MotoNews.pl

Opel Insignia GSi Sports Tourer: bezkompromisowe sportowe kombi

poniedziałek, 11 września 2017

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | Premiery, Targi
Marka, model | ,
Opel-Insignia-GSi-Sports-Tourer-500230

Ekstremalnie wyrazisty, precyzyjny i mocny, z nowym flagowym silnikiem: nowy sportowy Opel Insignia GSi Sports Tourer – kombi, które przypadnie do gustu nie tylko kierowcy, lecz całej rodzinie. Samochód gwarantujący niezrównaną przyjemność z jazdy bez uszczerbku dla przestrzeni i funkcjonalności. Po prostu bezkompromisowy.

Nowy Opel Insignia GSi Sports Tourer

Opel Insignia GSi Sports Tourer oferuje wszystko, o czym marzą kierowcy ze sportowym zacięciem: wyraziste kombi może być teraz napędzane silnikiem godnym flagowego Opla. Dwulitrowy diesel BiTurbo rozwija moc 154 kW/210 KM i imponujący moment obrotowy 480 Nm (oficjalne zużycie paliwa w wersji 2.0 BiTurbo według nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC): 8,9 l/100 km w cyklu miejskim, 6,1 l/100 km poza miastem, 7,3 l/100 km w cyklu mieszanym; oficjalna emisja CO2 w cyklu mieszanym: 192 g/km). Standardowe wyposażenie obejmuje zawieszenie FlexRide specjalnie zestrojone pod kątem dynamicznej jazdy, innowacyjny napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego, opony o zwiększonej przyczepności oraz ośmiobiegową przekładnię automatyczną, którą można sterować również za pomocą manetek przy kierownicy — prawie jak w samochodzie wyścigowym.

Wszystkie te cechy zapewniają ekstremalne wrażenia z aktywnej jazdy. Projektanci z firmy Opel nadali Insignii GSi Sports Tourer sportowy wygląd, idealnie dopasowany do jej osiągów. Duże, chromowane wloty powietrza z przodu oraz zgrabny tylny spojler nie pozostawiają wątpliwości co do sportowych ambicji flagowego kombi. Kierowca zasiada za kierownicą obszytą skórą, w opcjonalnym zintegrowanym fotelu zaprojektowanym przez Opla specjalnie do wersji GSi. Pasażerowie podróżują w bardzo komfortowym wnętrzu znanym ze „zwykłej” wersji Sports Tourer — z mnóstwem miejsca również w drugim rzędzie oraz dostępem do multimediów i łączności poprzez systemy Opel IntelliLink i Opel OnStar. Bagażnik oferuje pojemność 1665 litrów. Nowa Insignia GSi Sports Tourer jest więc flagowym kombi Opla, które do codziennej eksploatacji samochodu wprowadza jeszcze więcej emocji i przyjemności z jazdy.

Najmocniejszy zespół napędowy, podwozie i hamulce: GSi to solidny sportowiec pod każdym względem

Podobnie jak w modelu Insignia GSi Grand Sport, inżynierowie wprowadzili ostatnie korekty w Insignii GSi Sports Tourer uwzględniając wyniki testów przeprowadzanych na legendarnej Północnej Pętli Nürburgring. Tutaj, w górach Eifel, działa ośrodek testowy Opla, w którym firma dopracowuje charakterystykę modeli o wyczynowych osiągach.

Insignia GSi Sports Tourer została wyposażona we flagowy silnik o imponujących osiągach. Nowy dwulitrowy diesel BiTurbo z sekwencyjną, dwustopniową turbosprężarką rozwija moc 154 kW/210 KM przy 4000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny już od 1500 obr./min. GSi Sports Tourer z silnikiem BiTurbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s i rozpędza się do maksymalnie 231 km/h.

Zwolennicy żwawych, turbodoładowanych silników benzynowych mogą zamówić GSi z dwulitrową turbodoładowaną jednostką o mocy 191 kW/260 KM, oferującą maksymalny moment obrotowy 400 Nm w przedziale od 2500 do 4000 obr./min (oficjalne zużycie paliwa według nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC): 11,5 l/100 km w cyklu miejskim, 7,1 l/100 km poza miastem, 8,7 l/100 km w cyklu mieszanym; oficjalna emisja CO2 w cyklu mieszanym: 199 g/km). Insignia GSi Sports Tourer w takiej konfiguracji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 245 km/h.

Maksymalną przyjemność z jazdy oraz efektywne wykorzystanie mocy zapewnia także zupełnie nowe podwozie GSi: sportowe kombi ze skróconymi sprężynami jest o 10 milimetrów niższe w porównaniu ze „zwykłym” Sports Tourer, a specjalne sportowe amortyzatory ograniczają do minimum przechyły nadwozia. W montowanym standardowo zawieszeniu FlexRide dostosowanie charakterystyki amortyzatorów i układu kierowniczego zajmuje ułamki sekund. System optymalizuje także kalibrację działania pedału przyspieszenia oraz punkty zmiany przełożeń w ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów pod kątem uzyskania jak najlepszych osiągów.

W zależności od wybranego trybu — Standard, Tour lub Sport — układ kierowniczy i przepustnica działają bardziej miękko (Tour) lub bardziej zdecydowanie, zachęcając do dynamicznej jazdy (Sport). Wyłącznie w wersji GSi dostępny jest także tryb Competition aktywowany przyciskiem ESP. Dwukrotne naciśnięcie tego przycisku pozwala wprawnym kierowcom zwiększyć nadsterowność i wyłączyć kontrolę trakcji. Jeśli natomiast kierowca Insignii GSi chce zachować pełną kontrolę podczas jazdy, może zmieniać biegi w ośmiostopniowej przekładni automatycznej za pomocą manetek znajdujących się przy kierownicy.

Do sportowego zawieszenia doskonale pasuje unikatowy w tej klasie układ napędu na wszystkie koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego. Konwencjonalny mechanizm różnicowy w tylnej osi zastąpiono układem dwóch sprzęgieł, co zapewnia bardziej precyzyjne i indywidualne przekazywanie mocy na każde koło. Oznacza to, że Insignia GSi Sports Tourer porusza się dokładnie po takim torze, jaki wyznaczył jej kierowca (a podsterowność — czyli sytuacja, w której przednie koła uciekają na zewnątrz zakrętu, co grozi wypadnięciem z drogi — została praktycznie wyeliminowana).

Przeniesienie dużej mocy na asfalt wymaga optymalnej trakcji, dlatego inżynierowie wyposażyli Insignię GSi Sports Tourer w opony Michelin Pilot Sport 4 S o zwiększonej przyczepności, zamontowane na dużych, 20-calowych obręczach. Skuteczne wytracanie znacznej prędkości zapewniają potężne czterotłoczkowe hamulce Brembo (z tarczami o średnicy 345 mm). Wszystkie te rozwiązania wraz ze znaną lekką konstrukcją Insignii Sports Tourer gwarantują niezrównane, bezpośrednie wrażenia ze sportowej jazdy, jakich zazwyczaj nie oczekuje się od samochodu kombi.

Wyraziste wzornictwo i mnóstwo komfortu: codzienny bohater w stylu samochodu wyścigowego

To samo dotyczy wnętrza: kombi GSi łączy przestronność i wysoki komfort wersji Sports Tourer ze zdecydowanie sportowym klimatem. Dzięki temu jazda Insignią GSi Sports Tourer daje wiele satysfakcji zarówno pasażerom, jak i kierowcy zasiadającemu w komfortowym kubełkowym fotelu, zaprojektowanym przez Opla specjalnie do wersji GSi. Opcjonalny wyczynowy fotel z atestem AGR (Akcji na rzecz Zdrowych Pleców) z wysokim oparciem i zintegrowanym zagłówkiem — dumnie ozdobionym wyhaftowanym logo GSi — zapewnia doskonałe podparcie boczne w trakcie dynamicznego pokonywania zakrętów oraz niezrównany komfort na długich trasach. Te same funkcje podnoszące komfort podróży — wentylacja, podgrzewanie, masaż i regulacja bocznych segmentów fotela — są dostępne w innych odmianach Insignii Sports Tourer. Spłaszczona u dołu i obszyta skórą kierownica oraz aluminiowe nakładki na pedały dodatkowo podkreślają sportowy charakter kokpitu.

Rozstaw osi w Insignii GSi Sports Tourer wynoszący 2829 milimetrów zapewnia poczucie ogromnej przestrzeni. Jest to zauważalne zwłaszcza w drugim rzędzie komfortowych siedzeń, z których dwa skrajne są również podgrzewane. Kierowca i pasażerowie mogą też liczyć na rozrywkę i łączność na najwyższym poziomie dzięki systemom IntelliLink najnowszej generacji, kompatybilnym z Apple CarPlay i Android Auto. W samochodzie działa też przełomowy osobisty opiekun kierowcy Opel OnStar, który teraz oferuje także usługi rezerwacji pokoju w hotelu[1] oraz wyszukiwania dogodnego parkingu[2].

Sportowy wygląd Insignii GSi Sports Tourer — przyciągającej wzrok chromowanymi krawędziami wokół przednich wlotów powietrza oraz końcówek wydechu, a także wyrazistym tylnym spojlerem zapewniającym niezbędną siłę dociskającą tylną oś — stanowi idealną oprawę dla tego wyjątkowo praktycznego samochodu. Podobnie jak w słabszych wersjach silnikowych, bagażnik oferuje imponujące 560 do 1665 litrów pojemności, a składana tylna kanapa, opcjonalnie dzielona w proporcji 40/20/40, umożliwia elastyczną aranżację przestrzeni bagażowej. Załadunek bagażu został maksymalnie uproszczony. Sterowaną czujnikami tylną klapę można otworzyć i zamknąć bez użycia rąk — wystarczy wykonać prosty ruch stopą pod tylnym zderzakiem. Kierowcy Insignii GSi Sports Tourer mogą korzystać także z innych nowoczesnych technologii — od przełomowych reflektorów matrycowych IntelliLux LED® do alarmu przedkolizyjnego z funkcją wykrywania pieszych i systemem automatycznego hamowania awaryjnego. To wszystko sprawia, że nowa Insignia GSi Sports Tourer jest nie tylko ekstremalnie dynamiczna, ale i praktyczna — jednak przede wszystkim jest to nadal bezpieczne i komfortowe kombi dla całej rodziny.

33 lata tradycji: modele Opla w wersji GSi

Insignia GSi kontynuuje długą tradycję sportowych Opli z oznaczeniem GSi. Jako pierwsze emocji dostarczyły modele Manta GSi i Kadett GSi (115 KM z 1,8 litra pojemności) w 1984 roku. Już cztery lata później 2‑litrowy 16‑zaworowy silnik DOHC w modelu Kadett 2.0 GSi 16V generował moc 150 KM. Ten sam silnik trafił też do pierwszej Astry, a w 1993 roku pojawiła się alternatywa w postaci 125‑konnej Astry 1.8 GSi. Różne generacje modelu Corsa także były oferowane w odmianie GSi, począwszy od Corsy A (1988 r.) ze 100‑konnym silnikiem, która dziś jest poszukiwanym klasykiem. Ostatnią (jak na razie!) była Corsa D wprowadzona w sierpniu 2012 roku.

Zdjęcia: Opel

Dodaj komentarz