MotoNews.pl

Klasyczne modele Audi na rajdzie Heidelberg Historic

15 lipca 2016

Kategoria | Rynek
Marka, model |
a166800 large

Wyjątkowe zestawienie zabytkowych pojazdów weźmie udział w rajdzie oldtimerów „Heidelberg Historic”. Główny sponsor rajdu, Audi Tradition, wystawi na starcie pięć historycznych samochodów. Gwiazdą niewątpliwie jest Wanderer Stromlinie Spezial, sportowy roadster z aluminiową karoserią. 180 oldtimerów, uczestników rajdu, zatrzyma się w sobotę przy Audi Forum w Neckarsulm. Klasyczne modele Audi 22 i 23 lipca tego roku pojawią się następnie na drogach doliny rzeki Neckartal, masywu górskiego Odenwald i krainy Hohenloher Land.

Klasyczne modele Audi – nieco historii

Samochody wyścigowe serii Stromlinie marki Wanderer – poprzedniczki marki Audi – w 1938 i 1939 roku startowały w długodystansowym rajdzie Liege-Rzym-Liege. Uwieńczeniem tych startów było wygranie przez Wandrera klasyfikacji zespołowej w roku 1939. Kierowcy musieli wówczas pokonać 4530 kilometrów. Mogli się zatrzymywać tylko po to, by zatankować swe pojazdy. Trzy oryginalne egzemplarze serii Stromlinie zaginęły, najprawdopodobniej podczas wojny. W roku 2003 Audi Tradition postanowiło zbudować wierną kopię tego samochodu. Pojazd ten w rajdzie Heidelberg Historic nosi numer startowy 18. Entuzjastów starych samochodów ucieszą z pewnością również inne oldtimery spod znaku czterech pierścieni. Są to: NSU Wankel Spider, rok produkcji 1967, NSU 1000 z 1971 roku, NSU Ro 80, rok produkcji 1977 oraz Audi 100 Coupe S z 1973 roku.

Plan rajdu Heidelberg Historic

Rajd przewiduje dłuższy postój w sobotę, 23 lipca, przy Audi Forum w Neckarsulm. W godzinach od 12:50 do 17:00, zgromadzeni tam widzowie będą mieli okazję bliżej przyjrzeć się samochodom – uczestnikom imprezy. Natomiast miłośnicy współczesnej motoryzacji odwiedzić mogą przy tej okazji wystawę specjalną przygotowaną w Audi Forum Neckarsulm. Wystawa pod nazwą „Home of Legends“, prezentuje mistrzowskie wyścigowe bolidy, motocykle i niespotykane na co dzień na drogach pojazdy, począwszy od NSU 6/60 (1926), przez Baumm I (1954), a skończywszy na Audi R8 LMS z 2015, których celem była pogoń za rekordami prędkości. Inna wystawa – „Od 0 do 100” – pozwala prześledzić historię Audi 100 Revue, które od 1970 roku zjeżdżało z taśmy produkcyjnej właśnie w Neckarsulm.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.heidelberg-historic.de.

Zdjęcia: Audi