MotoNews.pl

MINI Cooper S E Countryman ALL4 – oczekiwanie w napięciu

wtorek, 14 marca 2017

« poprzedni | news | następny »
MINI-Cooper-S-E-Countryman-ALL4

MINI Cooper S E Countryman ALL4 – pierwszy model hybrydowy plug-in brytyjskiej marki premium wyjedzie na drogi w czerwcu 2017 r. Ten wszechstronny samochód oferować będzie teraz także możliwość jazdy na samym napędzie elektrycznym, a tym samym bez lokalnej emisji spalin.

Typowa dla MINI frajda z jazdy zyskuje nową jakość. Będzie elektryczna, niemal bezgłośna, fascynująco dynamiczna i całkowicie bez emisji CO2. Wraz z wejściem na rynek MINI Cooper S E Countryman ALL4 w czerwcu 2017 r. ten największy i najbardziej wszechstronny model brytyjskiej marki premium dołączy również do grona pionierów wydajnej i ekologicznej mobilności. Pierwsze MINI w wersji hybrydowej plug-in oferuje sportową zwinność na drodze i żwawą dynamikę na nieutwardzonych nawierzchniach. Oprócz tego daje również możliwość jazdy na samym napędzie elektrycznym, a więc bez lokalnej emisji spalin.

Napęd MINI Cooper S E Countryman ALL4

Napęd hybrydowy MINI Cooper S E Countryman ALL4 obejmuje trzycylindrowy silnik benzynowy MINI TwinPower Turbo oraz synchroniczny silnik elektryczny. Wspólnie oferują moc 165 kW / 224 KM i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,8 s. Moc silnika spalinowego przenoszona jest przez 6-stopniową skrzynię Steptronic na przednie koła. Silnik elektryczny napędza przez dwustopniową przekładnię tylne koła. Inteligentne sterowanie współpracą obu źródeł napędu daje „zelektryfikowany” napęd na cztery koła. Podnosi ono zwinność i stabilność jazdy na drodze oraz zapewnia doskonałą trakcję na śniegu i nieutwardzonej nawierzchni.

W codziennej eksploatacji inteligentne sterowanie napędem MINI Cooper S E Countryman ALL4 daje niezwykle intensywne wrażenia z jazdy. Podczas ruszania z miejsca działa najpierw tylko silnik elektryczny. Dzięki temu frajda z jazdy MINI zaczyna się niemal bezgłośnie, ale przez to w jeszcze bardziej odczuwalny sposób. Silniki elektryczne oferują swój maksymalny moment obrotowy już w chwili ruszania z miejsca. Silnik spalinowy dołączany jest łagodnie dopiero przy prędkości ok. 80 km/h. Przełącznik eDRIVE daje kierowcy możliwość kontynuowania jazdy na samym napędzie elektrycznym również powyżej tej prędkości. W trybie MAX eDRIVE MINI Cooper S E Countryman ALL4 porusza się bez lokalnej emisji spalin do prędkości 125 km/h. Elektryczny zasięg pierwszej hybrydy plug-in marki MINI wynosi 40 km.

Potrzebną do tego energię samochód czerpie z wysokonapięciowego akumulatora litowo-jonowego umieszczonego pod tylną kanapą. Można go ładować ze zwykłego domowego gniazdka lub z większą mocą ze stacji Wallbox oraz z publicznych stacji ładowania. Na ładowanie trzeba przeznaczyć od 2:15 do 3:15 h.

Wydajność i elastyczność silnika elektrycznego, jego inteligentna współpraca z silnikiem spalinowym oraz jakość premium i niezawodność wszystkich komponentów napędu hybrydowego gwarantowane są przez technologię eDrive BMW Group. Akumulator wysokonapięciowy objęty jest gwarancją na sześć lat lub 100 000 km.

Wyposażenie standardowe

Frajda z elektrycznej jazdy okupiona jest jedynie niewielkim zmniejszeniem przestrzeni bagażowej. Pojemność bagażnika w modelu hybrydowym wynosi 405 l, a po złożeniu oparć kanapy tylnej można ją zwiększyć do 1275 l. MINI Cooper S E Countryman ALL4 oferuje też bardzo bogate wyposażenie standardowe. Obejmuje ono m.in. trójramienną skórzaną kierownicę sportową, MINI Driving Modes do indywidualnych ustawień pojazdu oraz system nawigacyjny MINI z radiem MINI Visual Boost z monitorem pokładowym o przekątnej 6,5 cala w centralnym zestawie wskaźników i kontrolerem MINI w konsoli środkowej.

Oprócz elementów stylistycznych charakterystycznych dla tego modelu, takich jak emblemat „E” na atrapie chłodnicy i ozdobnikach bocznych oraz żółte logo „S” na listwach progowych ekskluzywnym elementem rozpoznawczym tego modeli są też 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Light Spoke. Wewnątrz na wyjątkowy charakter

Dodaj komentarz