MotoNews.pl

Nowy Opel Karl Rocks zyskał wygląd SUVa

15 września 2016

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
opel-karl-rocks-303287

Szukasz niewielkiego samochodu o stylowym wyglądzie oraz wyposażeniu i cechach dostępnych zwykle w większych i droższych modelach z wyższych segmentów? A może pragniesz małego samochodu, które poradzi sobie z wyzwaniami miejskiej dżungli, oczaruje przechodniów modną stylistyką i zachwyci wrażeniami z jazdy charakterystycznymi dla SUV-a? W takim razie nowy Opel Karl Rocks powinien Ci się spodobać.

Nowy samochód będzie świętował swoją światową premierę podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Można go będzie zobaczyć na stoisku 501 w Pawilonie 5-2, w dniach 1-16 października. Wygląda niczym prawdziwy SUV i oferuje wiele zalet pojazdów tego typu. Należą do nich: wyższa pozycja za kierownicą gwarantująca lepszą widoczność czy łatwiejszy dostęp do wnętrza kabiny, a także liczne opcje łączności. Pięcioro drzwi, pięć miejsc, kompaktowe wymiary i bagażnik, którego pojemność mierzona do poziomu dachu przekracza 1000 litrów, to niekwestionowane zalety Opla Karla utrzymane w modelu Opel Karl Rocks. Wprawią w doskonały nastrój liczną grupę miejskich kierowców. Podwyższony wariant modelu Karl to samochód o licznych zaletach, który wszystko ma duże – poza wymiarami zewnętrznymi i ceną.

Opel Karl Rocks – wygląd zewnętrzny

Dzięki przemyślanym zabiegom stylistycznym Opel Karl Rocks wyróżnia się na tle rywali z segmentu A. Pod względem wizualnym odcina się nawet od swojego łagodniejszego brata. Funkcjonalne srebrne relingi dachowe, wzmocnione zderzaki z przodu i z tyłu ze zintegrowanymi podkładkami ochronnymi (ten ostatni wyposażony w światło przeciwmgłowe), nowy kształt nadkoli oraz 15-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z dwubarwnym wykończeniem doskonale pasują do charakterystycznych detali stylistycznych Opla, takich jak dynamiczne przetłoczenie biegnące w stronę tyłu samochodu. Pochylona linia dachu tworzy dynamiczną i sportową sylwetkę. Opel Karl Rocks zapożyczył ja od Karla, dodając jej jednocześnie surowego wyrazu.

Podwozie

Terenowy charakter i dynamiczny temperament pojazdu podkreślono zawieszeniem podwyższonym o 18 mm. Dzięki temu kierowca ma lepszą widoczność zarówno w ruchu miejskim, jak i przy podziwianiu krajobrazów przy wiejskich drogach. Wyższy prześwit jest też źródłem innych zalet modelu. Opel Karl Rocks może poruszać się także poza asfaltowymi drogami. Łatwiej pokonuje nierówności podłoża. Dodatkowe 18 mm jest również ułatwieniem przy wsiadaniu i wysiadaniu.

Wnętrze kabiny

Terenowa stylistyka nadwozia została utrzymana we wnętrzu pojazdu. Zastosowano tam specjalną tkaninę tapicerki „Favo” na siedzeniach. Jej wzór przypominający plaster miodu jest oferowany wyłącznie w modelu Opel Karl Rocks. Na uwagę zasługują także listwy progowe drzwi przednich oraz połyskliwa ramka wokół standardowego radioodtwarzacza R 300 lub opcjonalnego systemu multimedialnego IntelliLink Radio R 4.0. System multimedialny może współpracować ze smartfonem przez interfejs Apple CarPlay lub AndroidAuto. Funkcja ta pozwala między innymi na korzystanie z aplikacji nawigacyjnych Apple Maps lub Google Maps. Alternatywnie, system Navi 4.0 IntelliLink oferuje zintegrowaną nawigację. Jedną z opcji łączności w najmniejszym uterenowionym Oplu jest osobisty opiekun kierowcy Opel OnStar. Dzięki Opel OnStar zarówno Karl Rocks, jak i jego łagodniejszy bliźniak są najlepiej skomunikowanymi małymi samochodami na rynku.

Funkcjonalność

Opel Karl Rocks oferuje znacznie więcej niż kusząca stylizacja nadwozia i stylowe wnętrze. Jest on równie praktyczny i funkcjonalny jak Karl. Pięcioro drzwi to gwarancja łatwego dostępu do przodu i tyłu nadwozia. Pięć miejsc siedzących pozwala na korzystanie z tego stylowego samochodu mini o stylistyce SUVa nawet rodzinom. Gdy jest to konieczne, można złożyć dzieloną w proporcji 40/60 tylną kanapę i wykorzystać imponujące 1013 litrów przestrzeni bagażowej mierzonej do poziomu dachu.

Systemy ułatwiające prowadzenie samochodu

Dzikość modelu Karl Rocks nie kłóci się z bogactwem elementów wyposażenia decydującego o wysokim poziomie bezpieczeństwa i komfortu w „zwykłym” Karlu. Przejście na tryb jazdy City za naciśnięciem przycisku (dostępny od wersji Enjoy) zwiększa siłę działania układu wspomagania kierownicy. Ułatwia to wykonywanie manewrów w mieście. Dostępny jest także asystent parkowania (z tyłu) emitujący ostrzeżenia dźwiękowe w miarę zbliżania się do przeszkody na biegu wstecznym. Tempomat z ogranicznikiem prędkości pomaga utrzymywać odpowiednią prędkość jazdy w skomplikowanym ruchu miejskim i strefach zamieszkania z ograniczeniem do 30 km/h.

Zamówienia na nowy model będzie można składać począwszy od końca bieżącego roku.

Zdjęcia: Opel