MotoNews.pl

Porsche 911 RSR w Długodystansowych Mistrzostwach Świata Samochodów Sportowych FIA

piątek, 14 kwietnia 2017

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | Sport
Marka, model | ,
Porsche-911-RSR 4

Po rocznej przerwie fabryczny zespół GT Porsche wraca do rywalizacji w Długodystansowych Mistrzostwach Świata Samochodów Sportowych FIA (WEC). 16 kwietnia, w sześciogodzinnym wyścigu na legendarnym, 5,9-kilometrowym torze Silverstone w Wielkiej Brytanii, ekipa wystawi dwa całkowicie nowo opracowane egzemplarze Porsche 911 RSR. 510-konny samochód sportowy z Weissach, bazujący na siódmej generacji sportowej ikony – Porsche 911, świętował swój udany debiut w styczniowym 24-godzinnym wyścigu na torze Daytona. Jako światowy organ zarządzający motorsportem FIA dodatkowo wzmocniła w tym roku status kategorii GT serii WEC, po raz pierwszy nadając jej status mistrzostw świata.

Wyścig

Tor Silverstone z jego słynnymi zakrętami, takim jak Becketts, Copse i Stowe, należy do najbardziej cenionych tego typu obiektów na świecie. 13 maja 1950 r. odbyło się tu pierwsze współczesne Grand Prix Formuły 1.

Kierowcy Porsche

W klasie GTE-Pro za kierownicą nowego 911 RSR ekipy Porsche GT Team w otwierającej sezon rundzie na torze Silverstone wystartuje czterech kierowców fabrycznych. Kokpit samochodu z numerem 91 podzielą: Richard Lietz (Austria), Mistrz WEC GT z 2015 r., oraz Frédéric Makowiecki (Francja). Drugi wóz, z numerem 92, poprowadzą: Michael Christensen (Dania) oraz Kévin Estre (Francja). W klasie GTE-Am wystartuje ubiegłosezonowy egzemplarz 911 RSR w barwach prywatnego zespołu klientów Porsche – Dempsey Proton Racing. Za kierownicę „911” wsiądą Młodzi Profesjonaliści Porsche: Matteo Cairoli (Włochy), Christian Ried (Niemcy) i Marvin Dienst (Niemcy).

Porsche 911 RSR

Porsche  911 RSR to całkowicie nowy projekt. Zawieszenie, konstrukcja nadwozia, koncepcja aerodynamiki, silnik i przekładnia – wszystkie te elementy zostały zaprojektowane od zera w ośrodku projektowym Porsche w Weissach. Jednostka napędowa, obecnie umiejscowiona przed tylną osią, zależnie od rozmiaru zwężki generuje moc około 375 kW (510 KM). Wyjątkowo duży tylny dyfuzor w połączeniu z tylnym skrzydłem sprawiają, że znacznie wzrosły poziom siły docisku oraz efektywność aerodynamiczna samochodu. 911 RSR startujące w mistrzostwach wyróżnia się również nowym malowaniem, opartym na kolorach białym, czerwonym i czarnym.

Harmonogram

Sześciogodzinny wyścig rozpocznie się w niedzielę, 16 kwietnia, w południe czasu lokalnego (13:00 EST).

Transmisja TV na żywo

Eurosport będzie transmitować ostatnią fazę wyścigu oraz ceremonię rozdania nagród. Do pobrania jest też bezpłatna aplikacja FIA WEC, która w rozbudowanej, płatnej wersji oferuje strumieniowe całego wyścigu na żywo i podaje aktualne czasy.

Długodystansowe Mistrzostwa Świata Samochodów Sportowych FIA (WEC)

Sportowe prototypy i samochody klasy GT zmagają się w Długodystansowych Mistrzostwach Świata Samochodów Sportowych FIA (WEC) w czterech klasach: LMP1 (np. Porsche 919 Hybrid), LMP2, LMGTE-Pro (np. 911 RSR) oraz LMGTE-Am (np. 911 RSR rok modelowy 2015). Wszystkie maszyny wspólnie rywalizują w jednym wyścigu, ale są klasyfikowane osobno.

Dodaj komentarz