MotoNews.pl

Citroen nadal w WRC

20 listopada 2015

Kategoria | Sport
Marka, model |
Citroen

W ciągu 25 ostatnich lat (1993-2015) zaangażowania w różne dyscypliny sportu samochodowego, Citroen zapisał na swoim koncie piętnaście tytułów Mistrza Świata: pięć w rajdach terenowych, osiem w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC) i dwa w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC). Sport samochodowy i odnoszone w nim zwycięstwa są głęboko zakorzenione w genach Citroena i będą nadal odgrywały istotną rolę w odnowie i wzroście tej marki, oraz w tworzeniu jej silnego wizerunku.

Z chwilą zakończenia sezonu 2015, Citroen podaje do wiadomości ramowy plan swojego dalszego zaangażowania w tej dziedzinie, którym zamierza utrwalać takie wartości jak: zespołowy duch rywalizacji, kreatywność i ambicja przekraczania własnych możliwości. Zgodnie ze strategią nakreśloną przez Carlosa Tavaresa, Prezesa Zarządu koncernu PSA Peugeot Citroen, marka będzie nadal realizować swoje programy sportowe w skali światowej.

Po starannym przestudiowaniu współczesnej panoramy sportów motorowych, Citroen postanowił podtrzymać swoje zaangażowanie w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA. Decyzja taka może się wydawać oczywista z punktu widzenia sukcesów odniesionych dotychczas w tej serii, ale w rzeczywistości podyktowana jest przede wszystkim myślą o przyszłości.

„Osiem tytułów Mistrza Świata Producentów i rekordowa liczba 94 wygranych rajdów WRC sprawiają, że Citroen zgromadził w WRC niedoścignioną liczbę osiągnięć” – przypomina Linda Jackson, Dyrektor marki Citroen. „Rajdy są fascynującą dyscypliną sportu, w której liczą się takie zalety samochodów jak osiągi, niezawodność i wytrzymałość, a szybcy i regularni kierowcy rywalizują w scenerii spektakularnych krajobrazów. Obecnie dyscyplina ta przeżywa kolejne odrodzenie, przybywa retransmisji telewizyjnych z tras rajdowych, a w kalendarzu rajdów na sezon 2016 znajdzie się także nowa runda w Chinach. Wprowadzenie nowej generacji samochodów rajdowych, zapowiadanych jako niezwykle atrakcyjne, zapowiedziane na sezon 2017, zbiegnie się w czasie z naszym powrotem do rajdów WRC. W ten sposób zapewnimy wszystkie niezbędne czynniki, by móc napisać nowy rozdział naszej historii sportowej. Przy tak bogatym dorobku jak nasz, jest to z pewnością zamierzenie ambitne, jednak podchodzimy do niego z pokorą, by robić stopniowe postępy i powrócić na szczyt.”

Samochody rajdowe klasy WRC generacji 2017, które zastąpią auta zgodne z obecnym regulaminem, startujące od roku 2011, będą szersze, mocniejsze i bardziej atrakcyjne wizualne, poprzez efektowne akcesoria aerodynamiczne. Dzięki zmianie przepisów i konieczności opracowania nowych samochodów, organizacja Citroen Racing będzie mogła wystartować od początku, na równi z zespołami konkurencji, po poświęceniu całego sezonu 2016 na rozwój nowego modelu.

„Nigdy nie ukrywaliśmy, że interesuje nas nowy regulamin WRC 2017. Stoimy teraz przed nowym zadaniem, które wszystkim członkom naszego zespołu dostarcza ogromnej motywacji” – mówi Yves Matton, dyrektor Citroen Racing. „Cieszymy się z pozostawionej swobody, dzięki której sprawimy, że samochody będą jeszcze bardziej atrakcyjne, ale również z możliwości wykorzystania rozwiązań opracowanych do silnika wyścigowego Citroena C-Elysee WTCC. Starając się o efektywne zagospodarowanie naszych zasobów, postanowiliśmy skupić obecnie wszystkie nasze wysiłki na zaprojektowaniu i skonstruowaniu nowego samochodu rajdowego do startów w serii World Rally Car. Z tego powodu Citroen nie weźmie udziału w Rajdowych Mistrzostwach Świata w sezonie 2016, choć będziemy oczywiście uważnie śledzili ich przebieg, jak również rywalizację w seriach Junior WRC FIA oraz w WRC2, w której reprezentować nas będzie Quentin Gilbert, tegoroczny Mistrz serii JWRC.”

 

Zdjęcia: Citroen