MotoNews.pl

Nowe Porsche 911 GT3 – na drogę i na tor

wtorek, 14 marca 2017

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | Premiery, Sport
Marka, model | ,
Porsche-911-GT3 6

Porsche 911 GT3 zapewnia osiągi wprost ze świata wyścigów, ma systematycznie lekką konstrukcję i dostarcza niefiltrowanych wrażeń z jazdy. W nowej generacji radykalnej „911” połączenie między codzienną jazdą i torem wyścigowym staje się jeszcze bardziej intensywne. Jej sercem jest 4-litrowy wolnossący silnik typu bokser. Ekstremalnie wysokoobrotowa jednostka o mocy 368 kW (500 KM) praktycznie nie różni się od tej stosowanej w rasowym samochodzie wyścigowym 911 GT3 Cup. Przeprojektowane podwozie ze skrętną tylną osią i systematyczna redukcja masy zostały zestrojone specjalnie, by moc silnika zamienić na wyśmienitą dynamikę jazdy. Opracowana na tym samym torze i produkowana na tej samej linii produkcyjnej, co modele wyścigowe, już po raz kolejny motorsportowa technologia Porsche trafia do cywilnego auta sportowego.

Większość kierowców Porsche z rodziny GT chętnie zabiera swoje sportowe wozy na przejażdżkę po torze wyścigowym. Właśnie tam nowe 911 GT3 pokazuje swój pełen potencjał – to zasługa stosunku masy do mocy o wartości 3,88 kg/kW (2,86 kg/KM). Ze standardową 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową (PDK), specjalnie dopasowaną do użytku w GT, dwuosobowy samochód z zatankowanym do pełna zbiornikiem paliwa waży 1430 kg i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 318 km/h. Dla zwolenników purystycznego, surowego prowadzenia Porsche oferuje 911 GT3 także z 6-stopniową skrzynią manualną. W tej wersji drogowo-torowa „911” rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,9 s, osiągając prędkość maksymalną 320 km/h.

Szybka w zakrętach, stabilna na prostych: sztywne podwozie ze skrętną tylną osią

Podwozie nowego 911 GT3 korzysta z doświadczeń Porsche zgromadzonych w wyścigach. Jego zestrojenie zostało zmodyfikowane pod kątem uzyskania jeszcze lepszej dynamiki jazdy. Nowy, dwuosobowy wariant „siedzi” o około 25 mm niżej od 911 Carrera S. Poza dodatkowo zmodernizowaną konstrukcją bazową podwozia do zapewnienia wyśmienitej charakterystyki prowadzenia w dużym stopniu przyczynia się też aktywna tylna oś skrętna. Zależnie od prędkości jazdy skręca tylne koła w przeciwnym lub tym samym kierunku co przednie, zapewniając tym samym jeszcze lepszą zwinność i stabilność samochodu. Dynamikę jazdy zwiększa również zastosowanie dynamicznych poduszek silnika i blokady tylnego dyferencjału.

Jeśli chodzi o wygląd, 911 GT3 nie pozostawia wątpliwości co do swojego przeznaczenia. Dominujące tylne skrzydło, wykonane z włókien węglowych, podkreśla fakt, że formę sportowego auta determinuje aerodynamika. Lekki przedni pas i przedni spojler zostały dodatkowo zoptymalizowane pod kątem jeszcze lepszego przepływu powietrza. Udoskonalenia aerodynamiki są widoczne również w lekkiej tylnej partii nadwozia z otworami wydechowymi oraz nowym dyfuzorze.

Wnętrze: centrum doświadczeń wyjątkowej dynamiki jazdy

Kabina nowego samochodu sportowego o wysokich osiągach została dopasowana do doznań z jazdy, jakie zapewnia nowe 911 GT3. Sportowa kierownica GT o średnicy 360 mm pochodzi z 918 Spyder. Na kierowcę i pasażera czekają sportowe fotele plus z wydatniejszym podparciem bocznym i mechaniczną regulacją wzdłużną. Ustawienie wysokości i oparcia odbywa się elektrycznie. Ponieważ 911 GT3 jest tradycyjnie autem dwumiejscowym, wnęki tylnych siedzeń są tapicerowane.

Porsche oferuje dla 911 GT3 trzy dodatkowe warianty siedzeń. Pierwszy to adaptacyjnie siedzenia sportowe plus z elektryczną regulacją wszystkich funkcji (18 zakresów). Drugi – opcjonalne sportowe fotele kubełkowe ze składanym oparciem, zintegrowaną boczną poduszką powietrzną i manualną regulacją wzdłużą. Trzeci – w pełni kubełkowe fotele wykonane z lekkich tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym, z karbonowym wykończeniem.

Aplikacja Porsche Track Precision w standardzie

Poza systemem multimedialnym Porsche Communication Management (PCM) z modułem nawigacji online i informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym standardowe wyposażenie obejmuje także moduł Connect Plus oraz aplikację Track Precision. Ta ostatnia pozwala kierowcom 911 GT3 śledzić, zapisywać i analizować szczegółowe dane dotyczące jazdy na ich smartfonie.

Premiera rynkowa i ceny Porsche 911 GT3

Porsche 911 GT3 można już zamawiać. Ceny nowej „911” o wysokich osiągach w Polsce rozpoczynają się od 788 960 zł.

Zdjęcia: Porsche

Dodaj komentarz