut sportowych. Poddane restylingowi, najbardziej sportowe Megane wzbogacone zostało o szereg nowych udoskonaleń technicznych i zyskało wyjątkowy, spersonalizowany wygląd.  Wnętrze Megane R.S. 275 Trophy jest bezpośrednim następcą poprzednich limitowanych edycji – Trophy (2011), Red Bull Racing RB7 (2012) i Red Bull Racing RB8 (2013).

Zaawansowane technologie dodatkowo zwiększające osiągi
Cieszące się najwyższym uznaniem na drodze i w jeszcze większym stopniu na torach wyścigowych zawieszenie typu „Cup” jest w Megane 275 Trophy montowane w standardzie.

Aby umożliwić jeszcze bardziej sportowe wykorzystanie właściwości jezdnych Megane R.S., konstruktorzy z Renault Sport zwiększyli moc silnika o dodatkowe 10 KM. Maksymalna moc tej benzynowej, 2-litrowej jednostki wynosi obecnie 275 KM. Można ją osiągnąć już przy 5 500 obr./min. Sięgający 360 Nm moment obrotowy jest dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika (od 3 000 do 5 000 obr./min).

Zwiększenie mocy nie spowodowało wzrostu zużycia paliwa ani emisji CO2, które wynoszą odpowiednio 7.5 l/100 km* i 174 g CO2/km.

Renault Sport i firma Akrapovič, jeden z czołowych producentów układów wydechowych do motocykli i samochodów wyścigowych, nawiązały współpracę, której owocem jest tytanowy układ wydechowy do Megane R.S. 275 Trophy. Zastosowanie tytanu pozwoliło na zmniejszenie masy Megane R.S. 275 Trophy. Wyróżnia się on również specyficznym dźwiękiem, bardziej chrapliwym, szczególnie przyjemnym dla amatorów sportowego brzmienia!

Elementy wyposażenia stworzone „na miarę” wyścigów motorowych
Megane R.S. 275 Trophy otwiera również współpracę Renault Sport z firmą Öhlins, jednym ze światowych liderów w produkcji amortyzatorów. Ta limitowana seria może być wyposażona w opcji w regulowane amortyzatory „Öhlins Road&Track” ze stalowymi sprężynami. To innowacyjne rozwiązanie techniczne przejęte ze świata sportów motorowych i z Megane N4 pozwala kierowcy samodzielnie i z łatwością zmieniać nastawy amortyzatorów w swoim aucie.

Dla amatorów wyścigów, Megane R.S. 275 Trophy może być również wyposażone w opcji w opony Michelin Pilot Sport Cup 2. Te opony o wyjątkowych właściwościach trakcyjnych zostały opracowane wspólnie przez Michelin i Renault Sport specjalnie na potrzeby Megane R.S. 275 Trophy.

Wyjątkowy i unikalny design
Rasowy design i wyjątkowy charakter Megane R.S. 275 Trophy został jeszcze bardziej podkreślony dzięki takim elementom, jak m.in. :

  • specjalne oznakowanie „Trophy” na przedniej, aerodynamicznej listwie typu F1 w kolorze szarym, platynowym;
  • oznakowanie „Trophy” na bokach nadwozia oraz pasek z motywem szachownicy przy dolnych krawędziach drzwi przednich, również w kolorze szarym, platynowym;
  • numerowane nakładki na progi drzwi.

Zarówno nowe brzmienie układu wydechowego, jak i jego karbonowa końcówka są dziełem firmy Akrapovič. Auto może być wyposażone w opcji w nowe, 19-calowe czarne obręcze kół „Speedline Turini”, zaprojektowane na bazie obręczy wyścigowych wersji Megane.

Wnętrze Megane R.S. 275 Trophy wyposażono w fotele kubełkowe Recaro
z tapicerką skórzaną łączoną z alcantarą i czerwonymi przeszyciami, zdobiącymi również tylną kanapę. Zagłówki są opatrzone znakiem „Renault Sport”. Wnętrze zdobi również szereg ekskluzywnych elementów ozdobnych, m.in. kierownica pokryta alcantarą, z czerwonymi przeszyciami czy sportowa gałka dźwigni zmiany biegów.

Zwiększona moc, nowe techniczne elementy wyposażenia przejęte ze świata wyścigów motorowych, zdecydowanie rasowy styl. Konstruując Megane R.S. 275 Trophy, Renault Sport stworzyło niepowtarzalną serię limitowaną, niecierpliwie oczekiwaną przez amatorów ekskluzywnych samochodów sportowych.

Zdjęcia: Renault