MotoNews.pl

Mercedes-Benz Citan: jeszcze praktyczniejszy i bardziej ekologiczny

02 czerwca 2015

Kategoria | Rynek
Mercedes Benz Citan 3

Citan – miejski samochód dostawczy Mercedes-Benz – jest teraz za sprawą licznych udoskonaleń jeszcze atrakcyjniejszy. Zmodyfikowane silniki modelu są już zgodne z normą emisji spalin Euro 6. Przy okazji w ofercie debiutują nowe, praktyczne elementy dodatkowego wyposażenia, od podwójnego siedzenia dla pasażerów z przodu i fabrycznej nawigacji, do okna dachowego oraz kamery cofania. Wszystkie nowe wersje i dodatki można od dziś zamawiać w salonach Mercedes-Benz. Pierwsze dostawy zmodernizowanego Citana ruszą w czerwcu.

Citan zgodny z normą emisji spalin Euro 6 bez potrzeby stosowania czynnika AdBlue
Od czerwca wszystkie Citany rejestrowane jako samochody osobowe będą standardowo spełniać normę Euro 6. Na życzenie, również modele z homologacją ciężarową można zamawiać w specyfikacji Euro 6 – i to na ponad rok przed jej obowiązkowym wprowadzeniem dla aut dostawczych. Co istotne, w przypadku wszystkich wersji z jednostkami Diesla, zgodność z Euro 6 uzyskano dzięki zmianom w konstrukcji silników oraz zastosowaniu katalizatora redukującego NOx. Nie było tu potrzeby stosowania skomplikowanej technologii SCR – a to oznacza, że kierowca nie będzie musiał dolewać dodatkowo czynnika AdBlue.

Pakiet BlueEFFICIENCY i wyższy maksymalny moment obrotowy w silnikach Diesla zgodnych z Euro 6

Wszystkie Citany spełniające normę Euro 6 są standardowo wyposażone w pakiet BlueEFFICIENCY, obejmujący m.in.: funkcję start/stop, która pomaga obniżyć średnie zużycie paliwa wersji wysokoprężnych do zaledwie 4,3 l/100 km (cykl NEDC).

Tak niskie zapotrzebowanie na paliwo nie odbywa się jednak kosztem osiągów – silniki Diesla zgodne z Euro 6 legitymują się o 20 Nm wyższym maksymalnym momentem obrotowym (od 200 do 260 Nm). Ich siła napędowa wzrosła tym samym o około 10%. Moce silników pozostają bez zmian i wahają się od 55 kW (75 KM) do 81 kW (110 KM).

Jeszcze lepiej dopasowany: nowe, praktyczne opcje wyposażenia

Nowe elementy opcjonalnego wyposażenia pozwalają na jeszcze dalej idącą indywidualizację Citana. Odmiany “długie” rejestrowane jako osobowe na życzenie dostępne są z dzielonym, ręcznie sterowanym oknem dachowym nad przednimi fotelami. Wykonano je z przyciemnionego szkła. Obie części można otwierać niezależnie, zgodnie z kierunkiem jazdy. Kolejną porcję światła wpuszcza do wnętrza nowy, zintegrowany szklany dach panoramiczny nad tylnymi siedzeniami.

Zmodernizowanego Citana można jeszcze lepiej dostosować do indywidualnych potrzeb Klienta – można go wyposażyć podwójny fotel pasażera z przodu. Oba siedzenia mają regulowane na wysokość zagłówki i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Jeśli nie są używane, ich oparcia można złożyć, a powstałą powierzchnię wykorzystać na przykład do wypełniania dokumentów. Pod podwójnym fotelem wygospodarowano dodatkowy schowek.

Nowy system nawigacyjny, opracowany specjalnie z myślą o Citanie, bezbłędnie prowadzi do celu. Urządzenie w rozmiarze 1DIN ma dotykowy wyświetlacz o przekątnej 3,5″. Poza nawigacją GPS z mapami krajów europejskich zaopatrzono je w port USB, gniazdo kart SD, interfejs AUX i Bluetooth oraz cyfrowe radio DAB+.

Kolejna nowość – opcjonalna kamera cofania – ułatwia parkowanie i zwiększa bezpieczeństwo manewrów przeprowadzanych przy niewielkich prędkościach. Jej obiektyw zamontowano nad mocowaniem tylnej tablicy rejestracyjnej. Obraz z kamery prezentuje wyświetlacz w lusterku wstecznym – automatycznie ściemniany przy zbyt dużym nasłonecznieniu. Specjalne linie pomagają we właściwej ocenie odległości.

Do nowych opcji wyposażenia należy również alarm przeciwkradzieżowy dla Citana w wersji Furgon, Mixto i Tourer rejestrowanego jako pojazd ciężarowy. Uruchamia się go drogą radiową, przyciskiem na kluczyku do samochodu.

Nowa nazwa: Citan Kombi jako Citan Tourer
Poza modernizacjami technicznymi zmienia się nazwa Citana Kombi – podobnie jak nowe Vito, od teraz model będzie nazywać się “Citan Tourer”.

Zdjęcia: Mercedes-Benz