MotoNews.pl

707-konny Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2018

środa, 19 kwietnia 2017

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
170412 Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2018 37

Dzięki niezrównanej mocy 707 KM wzbudzającego podziw doładowanego 6,2-litrowego silnika V-8, Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2018 stał się najsilniejszym oraz najszybszym SUVem w historii.

Premiera rynkowa modelu Jeep Grand Cherokee Trackhawk model 2018

Nowy wzorzec 707-konnego doładowanego silnika w zestawieniu z ulepszoną, umożliwiającą przenoszenie dużych wartości momentu obrotowego 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite, światowej klasy dynamika jazdy oraz nowe hamulce Brembo, wszystko to zapewnia nowy poziom osiągów. Aktualnie Jeep Grand Cherokee Trackhawk przyspiesza od 0 do 97 km/h (0-60mph) w 3,5 sekundy, 1,6 km (0,25 mili) przejeżdża w 11,6 sekundy przy prędkości 187 km/h (116 mph). Jego prędkość maksymalna to 290 km/h (180 mph). Droga hamowania wynosi 35 m (114 stóp) od 97 do 0 km/h (60-0 mph). Przeciążenie boczne na płycie poślizgowej wynosi 0,88g.

Moc 707 KM dzięki doładowanemu 6,2-litrowemu silnikowi V-8

Jednostkę napędową modelu Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2018 stanowi doładowany 6,2-litrowy silnik V-8. Dostarcza 707 KM mocy oraz 875 Nm momentu obrotowego. Ten rewolucyjny doładowany silnik został zaprojektowany i wyprodukowany jedynie z wykorzystaniem najmocniejszych i najbardziej wytrzymałych materiałów. Jego odlewany żeliwny blok ma płaszcze wodne pomiędzy cylindrami w celu optymalizacji chłodzenia. Wykonany z kutej stali wał korbowy o hartowanych indukcyjnie powierzchniach roboczych jest tak mocny, że jest w stanie wytrzymać ciśnienia podczas spalania o wartości blisko 110 barów (1600 psi). Stanowi to ekwiwalent pracy każdego tłoka, przy co drugim obrocie silnika w pięciu rodzinnych samochodach typu sedan. Unikalny, specjalnie dostrojony tłumik drgań wału korbowego przeszedł badania na rozerwanie przy 13 000 obr./min.

Sprężarka doładowująca

Sprężarka doładowująca o 2380 cm3/obr. jest wyposażona w chłodnice powietrza doładowującego oraz wbudowany elektroniczny zawór obejściowy. Reguluje ciśnienie doładowania do maksymalnego poziomu 80 kPa (11,6 psi). Dwuśrubowe wirniki są specjalnie pokryte:

  • zastrzeżoną formułą na bazie poliamidu i innych żywic,
  • odpornymi naścieranie nanocząsteczkami,
  • stałymi środkami smarnymi, takimi jak politetrafluoroetylen (Teflon).

Powłoka ta umożliwia uzyskanie mniejszej odległości pomiędzy wirnikami. To zaś redukuje wewnętrzny wyciek powietrza. Zwiększa to osiągi sprężarki oraz zapewnia wyższą efektywność pracy. Powłoka wytrzymuje temperatury uzyskiwane podczas sprężania oraz zapewnia najwyższy poziom odporności na korozję.

Sprężarka doładowująca jest uszczelniona na cały swój okres żywotności olejem syntetycznym klasy Premium. Wykorzystuje przełożenie napędu 2,36:1 oraz zapewnia maksymalną prędkość 14 600 obr./min. Układ napędowy sprężarki wyposażono w jednokierunkowe sprzęgło usprawniające pracę. Jednocześnie umożliwiono wydobywanie potężnego dźwięku, który z pewnością jest w stanie zauroczyć kierowców Jeepa Grand Cherokee Trackhawk.

Układ chłodzenia

Nowy układ chłodzenia, składający się z pompy, zbiornika, wymiennika ciepła oraz przewodów, wspomaga chłodzenie powietrza dolotowego podczas jazdy sportowej. Układ ten zaprojektowano tak, aby temperatura powietrza dolotowego utrzymywała się na poziomie 60 stopni Celsjusza (140 stopni Farenheita) w ekstremalnych warunkach otoczenia. Umożliwia przy tym przepływ powietrza na poziomie 30 000 litrów na minutę.
Nowy układ doprowadzania paliwa, obejmujący dwie wysokowydajne pompy pracujące w wielu trybach, dopasowane do wymagań silników wysokowydajnych. Ulepszone komponenty układu przeniesienia napędu, wytrzymałość i zapewniają wzorcowe osiągi na drodze

Charakterystyka eksploatacyjna Jeepa Grand Cherokee Trackhawk 2018, ma lepsze parametry dzięki różnym ulepszonym komponentom układu przeniesienia napędu, aby sprostać dodatkowemu momentowi obrotowemu generowanemu przez doładowany silnik.

Automatyczna skrzynia biegów

Standardowa, 8-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów TorqueFlite zapewnia lepszą reakcję podczas zmiany biegów. Gwarantuje też odpowiednią jakość i spójność uzyskiwanych osiągów oraz właściwości jezdnych. Oprogramowanie skrzyni biegów uwzględnia takie zmienne jak gradienty momentu obrotowego silnika, kick-down, przyspieszenie wzdłużne oraz boczne, zmiany pochylenia, wykrywanie tarcia oraz wykrywanie redukcji biegu w celu określenia odpowiedniego mapowania zmiany biegów.

Napęd

Jeep Grand Cherokee Trackhawk jest wyposażony w system napędu na cztery koła Jeep Quadra-TracTM. Obejmuje tylny elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz jednobiegową skrzynię rozdzielczą. W celu podwyższenia siły i wytrzymałości w nowej skrzyni rozdzielczej zastosowano łańcuchy z kutej stali oraz szerszy łańcuch.

Wzmocniony tylny wal napędowy jest połączony z nową, mocniejszą tylną osią. Mechanizm różnicowy ma ulepszoną konstrukcję obudowy, ulepszoną geometrię pierścienia i przekładni zębatej oraz nowy czteropunktowy schemat montażu osi. Zapewnia to lepsze rozłożenie masy. Pozwala też na przekazanie dodatkowego momentu obrotowego oraz podwyższenie ogólnej wytrzymałości. Moment obrotowy jest dostarczany na tylne koła za pomocą nowych ultrawytrzymałych półosi. Wykonano je ze stopionej próżniowo niskostopowej stali z ulepszonymi 8-kulowymi zewnętrznymi przegubami homokinetycznymi.

Systemy kontroli

Standardowy system kontroli startu Launch Control optymalizuje osiągi Grand Cherokee Trackhawk. Koordynuje działanie silnika, skrzyni biegów, układu przeniesienia napędu oraz zawieszenia w celu zapewnienia podręcznikowego startu oraz stałego przyspieszenia na prostej.

Nowy standardowy system Torque Reserve zapewnia ulepszoną reakcję silnika na moment obrotowy oraz szybsze przyspieszanie pojazdu podczas ruszania z aktywowanym systemem Launch Control. Wstępnie ustawia zawór upustowy sprężarki w celu doładowania oraz zminimalizowania czasu napełniania kolektorów przy jednoczesnym odcięciu dopływu paliwa do poszczególnych cylindrów oraz zarządzanie czasem zapłonu. Zapewnia to wytworzenie rezerwowego momentu obrotowego. Może on zostać natychmiast dostarczony przy przyspieszaniu ze startu zatrzymanego.

Tryby jazdy

System Selec-Track w Grand Cherokee Trackhawk wykorzystuje dostrojone do osiągów oprogramowani. Dokonuje wstępnej konfiguracji oraz rozróżnienia pięciu trybów dynamicznej jazdy, w tym: Auto, Sport, Track (Tor), Snow (Śnieg) oraz Tow (Holowanie). Umożliwia kierowcom dokonanie wyboru w kwestii ustawień pojazdu. Tryby jazdy sterują oddzielnie systemem napędu na cztery, skrzynią biegów, łopatkami do zmiany biegów, zawieszeniem oraz elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego.

Konfiguracja dynamicznych trybów jazdy obejmuje następujące ustawienia:

  • Auto – automatyczna adaptacja do wszystkich warunków. Wykorzystuje podział momentu obrotowego przesyłanego w 40 % na przednią oś i w 60 % na tylną oś.
  • Sport – obniżony czas zmiany biegów o 50 % w porównaniu z trybem Auto. Kontrola stabilności, napęd na cztery koła oraz układ kierowniczy mają ustawienia odpowiednie dla stylu typowego entuzjasty jazdy samochodem. Można korzystać z łopatek przy kole kierownicy oraz zawieszenie jest nieco twardsze bez zwiększania odczucia dyskomfortu. Zapewnia lepsze osiągi niż w trybie Auto. Wykorzystuje podział momentu obrotowego na przednią i tylną oś w stosunku 35/65.
  • Track (Tor) – obniżony o 68 % czas zmiany biegów w porównaniu z trybem Auto do 160 milisekund. Ustawienia systemu kontroli stabilności, napędu na cztery koła oraz układu kierowniczego są dopasowane do najlepszych osiągów podczas jazdy po torze. Aktywne łopatki przy kole kierownicy, zawieszenie jest maksymalnie utwardzone, aby zmaksymalizować osiągi na gładkich, suchych nawierzchniach. Wykorzystuje podział momentu obrotowego na przednią i tylną oś w stosunku 30/70.
  • Tow (Holowanie) – dostarcza liniowo moment obrotowy. Zapewnia większą płynności jazdy oraz dopasowuje ustawienia zawieszenia do płynnego ruszania, pokonywania zakrętów i hamowania. Gwarantuje maksymalne osiągi w trakcie holowania. Wykorzystuje przy tym podział momentu obrotowego na przednią i tylną oś w stosunku 60/40.
  • Snow (Śnieg) – maksymalizacja przyczepności, aby dostosować pojazd do jazdy po ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Jednocześnie obniża moc wyjściową silnika. Wykorzystuje podział momentu obrotowego na przednią i tylną oś w stosunku 50/50.

Trackhawk ma także tryb Custom umożliwiający kierowcy indywidualizację osiągów pojazdu poprzez wybór parametrów dynamiki jazdy z wykorzystaniem mnóstwa kombinacji systemów, w jakie wyposażony jest pojazd.

Zawieszenie

Jeep Grand Cherokee Trackhawk jest wyposażony w niezależne przednie zawieszenie. Wykorzystuje wahacze typu „short arm” i „long arm” (SLA) ze sprężynami, układ adaptacyjnego tłumienia Bilstein (ADS), górne oraz dolne aluminiowe wahacze (wahacze w kształcie litery „A”), aluminiowe zwrotnice oraz rurowy drążek stabilizatora. Konstrukcja tylnego wielowahaczowego zawieszenia ze sprężynami obejmuje układ adaptacyjnego tłumienia drgań Bilstein, dolny aluminiowy wahacz, niezależne górne wahacze (naprężenie i wyginanie) oraz dodatkowy wahacz, a także rurowy drążek stabilizatora.  Jeep Grand Cherokee Trackhawk może ciągnąć przyczepę o masie 3266 kg (7200 funtów).

Nowy wzorzec SUV-a w długości drogi hamowania

Nowy wysokowydajny uład hamulcowy jest wyposażony w największe standardowe przednie hamulce, jakie były dotąd oferowane w pojeździe marki Jeep. Z przodu zamontowano 400 mm (15,75-calowe) dwuelementowe wentylowane tarcze hamulcowe z sześciotłokowymi zaciskami, z nowym wyróżniającym żółtym wykończeniem, Z tyłu zastosowano 350 mm (13,78-calowe) wentylowane tarcze z czterotłokowymi żółtymi zaciskami hamulcowymi.

Dzięki nowym hamulcom Brembo droga hamowania Grand Cherokee Trackhawk jadącego z prędkością 97 km/h (60 mph) wynosi 35 m (114 stóp). Unikalny sposób dostrojenia układu przeciwpoślizgowego, elektronicznego systemu kontroli stabilizacji oraz systemów kontroli trakcji zapewnia zwiększony poziom bezpieczeństwa.

Agresywne i funkcjonalne nadwozie

Zawieszenie Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2018 jest o 2,54 cm (1 cal) niższe niż w przypadku Grand Cherokee SRT. Wyróżnia się także za sprawą poszerzeń błotników w kolorze nadwozia, nakładkami na boczne progi oraz muskularną pokrywą silnika z podwójnymi ekstraktorami ciepła.

Charakterystyczny siedmioszczelinowy przedni grill łączy się z adaptacyjnymi, bi-ksenonowymi reflektorami oraz charakterystycznym obramowaniem świateł LED. Reflektory w modelu Trackhawk mają unikalne obudowy w kolorze błyszczącej czerni (Gloss Black), aby zaakcentować ich wygląd przypominający klejnot.  Z przedniej części Trackhawk zniknęły światła przeciwmgielne. Ma to na celu zoptymalizowanie przepływu powietrza do modułów chłodzących oraz wlotów powietrza bez kompromisu dla ogólnego balansu.

Od tyłu, Grand Cherokee Trackhawk ma unikalną osłonę w kolorze błyszczącej czerni (Gloss Black). Kryją się w niej mierzące 10,16 cm (4 cale) cztery końcówki rury wydechowej w kolorze chromowanej czerni (Black Chrome).

Plakietki z napisem „Supercharged” umieszczone na obu przednich drzwiach oraz plakietka Trackhawk na klapie bagażnika mają czarny matowy kolor Matte Black oraz chromowane obrysy Liquid Titanium Chrome.

Nowe, standardowe 20×10″ obręcze kół Titanium z chromowanymi satynowymi Satin Chrome środkowymi kapslami ukazują znajdujące się poniżej nich żółte zaciski hamulcowe. Dostępne lekkie 20×10″ obręcze kół z kutego aluminium w kolorze błyszczącej czerni (Low Gloss Black) ważą 5,4 kg mniej niż standardowe felgi w Trackhawk. Grand Cherokee Trackhawk ma także na wyposażeniu całkiem nowe wielosezonowe opony Pirelli 295/45ZR20 Scorpion Verde oraz nowe, trójsezonowe opony Pirelli P Zero o zwiększonym współczynniku prędkości.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk jest dostępny w dziewięciu kolorach nadwozia: srebrnym Billet Silver, grafitowym Granite Crystal, czarnym Diamond Black, trójwarstwowym lakierem w kolorze kości słoniowej Ivory, białym Bright White, czerwonym Velvet Red, niebieski Rhino (wyłącznie ten model), czerwonym perłowym Redline2 (wyłącznie ten model) oraz niebieskim TrueBlue.

Nowoczesne, inspirowane rajdami wnętrze

We wnętrzu wykorzystano miękkie w dotyku materiały klasy Premium, unikalne wykończenia w kolorze chromowanej czerni Light Black Chrome oraz wstawki z włókna węglowego. Wyposażono je w 7-calowy wyświetlacz z informacjami dla kierowcy (DID) w zestawie wskaźników. W jego środkowej części umieszczono obrotomierz. Po lewej stronie zestawu wskaźników znajduje się prędkościomierz obejmujący zakres prędkości od 0 do 320 km/h.

W środkowej części panelu wskaźników znajduje się 8,4-calowy ekran dotykowy systemu Uconnect. Zawiera opracowane specjalnie dla modelu Trackhawk strony Performance Pages. Prezentują szereg osiągów oraz odczytów wskaźników, w tym nowy ekran dynamometru silnika. Dokonuje on w sposób ciągły pomiarów wartości mocy (KM), momentu obrotowego oraz dotyczących bieżącego biegu w skrzyni biegów. Ekran dynamometru oferuje również nową funkcję umożliwiającą dokonywanie zrzutów ekranu i zapisywania odczytów na USB.

Trójramienne koło kierownicy w Jeep Grand Cherokee Trackhawk ze spłaszczoną dolną częścią zapewnia komfort i wygodę. Umożliwia sterowanie systemem audio i głośnomówiącym oraz ergonomicznymi łopatkami zmiany biegów.

Trackhawk wyposażono w standardzie w fotele z tapicerką wykonaną ze skóry Nappa oraz zamszu z wyhaftowanym logo „Trackhawk”. Pakiet Signature Leather z pełnym obszyciem skórą wnętrzem oraz wytłaczanym na fotelach napisem „Trackhawk”, jest opcjonalnie dostępny w kolorze czarnym lub dedykowanym do wersji Trackhawk czarnym i ciemnorubinowym Dark Ruby Red. Siedzenia są także podgrzewane (przednie oraz tylne) oraz wentylowane (przednie). Opcjonalnie są także dostępne pasy bezpieczeństwa w kolorze ciemnorubinowym Dark Ruby Red oraz 2-panelowy panoramiczny dach.

Pakiet Premium Metal

Nowy pakiet Premium Metal oferowany jest w wersji standardowej. Wzbogaca on wnętrze modelu Trackhawk o różne rzeczywiste metalowe akcenty.

Dodatkowe elementy wnętrza klasy Premium to: standardowy system aktywnego tłumienia hałasu Active Noise Cancellation, podsufitkę klasy Premium, skórzaną tapicerkę z przeszyciem na desce rozdzielczej, drzwiach, środkowej konsoli oraz podłokietniku, dywaniki podłogowe Berber z emblematem Trackhawk oraz dostępne centrum rozrywki z dwoma ekranami dla pasażerów w drugim rzędzie umożliwiające odtwarzanie Blu-ray.

Oferowane są dwa systemu audio do wyboru, w tym wysokiej klasy 825-watowy system nagłośnienia Harman Kardon z 19 głośnikami oraz 2 subwooferami.

Bezpieczeństwo i ochrona

Jeepa Grand Cherokee Trackhawk 2018 wyposażono w ponad 70 funkcji bezpieczeństwa i ochrony, w tym w kamerę Trailer Hitch Camera, umożliwiającą uzyskanie podglądu holowanej przyczepy podczas jazdy oraz tryb Valet umożliwiający dokonanie następujących konfiguracji pojazdu. Kierowcy mogą aktywować lub dezaktywować tryb Valet, wykorzystując do tego celu zindywidualizowany czterocyfrowy kod PIN.

Zaawansowany technologicznie całkiem nowy system informacji i rozrywki

Nowy Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2018 jest wyposażony w standardzie w aplikacje Apple CarPlay oraz Android Auto. Można z nich korzystać poprzez 8,4-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego Uconnect.

 

Zdjęcia: Jeep

Dodaj komentarz