MotoNews.pl

Ford Kuga ST-Line inspirowany projektami Ford Perfomance

01 sierpnia 2016

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
New-Kuga-ST-Line 3

Firma Ford of Europe poinformowała o wprowadzeniu do oferty nowego modelu Ford Kuga ST-Line. Nowa wersja popularnego SUV-a klasy średniej wejdzie do sprzedaży jeszcze w tym roku. Auto wyróżnia się sportową stylizacją inspirowaną projektami Ford Performance. Oddaje nabywcom do dyspozycji mocne i wydajne silniki benzynowe EcoBoost i wysokoprężne TDCi, a także sportowo zestrojone zawieszenie.

Nowy Forda Kuga ST-Line zasili rozszerzoną gamę SUV-ów Forda. Zajmie miejsce obok nowej Kugi, luksusowego Forda Kuga Vignale, a także kompaktowego modelu EcoSport. Ford Kuga ST-Line cechuje się odważną stylizacją nadwozia i wnętrza. Oferuje unikatowe obręcze aluminiowe oraz fotele o sportowym projekcie. W gamie jednostek napędowych znalazł się m.in. opracowany przez Forda silnik benzynowy 1,5 litra EcoBoost o mocy 182 KM.

Wyposażenie obejmuje również inteligentny napęd na wszystkie koła AWD oraz sportowe podwozie ze specjalnie zestrojonym zwieszeniem i układem kierowniczym.

„Nowa, sportowa Kuga ST-Line dołącza do nowej Kugi zaprezentowanej po raz pierwszy podczas tegorocznego kongresu Mobile World Congress 2016 oraz do luksusowej Kugi Vignale, dzięki czemu nabywca znajdzie dla siebie odmianę dostosowaną do każdego stylu życia,” powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe. „Szacujemy, że w tym roku sprzedamy w Europie 200 000 sztuk modeli Kuga, EcoSport i Edge, co będzie stanowiło wzrost o 200 procent w porównaniu z rokiem 2013.”

Nowy Ford Kuga ST-Line – szczegóły

Nowy Ford Kuga ST-Line dołącza do modeli Fiesta ST-Line, Focus ST-Line i Mondeo ST-Line w ramach nowej gamy modelowej ST-Lin. Obejmuje ona obejmuje auta wyróżniające się odważną stylizacją nadwozia, sportowymi właściwościami jezdnymi i przystępną cenę zakupu.

Kuga ST-Line oferuje elementy stylizacyjne inspirowane konstrukcjami Ford Performance:

  • Górna osłona chłodnicy wykończona błyszczącym lakierem Ebony Black; dolna osłona wlotu powietrza z przodu o strukturze plastra miodu, wykończona czarnym lakierem Ebony Black o wysokim połysku; unikatowe, sportowe wykończenie obudowy świateł przeciwmgielnych,
  • Nakładka przedniego zderzaka, boczne progi, obudowy lusterek zewnętrznych, klamki drzwi, listwy drzwiowe, tylny spoiler dachowy oraz nadkola w kolorze nadwozia; nakładka tylnego zderzaka wykończona czarnym lakierem Ebony Black o wysokim połysku; czarne relingi dachowe, przyciemnione światła z przodu i z tyłu; przyciemnione szyby,
  • Czarna linia biegnąca poniżej bocznych szyb oraz oznaczenia ST-Line na przednich nadkolach,
  • Unikatowe 18-calowe obręcze aluminiowe wykończone czarnym lakierem o wysokim połysku lub 19-calowe felgi w kolorze Ebony Black,
  • Sportowe fotele częściowo pokryte skórą; kontrastujące przeszycia na siedzeniach, dźwigni zmiany biegów i kierownicy; centralna konsola wykończona specjalnym, dwuwarstwowym lakierem Deep Space dającym metaliczny efekt; czarna podsufitka.

Podwozie i zawieszenie

Nowy Ford Kuga ST-Line to najbardziej dynamiczna odmiana tego modelu. Inżynierowie Forda zmniejszyli prześwit o 10 mm i wprowadzili zmiany w podwoziu. Zastosowali m.in. grubsze stabilizatory. Zaowocowało to mniejszymi przechyłami nadwozia i bardziej precyzyjnymi reakcjami.

Sztywniejsze tuleje zawieszenia – w tej samej specyfikacji, co w Fordzie Focusie – pozwalają wyeliminować niepożądane ruchy w zawieszeniu. Z kolei dostrojone sprężyny i amortyzatory zapewniają odpowiedni komfort jazdy i doskonałe osiągi. Opracowane przez Forda elektryczne wspomaganie kierownicy EPAS również zostało ponownie skalibrowane. Zapewniono w ten sposób bardziej precyzyjne i sportowe wrażenia z jazdy.

„Modele Ford ST-Line mają dawać wiele przyjemności z eksploatacji, dlatego dopilnowaliśmy, aby pierwszy SUV Forda o sportowych osiągach oferował podobne właściwości jezdne, co modele Fiesta ST-Line, Focus ST-Line i Mondeo ST-Line,” powiedział Frederick Vrancken, inżynier ds. dynamiki modelu Kuga ST-Line, Ford of Europe.

Jednostki napędowe

W gamie jednostek napędowych znajdzie się wiele konstrukcji, w tym opracowany przez Forda diesel 1,5 litra TDCi o mocy 120 KM, który zastępuje silnik 2,0 litra TDCi o tej samej mocy 120 KM. Nowa jednostka jest o około 5 procent bardziej wydajna paliwowo (średnie spalanie wyniesie 4,4 l/100 km), emitując przy tym 115 gramów CO 2 na kilometr.

Ford Kuga ST-Line jest również dostępna z silnikiem Diesla 2,0 TDCi o mocy 150 KM oraz z napędem na przednie koła lub z napędem na wszystkie koła Ford Intelligent AWD. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,7 l/100 km, a emisja CO 2 to 122 g/km. Wersja o mocy 180 KM z napędem na wszystkie koła Ford Intelligent AWD zużywa 5,2 l/100 i emituje 134 g/km CO 2 . Opracowany przez Forda silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,5 litra i mocy 120 lub 150 KM w połączeniu z napędem na przednie koła zadowala się średnio 6,2 l/100, emitując 143 gramy CO 2 na kilometr. Wariant o mocy 182 KM z napędem Ford Intelligent AWD zużywa 7,4 l/100 i emituje 171 g/km CO 2 .

Inne nowości w serii Ford Kuga

Oprócz Forda Kuga ST-Line, klienci z Europy szukający nowego SUV-a będą mogli jeszcze w tym roku zamówić stylowego, wyrafinowanego i zaawansowanego technicznie Forda Kuga, oferującego rozwiązania przyczyniające się do uprzyjemnienia i uproszczenia jazdy samochodem, a także zwiększenia bezpieczeństwa za kierownicą. Wśród nowych systemów znajdzie się m.in. system komunikacji i rozrywki SYNC 3.

Ford po raz pierwszy zaoferuje też ekskluzywny model Kuga Vignale. Produkcyjna odmiana tego pieczołowicie wykończonego SUV-a została niedawno pokazana w perłowo-metalicznym kolorze nadwozia Vignale Milano Grigio w połączeniu ze skórzanym wnętrzem Cashmere dostępnym w ramach ekskluzywnej specyfikacji.

Zdjęcia: Ford