MotoNews.pl

Nowe modele Porsche 911 GTS – dynamiczne, komfortowe i wydajne

wtorek, 10 stycznia 2017

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | Premiery, Rynek Premium
Marka, model | ,
911-Targa-4-GTS 3

Producent z Zuffenhausen poszerza linię produktową o modele Porsche 911 GTS. W marcu 2017 r. do sprzedaży trafi łącznie pięć wariantów: 911 Carrera GTS z napędem na tylne koła i 911 Carrera 4 GTS z napędem na obie osie – oba dostępne jako coupé lub kabriolet, a także 911 Targa 4 GTS z napędem na obie. Nowo opracowany, turbodoładowany, 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3 litrów generuje moc zwiększoną do 331 kW (450 KM). To o 22 kW (30 KM) więcej niż 911 Carrera S i o 15 kW (20 KM) więcej niż poprzedni model GTS z jednostką wolnossącą. Wszystkie warianty Porsche 911 GTS oferowane są do wyboru z siedmiobiegową skrzynią manualną lub opcjonalną przekładnią Porsche Doppelkupplung (PDK).

Porsche 911 GTS – Więcej mocy, lepsze osiągi

Maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm, dostępny w szerokim zakresie od 2150 do 5000 obr./min, zapewnia jeszcze lepsze przyspieszenie i elastyczność. Standardowo wszystkie modele GTS wyposażone są w układ Porsche Active Suspension Management (PASM). Porsche 911 GTS w wersji coupe dysponuje sportowym zawieszeniem PASM z prześwitem zmniejszonym o 10 mm. Najlepszym sprinterem w gamie jest standardowo wyposażony w pakiet Sport Chrono wariant 911 Carrera 4 GTS Coupe. Z przekładnią Porsche Doppelkupplung (PDK) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,6 s. Wszystkie modele Porsche 911 GTS osiągają prędkość maksymalną przekraczającą 300 km/h. Najszybsze jest coupe z manualną skrzynią biegów i napędem na tylne koła. Rozpędza się do 312 km/h.

Mimo lepszych osiągów rodzina Porsche 911 GTS legitymuje się wysoką wydajnością. Przykładowo, 911 Carrera GTS z PDK zużywa jedynie 8,3 l/100 km (cykl NEDC), co odpowiada emisji CO2 na poziomie 188 g/km.

Typowe Porsche z rodziny GTS: liczne czarne akcenty na zewnątrz i wewnątrz

Na tle pozostałych „911” modele GTS wyróżniają się nie tylko technologią, ale i designem. Wszystkie warianty bazują na poszerzonym podwoziu czteronapędowym i mierzą 1852 mm szerokości – nawet te z napędem na koła tylnej osi. Ich sportowy charakter podkreśla nowy przedni zderzak Sport Design. Cały przedni pas został zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki. Dolny przedni spojler i powiększone przedłużenie tylnego spojlera dodatkowo zmniejszają siłę unoszenia przedniej i tylnej osi w porównaniu z modelami Carrera S. Również z tyłu GTS-y są nie do pomylenia: mają przyciemniane lampy, kratę wlotu powietrza z czarnym, satynowym wykończeniem i umieszczone centralnie dwie końcówki sportowego układu wydechowego, który należy do wyposażenia standardowego.

Dla wariantów czteronapędowych zarezerwowano ozdobny pas pomiędzy lampami w kolorze czarnym, a dla czteronapędowych – pas z podświetleniem. Stylizacji nadwozia dopełniają boczne lusterka Sport Design, 20-calowe obręcze z satynowym wykończeniem w kolorze czarnym i centralną śrubą oraz oznaczenie modelu GTS na drzwiach. Także charakterystyczny pałąk modelu Targa po raz pierwszy ma kolor czarny, nadając wariantowi 911 Targa 4 GTS szczególnie wyrazisty wygląd.

Nowa aplikacja Porsche Track Precision i wysokiej jakości wyposażenie

Również wystrój wnętrza definiują geny rodziny GTS. W centralnym miejscu deski rozdzielczej znajduje się stoper pakietu Sport Chrono. Z debiutem nowych modeli GTS zbiega się premiera dodatkowo udoskonalonej aplikacji Porsche Track Precision. Obejmuje ona automatyczne rejestrowanie i wyświetlanie szczegółowych danych przejazdów na ekranie smartfona. Podróżujący siedzą na fotelach wyściełanych Alcantarą z nowym wzorem przeszyć. Sportowe fotele Plus z wyszywanym logo GTS na zagłówkach, elektrycznie ustawiane w czterech płaszczyznach, zapewniają wzmocnione podparcie boczne i jeszcze większy komfort. Uwagę zwracają także elementy ozdobne ze szczotkowanego, anodowanego na czarno aluminium na panelu wskaźników oraz liczne akcenty z Alcantary, m.in. na wieńcu kierownicy, konsoli centralnej i podłokietnikach.

Modele 911 GTS można zamawiać już w Porsche Centrach. Ich ceny zaczynają się od:

  • 911 Carrera GTS Coupe – 617 220 PLN
  • 911 Carrera GTS Cabriolet – 680 520 PLN
  • 911 Carrera 4 GTS Coupe – 652 650 PLN
  • 911 Carrera 4 GTS Cabriolet – 715 950 PLN
  • 911 Targa 4 GTS – 715 950 PLN
Zdjęcia: Porsche

Dodaj komentarz