MotoNews.pl

Mercedes GLC i GLC Coupe oraz Klasa E w nowych wersjach

12 października 2016

mercedes-amg-glc-43-4matic

Z jednej strony Mercedes GLC – dynamiczny i funkcjonalny SUV, z drugiej Klasa E – najinteligentniejszy samochód w swoim segmencie. Oba modele mają różne charaktery, ale też wiele wspólnego. Oba są rynkowymi przebojami i debiutują właśnie w nowych wersjach silnikowych. Gama Klasy E Kombi powiększa się m.in. o wysokoprężne odmiany o mocach 150 i 258 KM oraz sportowy wariant Mercedes-AMG E 43 4MATIC (401 KM). Mercedes GLC wzbogaca się o sportowo stylizowany model GLC 350 e 4MATIC Coupe z hybrydowym napędem plug-in (320 KM).

Mercedes GLC

Nowe warianty

Łącznie, model Mercedes GLC Coupe jest teraz dostępny w czterech nowych wersjach. Listę nowości otwiera GLC 350 e 4MATIC Coupe. To pierwszy średniej wielkości SUV coupe Mercedesa z hybrydowym napędem plug-in. Sportowe osiągi łączą się tu z wyjątkowo niskim zużyciem paliwa i możliwością bezemisyjnej jazdy w trybie elektrycznym na dystansie do 34 km. Moc systemowa zespołu napędowego wynosi 235 kW (320 KM). Maksymalny moment obrotowy to 560 Nm, a średnie zużycie paliwa – 2,5-2,7 l/100 km, zależnie od rozmiaru kół.

Ponadto, do oferty GLC Coupeé dołączają wersje: GLC 350 d 4MATIC Coupe z 6-cylindrowym silnikiem Diesla (190 kW/258 KM), GLC 300 4MATIC Coupeé z 4-cylindrową jednostką benzynową (180 kW/245 KM) oraz Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupeé. Ta ostatnia łączy typowe dla maszyn AMG osiągi z zaletami SUV-ów – wyższą pozycją za kierownicą, funkcjonalną kabiną i większymi możliwościami jazdy po nieutwardzonych drogach. Jej specyfikacja obejmuje 3-litrowy benzynowy silnik V6 biturbo (270 kW/367 KM), skrzynię automatyczną 9G-TRONIC o krótszych czasach zmiany przełożeń oraz napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC. Większą część momentu obrotowego kieruje on do kół tylnej osi.

Z kolei paletę modelu Mercedes GLC uzupełniają mocne wersje z napędem na obie osie: GLC 350 d 4MATIC z topowym silnikiem Diesla o mocy 190 kW (258 KM) oraz GLC 300 4MATIC z benzynową jednostką o mocy 180 kW (245 KM) Ten ostatni wypełnia lukę pomiędzy GLC 250 4MATIC oraz GLC 43 4MATIC.

Ceny

Przegląd cen nowych wersji Mercedes-Benz GLC i GLC Coupe:

  • GLC 350 d 4MATIC: 195.122 PLN,
  • GLC 350 e 4MATIC Coupé: 216.260 PLN,
  • GLC 350 d 4MATIC Coupé: 215.854 PLN,
  • GLC 300 4MATIC Coupé: 179.268 PLN,
  • GLC 43 4MATIC Coupé: 247.154 PLN.

Powyższe ceny są cenami netto i odnoszą się do wersji podstawowych poszczególnych modeli. Mercedes GLC 300 4MATIC będzie oferowany w Polsce od 21 października.

Klasa E: jeszcze szerszy wybór silników dla Limuzyny i Kombi

Powiększa się także gama nowej Klasy E – dołącza do niej pięć nowych odmian. Ofertę uzupełniają dwie wysokoprężne wersje Kombi – E 200 d (110 kW/150 KM) i E 350 d (190 kW/258 KM), a także dwa warianty z napędem na cztery koła – E 220 d 4MATIC oraz E 400 4MATIC Kombi.

Nowością jest również pierwszy wariant o podwyższonych osiągach z nadwoziem Kombi – Mercedes-AMG E 43 4MATIC. Wzmocniona jednostka 3.0 V6 biturbo (295 kW/401 KM), skrzynia automatyczna 9G-TRONIC o skróconym czasie zmiany biegów, sportowe zawieszenie i napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC zapewniają mu dynamikę jazdy na miarę modeli z Affalterbach.

Ceny

Przegląd cen nowych wersji – Mercedes-Benz Klasy E:

  • E 220 d 4MATIC: 168.535 PLN,
  • E 200 d Kombi: 162.602 PLN,
  • E 350 d Kombi: 229.268 PLN,
  • E 400 4MATIC Kombi: 256.911 PLN,
  • E 43 4MATIC Kombi: 310.163 PLN.
Zdjęcia: Mercedes-Benz