MotoNews.pl

Solidny Ford Ranger gotowy na europejski debiut we Frankfurcie

10 września 2015

Marka, model | ,
Ford RangerWildtrak 8

Solidny i inteligentny nowy pickup Ford Ranger zadebiutuje w Europie w czasie salonu samochodowego we Frankfurcie, ujawniając swój śmiały, nowy design, najnowocześniejsze technologie i podwyższoną ekonomię spalania paliwa jeszcze przed wprowadzeniem do sprzedaży tego modelu pod koniec 2015 roku.

Flagowa wersja Wildtrak przygotowana na salon we Frankfurcie przenosi Rangera na jeszcze wyższy poziom, a to dzięki ekskluzywnym elementom nadwozia, unikalnemu wnętrzu i nowemu, zaskakującemu kolorowi nadwozia – Pride Orange.

Wildtrak – ekstremalny Ranger

Ranger Wildtrak podkreśla swój wyjątkowy charakter poprzez unikalne grafitowe wykończenie nowego trapezoidalnego wlotu powietrza z charakterystycznymi zewnętrznymi „nozdrzami”. Ten sam akcent kolorystyczny otrzymały lusterka boczne, klamki drzwi, boczne wloty powietrza, szyny skrzyni ładunkowej i tylne światła zespolone, co nadaje samochodowi mocny, sportowy wygląd.

Inne ekskluzywne elementy wersji Wildtrak, to prostokątne światła przeciwmgielne, niepowtarzalne sportowe pałąki, obrabiane mechanicznie 18-calowe obręcze kół i mocne akcenty graficzne Wildtrak, co składa się na obraz nieustraszonego miłośnika przygód. Nawet zarezerwowany dla Wildtraka nowy metalizowany kolor nadwozia Pride Orange został dobrany, by wyróżnić ten samochód z tłumu.

Wewnątrz kolor pomarańczowy zastosowano do akcentów wzmacniających sportowy wyraz bardzo nowoczesnego wnętrza zaprojektowanego w stylu typowym dla samochodów osobowych. Mocno zaznaczona pozioma listwa na desce rozdzielczej rozciąga się od kierowcy do drzwi pasażera, podkreślając szerokość kabiny, listwa mieści w sobie zestaw wskaźników
z dwukolorowym wyświetlaczem cyfrowym i 8-calowym ekranem dotykowym. Miękkie pokrycie górnej osłony zespołu wskaźników z przeszyciem pomarańczowym ściegiem nadaje kokpitowi ekskluzywności, a obramowania nawiewów powietrza otrzymały charakterystyczne matowe chromowane wykończenie.

Wersja Wildtrak posiada również unikalne fotele – w tym fotel kierowcy z elektryczną regulacją w ośmiu kierunkach. Fotele ozdobiono pomarańczowymi przeszyciami.

Udoskonalone silniki Diesla i zaskakująco niskie zużycie paliwa

Nowy Ranger zapewnia wyjątkową oszczędność paliwa, a to dzięki bardziej sprawnym energetycznie silnikom wspomaganym przez układy Auto-Start-Stop, nowe przełożenia przekładni głównych i nowo wprowadzone elektryczne wspomaganie kierownicy, co łącznie zapewnia zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 17 procent.

Udoskonalona rodzina silników wysokoprężnych oferuje warianty mocy 130 KM i 160 KM uzyskiwane z najnowszego silnika TDCi o pojemności 2,2 litra, co oznacza przyrost mocy w porównaniu do silników 125 KM i 150 KM w poprzednim modelu. Dostępna będzie też potężna pięciocylindrowa jednostka napędowa TDCi o pojemności skokowej 3,2 litra i mocy maksymalnej 200 KM. Oferowane będą zarówno 6-biegowe przekładnie manualne, jak i 6-biegowe przekładnie automatyczne, a klienci mogą wybierać warianty samochodu z napędem na cztery koła lub na dwa koła. Wersja Wildtrak wyposażona będzie w napęd czterech kół w standardzie.

We wszystkich wariantach nowego Rangera osiągnięto znaczące obniżenie zużycia paliwa. W wersji z silnikiem 160 KM uzyskano szczególnie imponujące wyniki. Samochód zużywa średnio 6,5 l/100 km i emituje 171 g/km CO2, co oznacza wyraźne obniżenie kosztów eksploatacji w porównaniu z poprzednim modelem zużywającym 7,8 l/100 km przy emisji CO2 wynoszącej 206 g/km.

Ford Ranger należy do pickupów o największych możliwościach użytkowych w swojej klasie. Z głębokością brodzenia w wodzie do głębokości 800 mm i z prześwitem 230 mm, jest on zaprojektowany i zbudowany tak, by w najtrudniejszym terenie radził sobie z łatwością. Dzięki kątowi natarcia wynoszącemu 28 stopni i kątowi zejścia równemu 25 stopni, kierowcy Forda Rangera mogą czuć się pewnie w czasie pokonywania stromych przeszkód terenowych.

Solidny, sterowany elektronicznie reduktor pozwala kierowcy samochodu z napędem wszystkich kół na przejście z napędu jednej osi na napęd obu osi przy wysokim przełożeniu reduktora jedynie poprzez obrócenie w czasie jazdy pokrętła umieszczonego na konsoli środkowej. W celu zwiększenia momentu napędowego przy małych prędkościach lub dla zwiększenia siły hamowania silnikiem na stromych zjazdach kierowca może wybrać niskie przełożenie reduktora i przeniesienie napędu na obie osie. Elektroniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego również pomaga poprawić przyczepność kół w bardzo trudnych warunkach. Tak mocnym własnościom terenowym towarzyszy zdolność holowania przyczepy o masie do 3500 kg i wyjątkowa ładowność samochodu.

Zaawansowana łączność i technologie wsparcia kierowcy

Na pokładzie Forda Rangera dostępnych jest wiele najnowocześniejszych technologii, które służą kierowcy pomocą przy uzyskiwaniu połączeń ze światem zewnętrznym, bądź ułatwiają utrzymanie kontroli nad pojazdem. Należy do nich sterowany głosowo system łączności SYNC 2, (opcja ta nie jest dostepna w języku polskim) w skład którego wchodzi 8-calowy ekran dotykowy z podziałem oznaczonym kolorami, co ułatwia korzystanie z menu systemu.

Cała gama systemów i technologii wspomagania kierowcy zapewnia większy komfort i wygodę w czasie jazdy, w tym system zapobiegania opuszczeniu pasa ruchu, tempomat adaptacyjny z funkcją wczesnego ostrzegania, przedni i tylny asystent parkowania, kamera cofania i standardowy systemu elektronicznej kontroli stabilności z łagodzeniem skutków ewentualnego wywrócenia pojazdu na dach oraz system kontroli kołysania przyczepy.

Inne inteligentne technologie i systemy zastosowane w Fordzie Rangerze, to:

  • Asystent ruszania na wzniesieniu, który pomaga kierowcy pewnie rozpocząć ruszanie pod górę, czy to w przód czy tez na biegu wstecznym.
  • Asystent zjeżdżania ze wzniesienia, który za pomocą systemu elektronicznej kontroli trakcji pozwala bezpiecznie zjechać ze stromego wzniesienia.
  • Adaptacyjna kontrola obciążenia pojazdu, która zmienia ustawienia systemu elektronicznej kontroli stabilności zależnie od aktualnie przewożonego ładunku.
  • Asystent hamowania awaryjnego, który zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym celem zwiększenia intensywności hamowania, gdy kierowca gwałtownie rozpocznie hamowaniew razie zaistnienia niebezpieczeństwa.

Dane dotyczące zużycia paliwa oraz poziomu emisji CO2 pochodzą z testów przeprowadzonych zgodne z wymogami aktualnej wersji dyrektywy (EC) 715/2007 i (EC) 692/2008. Dane dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 odnoszą się do wariantu modelowego, a nie konkretnego samochodu. Stosowana tu standardowa procedura testowa pozwala porównać różne rodzaje pojazdów i różnych producentów. Oprócz charakterystyki samochodu rzeczywisty poziom zużycia paliwa i emisji CO2 zależy od stylu jazdy kierowcy oraz innych czynników pozatechnicznych. CO2 jest głównym gazem cieplarnianym przyczyniającym się do globalnego ocieplenia. Zużycie paliwa podawane w innych regionach świata może się różnić od powyższego z powodu stosowania innych cyklów pomiarowych i regulacji prawnych obowiązujących na poszczególnych rynkach.

Zdjęcia: Ford