MotoNews.pl

Nowy Ford Ranger 2016

27 kwietnia 2016

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Ford-Ranger-2016-Wildtrak 9

Nowy pickup Ford Ranger oferuje nabywcom niższe zużycie paliwa, nową stylizację nadwozia oraz zaawansowane rozwiązania techniczne. Nowy model zadebiutował w zeszłym roku we Frankfurcie, a z początkiem 2016 roku pojawił się w europejskich salonach  sprzedaży Forda. Ford Ranger, z flagową odmianą Wildtrak na czele, wspiął się na pierwsze miejsce wśród najbardziej popularnych pickupów w Europie w roku 2015, sprzedając się w liczbie 27 300 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 27 procent w stosunku rok do roku. W Polsce również zajął pierwsze miejsce w swoim segmencie, ze sprzedażą 432 sztuk i udziałem w wysokości 25,3%.

„Dzięki oszałamiającej wersji Wildtrak, czyli najwyższej wersji wyposażenia, Ford Ranger zapewnia klientom niezrównane połączenie wydajności napędu na cztery koła, charakterystycznej stylizacji nadwozia i ekskluzywnych funkcji, jak system łączności SYNC 2,” powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe. „Ranger jest gotowy na każde wyzwanie, oferując niższe zużycie paliwa, możliwość holowania przyczep, wyższą ładowność i najlepszą w klasie głębokość brodzenia.”

Sprawdź ceny nowego Forda Rangera

Udoskonalone silniki Diesla oferujące niskie zużycie paliwa Nowy Ranger zapewnia wyjątkową oszczędność paliwa, a to dzięki bardziej sprawnym energetycznie silnikom wspomaganym przez układy Auto-Start- Stop, nowe przełożenia przekładni głównych i nowe elektryczne wspomaganie kierownicy, co łącznie zapewnia zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 17 procent. Udoskonalona rodzina silników wysokoprężnych oferuje warianty mocy 130 KM i 160 KM uzyskiwane z najnowszego silnika TDCi o pojemności 2,2 litra, co oznacza przyrost mocy w porównaniu do silników 125 KM i 150 KM w poprzednim modelu. Dostępna będzie też potężna pięciocylindrowa jednostka napędowa TDCi o pojemności skokowej 3,2 litra i mocy maksymalnej 200 KM. Oferowane będą zarówno 6-biegowe przekładnie manualne, jak i 6-biegowe przekładnie automatyczne. Wszystkie wersje standardowo wyposażone są w napęd na cztery koła, wyjątkiem jest pojedyncza kabina, która dostępna będzie również z napędem na jedną oś.

We wszystkich wariantach nowego Rangera osiągnięto znaczące obniżenie zużycia paliwa. W wersji z silnikiem 160 KM uzyskano szczególnie imponujące wyniki. Samochód zużywa średnio 6,5 l/100 km i emituje 171 g/km CO 2 , co przekłada się na obniżenie kosztów eksploatacji w porównaniu z poprzednim modelem zużywającym 7,8 l/100 km przy emisji CO 2 wynoszącej 206 g/km CO 2.

Zaawansowana łączność i technologie wsparcia kierowcy

Na pokładzie Forda Rangera dostępnych jest wiele najnowocześniejszych systemów, które służą kierowcy pomocą przy uzyskiwaniu połączeń ze światem zewnętrznym, bądź ułatwiają utrzymanie kontroli nad pojazdem. Należy do nich sterowany głosowo system łączności SYNC 2, w skład którego wchodzi 8-calowy ekran dotykowy z podziałem oznaczonym kolorami, co Większy komfort i wygodę w czasie jazdy zapewnia cała gama systemów i układów wspomagania kierowcy. Wśród nich znalazł się system kontroli pasa ruchu i system utrzymywania pojazdu na pasie ruchu, inteligentny tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych, przedni i tylny czujnik parkowania, kamera cofania i standardowy układ elektronicznej kontroli stabilności z łagodzeniem skutków ewentualnego wywrócenia się pojazdu na dach oraz system stabilizacji przyczepy.

Inne inteligentne systemy zastosowane w Fordzie Rangerze to:

  •  Asystent ruszania na wzniesieniu, który pomaga kierowcy pewnie rozpocząć ruszanie pod górę, czy to w przód czy też na biegu wstecznym,
  • Asystent zjeżdżania ze wzniesienia, który za pomocą systemu elektronicznej kontroli trakcji pozwala bezpiecznie zjechać ze stromego wzniesienia,
  • Adaptacyjna kontrola obciążenia pojazdu, która zmienia ustawienia systemu elektronicznej kontroli stabilności zależnie od aktualnie przewożonego ładunku,
  • Asystent hamowania awaryjnego, który zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym celem zwiększenia intensywności hamowania, gdy kierowca gwałtownie rozpocznie hamowanie w razie

Dzięki odświeżonej stylizacji nadwozia oraz nowoczesnym, śmiało poprowadzonym liniom,nowy Ranger wyróżnia się na drodze i daje wrażenie auta o wysokich możliwościach. Bardziej wydatna maska silnika przechodzi płynnie w nową, trapezoidalną osłonę chłodnicy, dopełnieniem całości są imponujące reflektory.

„Nasi klienci wymagają, aby ich samochód wyglądał, jak funkcjonalne i niezawodne narzędzie racy i tak też się spisywał w codziennej eksploatacji,” powiedział Dave Dewitt, manager ds. stylizacji nadwozia, Ford Asia Pacific. „Uznaliśmy, że powinniśmy nadać nowemu projektowi bardziej zadziornego charakteru, uwidoczniając elementy stworzone w duchu ‘Built Ford Tough’, jak na przykład zewnętrzne wloty powietrza, zachowując tym samym doskonałe właściwości aerodynamiczne Forda Rangera.”

Zmodernizowane nadwozie idzie w parze z nowym, stylowym wnętrzem, oferującym kierowcy i pasażerom bardziej komfortowe warunki podróżowania w kabinie nawiązującej atmosferą do wnętrza samochodu osobowego. Przez całą szerokość kabiny biegną silnie zaznaczone poziome linie, które wzmagają poczucie przestronności i otaczają umieszczony centralnie ekran o przekątnej ośmiu cali. Za kołem kierownicy wyróżnia się nowa tablica przyrządów z dwoma cyfrowymi wyświetlaczami kolorowymi, przekazującymi kierowcy informacje dotyczące pojazdu oraz wskazania systemu rozrywkowego, nawigacji i klimatyzacji.

„Wnętrze Forda Rangera jest eleganckie i nowoczesne, przy czym dominuje w nim aspekt techniczny,” powiedział Dewitt. „W celu podkreślenia naszego projektu wybraliśmy stylowe i atrakcyjne materiały, które są jednocześnie bardzo wytrzymałe, więc doskonale sprawdzą się w trudach codziennej eksploatacji. Wnętrze przypomina swym projektem kabinę samochodu osobowego i jest bardzo praktyczne.”

Ford Ranger pozostaje jednym z najbardziej wszechstronnych i wydajnych pickupów w klasie. Klienci mogą wybrać jedną z trzech wersji nadwozia: pojedynczą kabinę (Single Cab), przedłużoną kabinę (Rap Cab) z niewielkimi tylnymi drzwiami dającymi dostęp do drugiego rzędu siedzeń oraz czterodrzwiową, podwójną kabinę (Double Cab). Każda wersja oferuje wytrzymałą skrzynię ładunkową o dużej pojemności.

Z głębokością brodzenia w wodzie do głębokości 800 mm i z prześwitem 230 mm, Ford Ranger jest zaprojektowany i zbudowany tak, by z łatwością poradzić sobie w najtrudniejszym terenie. Dzięki kątowi natarcia wynoszącemu 28 stopni i kątowi zejścia równemu 25 stopni, kierowcy tego modelu mogą czuć się pewnie w czasie pokonywania stromych przeszkód terenowych.

Solidny, sterowany elektronicznie reduktor pozwala kierowcy wersji z napędem wszystkich kół na przejście z napędu jednej osi na napęd obu osi przy wysokim przełożeniu reduktora jedynie poprzez obrócenie w czasie jazdy pokrętła umieszczonego na konsoli środkowej. W celu zwiększenia momentu napędowego przy małych prędkościach lub zwiększenia siły hamowania silnikiem na stromych zjazdach kierowca może wybrać niskie przełożenie reduktora i przeniesienie napędu na obie osie. Elektroniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego również pomaga poprawić przyczepność kół w bardzo trudnych warunkach. Tak dobrym własnościom terenowym towarzyszy zdolność holowania przyczepy o masie do 3500 kg i wyjątkowa ładowność samochodu wynosząca aż 1 260 kilogramów.

Ford Ranger jest nie tylko sprawny, ale również komfortowy, co nie jest cechą wszystkich pickupów. Ranger obecnej generacji wyznaczył standardy w zakresie komfortu jazdy i własności jezdnych, przy czym w przypadku nowego modelu inżynierowie Forda dopracowali zawieszenie, aby zapewnić jeszcze wyższy komfort jazdy i lepsze prowadzenie. Wrażenia z jazdy potęguje elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPAS, które zapewnia precyzyjne i naturalne reakcje układu. Dzięki systemowi EPAS, obracanie kołem kierownicy podczas jazdy z niewielką prędkością, na przykład na parkingu, nie wymaga dużej siły, natomiast przy wyższych prędkościach układ staje się bardziej precyzyjny, a siła wspomagania zależy od prędkości jazdy, położenia kierownicy, przeciążenia w zakręcie, przyspieszenia lub stopnia wytracania prędkości. Co więcej, poprzez wyeliminowanie pompy wspomagania wykorzystywanej w tradycyjnym systemie udało się uzyskać wyższy komfort akustyczny podczas jazdy oraz niższe zużycie paliwa – nawet o około 3 procent.

Nowy Ford Ranger Double Cab zachowuje maksymalny wynik pięciu gwiazdek uzyskany w testach bezpieczeństwa Euro NCAP w 2012 roku. Model ten jest zatem jedynym autem w swoim segmencie, które otrzymało najwyższą notę od niezależnej organizacji prowadzącej testy Ranger Wildtrak podkreśla swój wyjątkowy charakter poprzez unikatowe grafitowe wykończenie nowego trapezoidalnego wlotu powietrza z charakterystycznymi zewnętrznymi „nozdrzami”. Ten sam akcent kolorystyczny otrzymały lusterka boczne, klamki drzwi, boczne wloty powietrza, szyny skrzyni ładunkowej i tylne światła zespolone, co nadaje samochodowi mocny, sportowy wygląd.

Inne ekskluzywne elementy wersji Wildtrak, to prostokątne światła przeciwmgielne, niepowtarzalne sportowe pałąki, obrabiane mechanicznie 18-calowe obręcze kół i akcenty graficzne Wildtrak, co składa się na obraz nieustraszonego miłośnika przygód. Nawet zarezerwowany dla Wildtraka nowy metalizowany kolor nadwozia Pride Orange został dobrany, Kolor pomarańczowy zastosowano również wewnątrz. Są nim pokryte akcenty wzmacniające sportowy obraz nowoczesnej kabiny zaprojektowanej w stylu typowym dla samochodów osobowych. Mocno zaznaczona pozioma listwa na desce rozdzielczej rozciąga się od kierownicy do drzwi pasażera, podkreślając szerokość kabiny. Listwa mieści w sobie zestaw wskaźników z dwukolorowym wyświetlaczem cyfrowym i 8-calowym ekranem dotykowym.

Miękkie pokrycie górnej osłony zespołu wskaźników z przeszyciem pomarańczowym ściegiem nadaje kokpitowi ekskluzywności, a obramowania nawiewów powietrza otrzymały charakterystyczne matowe chromowane wykończenie.

Wersja Wildtrak posiada również unikatowe fotele – w tym fotel kierowcy z elektryczną regulacją w ośmiu kierunkach. Fotele ozdobiono pomarańczowymi przeszyciami oraz graficznymi elementami, dającymi wrażenie siły, wytrzymałości i sportowego ducha.

Zdjęcia: Ford