MotoNews.pl

Ford Focus ST TDCi dostępny ze skrzynią PowerShift

03 grudnia 2015

Kategoria | Rynek
Marka, model | ,
Ford

Sprzedaż Forda Focusa ST podwoiła się od początku 2015 roku, czyli od czasu wprowadzenia na rynek nowego modelu z rozszerzoną gamą silnikową, obejmującą wersję benzynową i wysokoprężną. W pierwszych dziesięciu miesiącach tego roku klienci zamówili już 10 000 egzemplarzy Focusa ST.

Obie wersje silnikowe cieszą się w Europie podobnym zainteresowaniem. 46 procent nabywców wybiera Focusa ST z nowym, 185-konnym dieslem, a 54 procent wariant EcoBoost z jednostką benzynową o mocy 250 KM.

Ford dodatkowo rozszerza gamę modelu Focus ST z silnikiem wysokoprężnym o odmianę z 6-biegową, dwusprzęgłową przekładnią PowerShift, którą będzie można zamówić już na początku 2016 roku.

„Nowy Ford Focus ST cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony klientów, którzy doceniają fakt, iż producent udostępnił im do wyboru dwie wersje – benzynową i wysokoprężną,” powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe. „Ponadto, kierowcy mogą teraz wybrać model z silnikiem Diesla i przekładnią PowerShift, która oprócz błyskawicznych zmian przełożeń w trybie automatycznym daje również możliwość ręcznej zmiany przełożeń w trybie manualnym.”

Nowy Ford Focus ST Diesel PowerShift to najszybszy Ford z silnikiem wysokoprężnym w historii tej firmy – przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,7 sekundy, czyli o 0,4 sekundy krócej, niż w wersji z manualną skrzynią biegów. Emisja CO2 wynosi 119 g/km, a średnie zużycie paliwa to 4,6 l/100km.

Ford Focus ST z przekładnią PowerShift daje kierowcy możliwość jazdy w trybie automatycznym lub ręcznej zmiany biegów za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy.

Kierowca może też wybrać program Sport poprzez ustawienie drążka przekładni w położeniu S. Komputer sterujący aktywuje wówczas bardziej dynamiczny tryb jazdy, zmieniając bieg na wyższy przy wyższych obrotach silnika i redukując biegi podczas hamowania, aby zapewnić lepszą kontrolę nad zachowaniem samochodu.

Ponadto, nowy Ford Focus ST oferuje bardziej precyzyjne i dynamiczne właściwości jezdne za sprawą systemów optymalizujących pracę podwozia, a także dostrojone zawieszenie i układ kierowniczy oraz specjalnie dobrane ogumienie. Ten sportowy model dostępny w wersji pięciodrzwiowej i kombi wyróżnia się także zaawansowanymi systemami wspierającymi kierowcę oraz nowoczesnymi funkcjami przyłączeniowymi, w tym systemem SYNC2.

Zdjęcia: Ford