MotoNews.pl

Toyota C-HR Racing i wyścigowe Lexusy na torze Nurburgring

28 kwietnia 2016

Marka, model | , , ,
Toyota-C-HR-Racing 6

Toyota GAZOO opublikowała zdjęcia wyścigowego C-HR Racing, Lexusa RC i Lexusa RC F z toru Nurburgring. Są to pierwsze niestudyjne zdjęcia wyścigowej wersji nowego crossovera Toyoty. 16 i 17 kwietnia na trasie Nordschleife‬ odbyły się kwalifikacje do słynnego 24-godzinnego wyścigu ADAC Zurich na Nürburgring, który odbędzie się 26–29 maja już po raz 44. Toyota obchodzi w tym roku 10-lecie swojego udziału w tej prestiżowej imprezie. Z tej okazji na linii startu staną trzy modele – debiutujący C-HR Racing, Lexus RC i Lexus RC F.

Głównym inżynierem C-HR Racing jest Hiroyuki Koba, zaś głównym mechanikiem Akihiro Osaka. Samochód prowadzą Masahiko Kageyama i Kumi Sato. Hiroyuki Koba przez całe eliminacje obserwował, jak samochód radzi sobie na torze. Zmienna pogoda pozwoliła ocenić jego przyczepność i pewność prowadzenia na suchej nawierzchni, w czasie deszczu i gradu, przy temperaturze kilku i kilkunastu stopni. Koba był zadowolony ze stabilności auta, na starcie pojawiły się jednak problemy z układem paliwowym. Po dwóch dniach wymagających prób zespół zebrał zestaw wytycznych do dalszych prac nad samochodem.

Toyota C-HR to zupełnie nowy crossover Toyoty, który zadebiutuje w salonach pod koniec roku. Auto będzie dostępne z napędem hybrydowym 1.8 o mocy 122 KM i benzynowym 1.2 Turbo 116 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa, także w wersji na cztery koła. C-HR wyróżnia się odważnym, dynamicznym stylem wysmukłą linią nadwozia i świetnymi właściwościami jezdnymi pomimo zwiększonego prześwitu.

Lexus RC F to produkowana seryjnie wyczynowa wersja sportowego coupé Lexus RC, wyposażona w potężny, wolnossący benzynowy silnik V8 o pojemności skokowej 4969 cm³, mocy 477 KM i maksymalnym momencie obrotowym 530 Nm, uzyskiwanym w zakresie 4800-5600 obr./min. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem bardzo szybkiej, ośmiobiegowej automatycznej przekładni Sport Direct Shift. Luksusowy Lexus RC sprzedawany jest w Polsce w wersji RC 200t z oszczędnym i dynamicznym, dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o zmiennym cyklu pracy (Atkinsona i Otto), rozwijającym moc 245 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm, oraz RC 300h z hybrydową jednostką napędową o łącznej mocy 223 KM, zapewniającym przyspieszenie 0-100 km/h w 8,6 s i średnie zużycie paliwa tylko 4,9 l / 100 km.

Zdjęcia: complexPR, Toyota Gazoo Racing