MotoNews.pl

Cztery premiery Forda podczas Poznań Motor Show 2015

08 kwietnia 2015

Marka, model |
Ford Mustang 1

Ford zaprezentuje w Poznaniu pełną gamę swoich nowoczesnych produktów, wśród których prawdziwymi gwiazdami są nowe modele, reprezentujące różne filozofie w budowaniu samochodów. Ford dowodzi tym samym, że jest obecny w różnych segmentach rynku i może zaoferować samochody praktycznie dla każdej grupy nabywców.

Nowe Fordy C-MAX i Grand C-MAX
Modele C-MAX i Grand C-MAX zostały zmodernizowane z uwzględnieniem założeń globalnej strategii stylizacyjnej „One Ford”. Z przodu wzrok przykuwa elegancki przedni pas z typową dla Forda trapezoidalną osłoną chłodnicy. Zmodernizowana maska silnika ma płynną, niczym niezakłóconą powierzchnię dzięki przeniesieniu dysz spryskiwacza na podszybie. Projektując wnętrze styliści uwzględnili opinie klientów, tworząc bardziej intuicyjny w obsłudze projekt deski rozdzielczej z mniejszą liczbą przycisków i przełączników. Nowa, satynowa tapicerka w czarnym kolorze oraz chromowane detale tworzą bardziej nowoczesny i elegancki wygląd. Poszczególne funkcje są teraz łatwiejsze w obsłudze. Nowy schowek w centralnej konsoli jest większy i jest wyposażony w nowy, przesuwany podłokietnik. Z kolei otwierany schowek przed pasażerem daje lepszy dostęp do zgromadzonych w nim przedmiotów. W górnej części deski rozdzielczej znajduje się bardziej pojemy schowek ze zintegrowanym wejściem USB. Komfort akustyczny podnoszą grubsze szyby boczne oraz uszczelki lepiej absorbujące hałas, umieszczone wokół pokrywy bagażnika i lusterka wstecznego. Silniki wyciszono dodatkowo poprzez zastosowanie osłony cieplnej wypełnionej materiałem wygłuszającym i uszczelek lepiej tłumiących wibracje.

Nowe Fordy C-MAX i Grand C-MAX są wyposażone w zaawansowane technologie, które pomagają kierowcom uniknąć kolizji lub złagodzić jej skutki, a także uchronić auto przed otarciami i wgnieceniami powstałymi podczas manewrowania na parkingach.

Opracowany przez Forda system wspomagający parkowanie równoległe Active Park Assist potrafi sam wyszukać odpowiednie miejsce parkingowe i automatycznie zaparkować w nim pojazd – kierowca musi jedynie operować pedałami gazu i hamulca. Dzięki dwóm dodatkowym czujnikom montowanym w tylnej części nowa technologia Perpendicular Parking wspomaga dodatkowo parkowanie prostopadłe. Dodatkowe czujniki wykorzystywane są również przez dwa systemy wspomagające kierowcę podczas wyjazdu z parkingu:

  • System Cross Traffic Alert ostrzega kierowcę podczas wyjazdu tyłem z parkingu przed innymi pojazdami, które mogą nadjechać z poprzecznego kierunku. System wykorzystuje radar
    o zasięgu do 40 metrów i emituje trzy różne ostrzeżenia dźwiękowe.
  • System Park-Out Assist pomaga kierowcom podczas wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego. Po wybraniu przez kierowcę prawej lub lewej strony do wyjazdu, system odpowiednio obraca kołem kierownicy, natomiast kierowca kontroluje pedał gazu i hamulca.

Ford unowocześnił również popularny system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop, który w razie niebezpieczeństwa przygotowuje do działania układ hamulcowy. Jeśli kierowca nie zareaguje, dodatkowo redukuje moment obrotowy silnika i automatycznie uruchamia hamulce, aby zmniejszyć siłę uderzenia. System działa do prędkości 50 km/h (wcześniej do 30 km/h).

W przypadku poruszających się obiektów wykorzystywany jest system aktywnego hamowania Active Braking. Działa on podobnie, jak Active City Stop, jednak oferuje dużo większy zakres wykrywania innych pojazdów (prędkość jazdy od 8 do 180 km/h). Wspiera kierowcę podczas jazdy z wysokimi prędkościami, na przykład na autostradzie, poprzez emitowanie ostrzeżeń w razie konieczności uruchamia układ hamulcowy.

Nowy, przełomowy Ford Fiesta R2 z silnikiem 1.0 EcoBoost zbudowany do rajdów przez M-Sport
Fiestę R2, opracowaną przez M-Sport we współpracy z Fordem, napędza 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.0 EcoBoost, trzykrotnie z rzędu nagradzany tytułem Międzynarodowego Silnika Roku (2012, 2013, 2014). Jest to pierwszy model homologowany przez FIA na podstawie nowych przepisów, które pozwalają uczestniczyć w rajdach w klasie R2 samochodom wyposażonym w jednolitrowe silniki z turbodoładowaniem. Ford Fiesta R2 został wyposażony
w gruntownie przeprojektowane, rajdowe podzespoły (skrzynia biegów, układ hamulcowy, podwozie) i zapewnia zupełnie nowy poziom osiągów w swojej klasie. Zmieniono to co niezbędne, zachowując możliwie dużą liczbę fabrycznych części dla zapewnienia jak najniższych kosztów startów.

Nowy Ford Fiesta R2 wystartuje w serii Drive DMACK Fiesta Trophy przeznaczonej dla aut tego samego typu. Pierwszy start w Rajdzie Portugalii odbędzie się w maju tego roku. W Polsce nową Fiestę R2 będzie można obejrzeć podczas Rajdu Polski, siódmej rundy WRC, rozgrywanego w dniach 2-5 lipca 2015 r. Bazą imprezy będą Mikołajki.

Ford Vignale S MAX Concept
Ford Vignale S-MAX Concept to kolejny model z ekskluzywnej linii Vignale, odznaczający się wyjątkowo eleganckim wyglądem, wykończeniem na najwyższym poziomie oraz bogatą specyfikacją, wychodzącą naprzeciw oczekiwaniom klientów Ford Vignale. Ford Vignale S-MAX Concept ma pieczołowicie dobrane detale i wykończenie w najlepszym gatunku, aplikacje przypominające drogocenną biżuterię, chromowane nakładki na boczne lusterka, charakterystyczną, sześciokątną osłonę chłodnicy Vignale oraz 21-calowe, aluminiowe obręcze kół Vignale. Nadwozie pokrywa unikatowy lakier w kolorze „Milano Grigio”. Samochód oferuje również pikowane fotele z miękkiej skóry pokrytej aplikacjami serii Vignale oraz wypukłymi aluminiowymi wstawkami o strukturze splotu.

Ten przestronny i elegancki samochód wykracza poza ramy obecnego designu motoryzacyjnego, przemawiając do klientów ceniących produkty nieszablonowe od strony estetycznej. Aby stworzyć nowe oblicze Forda projektanci z działu Vignale inspirowali się najnowszymi trendami modowymi i wnętrzarskimi. Takie też będą wszystkie samochody serii spod znaku Ford Vignale – eleganckie, nietuzinkowe, ekskluzywne i wyrafinowane. Pierwszy
z nich, Ford Vignale Mondeo, dostępny będzie w Polsce w drugiej połowie 2015 r.

Ford Store – nowy wymiar satysfakcji klienta
Wraz z premierą modelu Ford Vignale S-MAX Concept firma Ford przedstawia zwiedzającym poznańską ekspozycję firmy swoją wizję usług Ford Vignale, stworzonych w celu zapewnienia wysokiego poziomu satysfakcji klienta i adekwatnych do ponadprzeciętnego poziomu produktów oferowanych w ramach tej serii. W Polsce salony Ford Store poprowadzić będzie sześciu dilerów Forda.

Legendarny Ford Mustang debiutuje w Polsce

Nowy Ford Mustang to pierwszy przedstawiciel tej serii modelowej, wprowadzany do sprzedaży w Europie po ponad 50 latach produkcji. Wciąż pozostaje wierny swojej długiej historii i zachowuje status globalnej ikony motoryzacji. Reputacja tego samochodu jako symbolu wolności i optymizmu, jego osiągi oraz status motoryzacyjnej legendy znane są nawet w tych częściach świata, w których Mustang nigdy nie był sprzedawany. Od momentu debiutu w 1964 roku sprzedano ponad 9 milionów egzemplarzy Mustanga. Teraz, ponad 50 lat od premiery jest to nowej generacji samochód, bardzo mocno zaawansowany technologicznie, ale wciąż nawiązujący do swojego dziedzictwa i nadal zachwycający swoim niepowtarzalnym charakterem.

To jeden z najbardziej oczekiwanych debiutów motoryzacyjnych w historii, dlatego Ford z dumą prezentuje nowego Mustanga. Został on zbudowany od podstaw, bo tworząc projekt współczesnego Mustanga Ford nie mógł uznać żadnych kompromisów. Samochód wyróżnia się doskonałymi osiągami, świetnym wyglądem, znakomitym podwoziem i wysoką jakością wykonania, zachowując jednocześnie surowy charakter, który przez dziesięciolecia przyciągał miliony entuzjastów na całym świecie. Poznańska premiera będzie pierwszą okazją, by pokazać Mustanga szerokiej publiczności w Polsce. Podczas Motor Show Poznań zostaną również ogłoszone ceny i specyfikacje nowego Forda Mustanga.

Ford Mustang oferowany będzie w dwóch wersjach nadwoziowych – Fastback i Convertible, oraz w dwóch wersjach silnikowych – 2.3 EcoBoost i 5.0 V8. Nowy silnik 2,3 l EcoBoost, zaprojektowany specjalnie dla tego modelu, wnosi do gamy jednostek napędowych Mustanga turbodoładowanie. W tym silniku Ford po raz pierwszy użył turbosprężarki „twin-scroll” o obniżonym momencie bezwładności, uzyskując szybszą reakcję silnika na otwarcie przepustnicy, przy obniżonym zużyciu paliwa i niższej emisji spalin. Ford wyszedł w ten sposób naprzeciw oczekiwaniom kierowców poszukujących wyjątkowych osiągów, przy niskim zużyciu paliwa. Z mocą 317 KM i momentem obrotowym 434 Nm silnik 2.3 EcoBoost ma wszystko, czego potrzebuje serce prawdziwego Forda Mustanga.

Gama silników Forda Mustang nie może obyć się bez wspaniałej, budzącej prawdziwe emocje jednostki V8. Widlasty, 5-litrowy ośmiocylindrowiec poddany został licznym modyfikacjom, dzięki którym jeszcze lepiej spisuje się na wysokich obrotach. Osiąga moc 421 KM i moment obrotowy o wartości 524 Nm.

Kierowcy, którzy wolą pozostawić autu zmianę biegów, ale nadal chcą przejmować kontrolę gdy tego zapragną, docenią nowe łopatki zmiany biegów zamontowane przy kierownicy, należące do standardowego wyposażenia wersji z sześciostopniową, automatyczną przekładnią Select-Shift. Redukcja biegów powiązana z obrotami silnika odbywa się automatycznie. Z kolei nowa, manualna przekładnia firmy Getrag otrzymała precyzyjniejszy układ sterowania biegami, wymagający mniejszego zaangażowania ze strony kierowcy.

Ford Mustang otrzymał nowe zawieszenia z przodu i z tyłu. Rama pomocnicza umieszczona z przodu usztywnia przednią strukturę, przyczyniając się jednocześnie do obniżenia masy auta. Element ten tworzy również silną podstawę do uzyskania precyzyjnego prowadzenia kół, co poprawia właściwości jezdne i komfort podróżowania.

Nowa konstrukcja przednich kolumn MacPhersona umożliwiła zastosowanie większych i wydajniejszych hamulców. Wersje GT, zarówno z jednostką 2.3 EcoBoost jak i 5.0 V8 będą wyposażone w wyczynowy układ hamulcowy oferowany w Europie ze standardowymi obręczami aluminiowymi o średnicy 19 cali.

Z tyłu pracuje nowe, niezależne zawieszenie typu „integral-link”, którego geometria, sprężyny, amortyzatory i tuleje zostały specjalnie zmodyfikowane i zestrojone pod kątem wysokich osiągów. Uwzględniono przy tym warunki drogowe charakterystyczne dla Europy, gdzie samochody poruszają się z dużymi prędkościami. Nowe aluminiowe tylne przeguby zmniejszają masę nieresorowaną, zapewniając wyższy komfort jazdy i lepsze prowadzenie.

Nowoczesne technologie zapewniają kierowcy Forda Mustanga precyzyjne informacje, pełną kontrolę nad samochodem oraz rozbudowane możliwości adaptacyjne. Podczas jazdy krętą boczną drogą lub po torze wyścigowym kierowca może użyć przełączników „Drive Mode” umieszczonych na konsoli centralnej, aby dostosować siłę wspomagania układu kierowniczego, reakcje silnika i skrzyni biegów oraz ustawienia elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy do aktualnych warunków drogowych i stylu jazdy. Prowadzący tworzy
w ten sposób idealnego Forda Mustanga w konkretnych warunkach jazdy.

Nowy Ford Mustang jest jednym z pierwszych modeli tej marki w Europie wyposażonym w system SYNC 2. Opracowany przez Forda zaawansowany system komunikacji obejmuje 8-calowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości oraz zaawansowany system kontroli głosowej, zapewniający łatwiejsze sterowanie funkcjami systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz kompatybilnych telefonów komórkowych.

 

Zdjęcia: Ford