MotoNews.pl

Honda Civic Type R 2017 ustanawia nowy rekord na torze Nuerburgring

25 kwietnia 2017

Kategoria | Sport
Marka, model | ,
Honda-Civic-Type-R Nurburgring 10

Po debiucie na Salonie Samochodowym w Genewie Honda Civic Type R 2017 ustanowiła nowy rekord czasu okrążenia na północnej pętli toru Nuerburgring dla samochodów z napędem na przednią oś. 3 kwietnia 2017 roku, gdzie przedprodukcyjny egzemplarz wykonał okrążenie słynnego na całym świecie toru w ciągu 7 minut i 43,8 sekundy.

Czas okrążenia został osiągnięty podczas ostatniej fazy testów, na suchym torze, przy optymalnej temperaturze otoczenia. Zapewniło to najlepszą przyczepność opon i osiągi układu napędowego. Nowy czas jest lepszy o prawie siedem sekund w porównaniu z wynikiem poprzedniego modelu.

Jak Honda Civic Type R 2017 odniosła sukces?

Honda Civic Type R 2017 jest częścią programu rozwoju 10. już generacji najważniejszego w historii Hondy modelu. Zaprojektowano go, by zapewnić największą satysfakcję z jazdy w segmencie hot-hatchy, zarówno na drodze, jak i torze wyścigowym.

Napęd

Kilka czynników miało wpływ na ustanowienie przez Civica Type R rekordowego czasu na Nordschleife. Najważniejszym jest zmodyfikowany i udoskonalony, 2-litrowy silnik VTEC TURBO. Osiąga moc maksymalną 320 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowe, krótsze przełożenia sześciobiegowej skrzyni manualnej dodatkowo poprawiają przyspieszenie samochodu. Natomiast nowy pakiet aerodynamiczny Type R zapewnia znakomitą stabilność przy wysokich prędkościach i najlepszą w tej klasie równowagę między siłami wznoszenia i docisku.

Konstrukcja nadwozia i zawieszenie

Sztywna struktura nadwozia nowego Civica Type R jest o 16 kg lżejsza, niż w poprzednim modelu. Sztywność skrętną poprawiono o 38 proc., co zapewnia bardziej precyzyjne kierowanie i stabilność w zakrętach. Nowe, wielowahaczowe tylne zawieszenie zwiększa stabilność podczas hamowania i ogranicza przechyły nadwozia. Umożliwia to późniejsze hamowanie przed wejściem w zakręt i pomagając w osiągnięciu wyższych prędkości podczas jego pokonywania.

Podwozie

Ryuichi Kijima jest głównym inżynierem odpowiedzialnym za opracowanie podwozia modelu Honda Civic Type R 2017. Wyjaśnia, gdzie – podczas jazdy wokół Nürburgringu – najnowszy model poczynił największe postępy, w porównaniu do poprzedniej generacji.

“Prędkość osiągnięta podczas pokonywania zakrętów nową Type R jest wyższa, ponieważ samochód ma szerszy rozstaw kół i szersze opony, dłuższy rozstaw osi, nowe tylne zawieszenie wielowahaczowe oraz wspaniałe właściwości aerodynamiczne, które poprawiają stabilność”, powiedział Kijima-san. “Dla przykładu, kierowcy zazwyczaj wchodzą w zakręt za Metzgesfeld z prędkością około 150 km/h. Nawet na tym średnio szybkim zakręcie, prędkość jest o około 10 km/h wyższa, za sprawą znakomitej stabilności modelu Type R. Dzięki poprawie osiągów w zakrętach, możemy zwiększyć prędkość, pomagając nowemu Type R osiągnąć znacznie lepszy czas okrążenia”.

Samochód przedprodukcyjny, którym wykonano okrążenie, był technicznym odpowiednikiem wersji seryjnej. Ze względów bezpieczeństwa, zainstalowano w nim pełną klatkę, ale jej obecność w żadnym stopniu nie zwiększyła sztywności nadwozia. Dodatkowy ciężar klatki został skompensowany przez czasowe usunięcie systemu multimedialnego i tylnych siedzeń. Samochód osadzono na oponach torowych, dopuszczonych do użytku na drogach publicznych.

Produkcja

Produkcja nowego Civica Type R rozpocznie się latem 2017 roku w Honda UK Manufacturing (HUM) w Swindon (Wielka Brytania) – globalnym ośrodku produkcyjnym dla dziesiątej generacji Civica hatchback. Type R będzie eksportowany do Europy i na inne rynki na całym świecie, w tym do Japonii i USA. Wejście na rynek Ameryki Północnej czyni go pierwszym modelem Type R, który będzie tam oficjalnie sprzedawany pod marką Hondy.

Zdjęcia: Honda