MotoNews.pl

Nowy Mercedes-Benz S 600 Guard: najwyższy standard ochrony

06 sierpnia 2014

Kategoria | Rynek Premium
Mercedes 14

Mercedes-Benz wzbogaca gamę samochodów opancerzonych o limuzynę S 600 Guard, bazującą na nowej Klasie S. S 600 Guard zapewnia wszechstronną ochronę balistyczną na poziomie VR9 (dotyczy również stref przeszklonych). Pierwszorzędny komfort, zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC, mocarny silnik V12 i inteligentne systemy wspomagające sprawiają, że nowy okręt flagowy serii Guard ustanawia bezprecedensowe standardy w segmencie, a jednocześnie kontynuuje długie tradycje opancerzonych Mercedesów.

Mercedes-Benz ma najszerszą na świecie ofertę modeli opancerzonych dostępnych fabrycznie. Gama serii Guard obejmuje Klasy E, M, S oraz G – łącznie 9 wersji, spełniających wymogi klas odporności od VR4 (ochrona przed amunicją dużego kalibru) do VR7 (zabezpieczenie przed możliwością ataku terrorystycznego, ostrzałem z broni wojskowej oraz odłamków z granatów i ładunków wybuchowych). Teraz dołącza do nich S 600 Guard.

Bez słabych punktów – koncepcja zintegrowanej ochrony

S 600 Guard korzysta z koncepcji zintegrowanej ochrony, opartej na wieloletnich doświadczeniach Mercedes-Benz w budowaniu specjalnych aut opancerzonych. Do jej głównych zalet należą:

  • wyjątkowa wytrzymałość, którą gwarantują wzmocnienia zintegrowane z nadwoziem jeszcze na etapie produkcji;
  • wysoki poziom komfortu zachowany dzięki zaawansowanej integracji wszystkich elementów ochronnych.

Komponenty ochronne ze specjalnej stali są montowane między strukturą nadwozia a karoserią już na etapie produkcji. Dodatkowe zabezpieczenie przed odłamkami zapewniają elementy z włókien aramidowych i polietylenu. Kompleksowy poziom ochrony balistycznej w punktach krytycznych uzupełnia inteligentny system zakładkowy. Integralną częścią koncepcji ochronnej są szyby o zróżnicowanej grubości, od wewnątrz pokryte poliwęglanem. Ich laminowana struktura gwarantuje doskonałą widoczność.

W rezultacie limuzyna S 600 Guard spełnia wszystkie wymogi w zakresie ochrony władz w Niemczech i jako pierwszy model na rynku uzyskała homologację potwierdzającą najwyższy stopień ochrony balistycznej, zgodny z klasą odporności VR9 (na bazie wytycznych BRV 2009, wersja 2.).

W przypadku ładunków wybuchowych nowa “eska” Guard spełnia wymagania dyrektywy ERV2010 oraz niemieckiego Federalnego Biura Policji Kryminalnej. Innowacyjne opancerzenie po raz pierwszy niemal całkowicie pokrywa podwozie pojazdu – to unikalna cecha w segmencie.

Dyskrecja to oczywistość
Mimo zastosowania licznych środków ochronnych S 600 Guard jest z zewnątrz niemal nie do odróżnienia od standardowego modelu. Jej linie emanują siłą i dynamizem, a wyrafinowany design LED-owego oświetlenia przywodzi na myśl kamienie szlachetne. Tym samym limuzyna wpisuje się w potrzeby podróżujących wymagających specjalnej ochrony – zapewnia im maksymalną dyskrecję.

Ochrona bez kompromisów
S 600 Guard ma obszerne wnętrze i podobnie jak Klasa S, przoduje pod względem ilości miejsca nad głowami oraz na wysokości ramion z tyłu czy wymiarów otworów drzwiowych. Po raz pierwszy (i jako jedyny w segmencie) model oferowany jest zarówno w wersji 4-, jak i 5-osobowej. Jego przydatność na co dzień zwiększa 350-litrowy bagażnik oraz wysoka ładowność.

Inteligentna, zintegrowana koncepcja opancerzenia pozwoliła zachować na pokładzie S 600 Guard luksusową atmosferę znaną z Klasy S. Model spełnia wymagania w zakresie jakości i komfortu, a lista jego wyposażenia obejmuje:

  • pakiet szoferski z dodatkowym zakresem regulacji przedniego fotela pasażera, luksusowymi zagłówkami EASY ADJUST z przodu oraz elektrycznie rozkładaną podstawką na stopy dla pasażera z przodu;
  • tylny fotel Executive z podnóżkiem i dodatkową poduszką;
  • pakiet z wielokonturowymi tylnymi siedzeniami zewnętrznymi, podgrzewaniem Plus oraz funkcją masażu ENERGIZING;
  • pakiet PRE-SAFE® dla tylnego rzędu, zawierający podświetlane i wysuwane klamry pasów bezpieczeństwa, napinacze pasów PRE-SAFE® oraz poduszki w pasach dla zewnętrznych miejsc, a także domykanie drzwi i klapy bagażnika;
  • konsolę First Class – mobilne biuro z dwoma osobnymi tylnymi fotelami;
  • pakiet telefonii biznesowej z ekranem dotykowym i osobną strefą głośnomówiącą;
  • pakiet AIR-BALANCE z jonizatorem, zaawansowanym systemem filtracji oraz rozpylaczem zapachów.

Moc 12 cylindrów
Do napędu S 600 Guard służy benzynowa jednostka V12 o mocy 530 KM i 830 Nm maksymalnego momentu obrotowego, po raz pierwszy współpracująca z 7-biegową przekładnią automatyczną 7G-TRONIC. Model wyróżnia się niższym od poprzednika zużyciem paliwa i imponującymi osiągami, które w razie potrzeb umożliwiają natychmiastową ucieczkę ze strefy zagrożenia. Z powodu wyższej masy własnej prędkość maksymalną samochodu ograniczono do 210 km/h.

Zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC
S 600 Guard zapewnia niezrównany komfort i dynamikę jazdy na poziomie, jakiego można oczekiwać od Mercedesa. To zasługa zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC z aktywną kontrolą tłumienia. Ponadto, w związku z wyższą masą własną, wzmocniono i przeprojektowane wybrane elementy zawieszenia oraz zmieniono oprogramowania funkcji ESP® czy ASR. Dla przykładu, z przodu zastosowano mocniejsze kolumny pneumatyczne, a z tyłu – dodatkowe sprężyny stalowe. Tak jak w standardowej Klasie S, system AIRMATIC utrzymuje stały prześwit samochodu niezależnie od obciążenia i niweluje różnicę w odległości od podłoża spowodowaną opancerzeniem podwozia.

Inżynierowie wzmocnili także układ hamulcowy S 600 Guard. Z przodu zaopatrzono go w większe, 6-tłoczkowe zaciski oraz tarcze o większej średnicy, podobnie z tyłu. Standardowe wyposażenie modelu obejmuje ogumienie Michelin PAX typu run-flat z dodatkowym systemem pomiaru ciśnienia – nawet po uszkodzeniu pozwala ono pokonać dystans 30 km.

Inteligentne systemy wspomagające
S 600 Guard korzysta z tego samego zestawu innowacji, które uczyniły nową Klasę S wzorcem motoryzacyjnej inżynierii i najlepiej sprzedającą się limuzyną na świecie. Opcjonalne układy z rodziny Intelligent Drive zwiększają zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Ich lista obejmuje m.in.:

  • pakiet Driver Assistance PLUS (aktywny tempomat DISTRONIC PLUS z funkcją Stop&Go Pilot, BAS PLUS Brake, Active Blind Spot Assist Active Lane Keeping Assist, PRE-SAFE® Brake z funkcją rozpoznawania przechodniów oraz elektryczny hamulec postojowy);
  • Night View Assist Plus;
  • system inteligentnego oświetlenia LED;
  • kamerę 360°.

Ponadto, Mercedes-Benz oferuje dodatkowe elementy wyposażenia zaprojektowane specjalnie z myślą o wersji Guard, w tym: nieprzeźroczyste rolety tylnych okien, podgrzewane szyby – przednią i boczne, system alarmowy, automatyczny system przeciwgaśniczy, układ zabezpieczający przed wnikaniem szkodliwych gazów do kabiny, hydrauliczny napęd ciężkich bocznych okien, przegubowe lampy LED-owe do czytania oraz lodówkę dla pasażerów tylnych foteli.

Tak jak modele seryjne, samochody z serii Guard objęte są pełną gwarancją producenta; można je serwisować w autoryzowanych serwisach Mercedes-Benz na całym świecie.

Zdjęcia: Mercedes-Benz