MotoNews.pl

Nowy Mercedes-Benz Klasy S Coupe oraz Cabrio

czwartek, 30 listopada 2017

« poprzedni | news | następny »
Mercedes-Benz-Klasa-S-Coupe-Cabrio

Jako członkowie licznej, udanej rodziny Klasy S, odmiany Coupe i Cabrio korzystają z tego samego bogactwa innowacji, co wprowadzona niedawno limuzyna. Ich lista obejmuje nowe lub wzbogacone o kolejne funkcje systemy wspomagające, nowoczesną koncepcję obsługi i wyświetlania informacji z panoramicznym kokpitem, kierownice nowej generacji, zintegrowaną kontrolę komfortu ENERGIZING oraz najnowszą odsłonę systemu informacyjno-rozrywkowego.

Mercedes-Benz Klasa S Coupe oraz Cabrio

Ekskluzywnym, standardowym elementem wyposażenia obu dwudrzwiowych odmian są innowacyjne tylne lampy OLED. Nowa jednostka V8 biturbo pod maską S 560 Coupé oraz S 560 Cabriolet zapewnia jeszcze lepszą dynamikę.

„Wyrazisty, ekskluzywny design oraz wysokiej klasy materiały i estetyka kabiny sprawiają, że nowe Klasy S Coupé i Cabriolet ucieleśniają naszą interpretację nowoczesnego luksusu. Jednocześnie oba te luksusowe czteromiejscowce oferują najnowszą, najnowocześniejszą technologię z Klasy S” – mówi Britta Seeger, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialna za sprzedaż osobowych Mercedesów.

Udoskonalona stylizacja jeszcze dobitniej podkreśla sportowy charakter, a jednocześnie akcentuje techniczne zaawansowanie obu modeli. Klasa S Coupé i Cabriolet wyróżniają się przednim zderzakiem z chromowanym dolnym spojlerem i szerokimi wlotami powietrza. W dynamiczny wygląd wpisują się także przeprojektowane osłony progów oraz chromowane, podwójne końcówki układu wydechowego, wzorowane na wersji V12. Także Linia AMG zyskała jeszcze bardziej dynamiczny wygląd – otrzymała nowy przedni i tylny zderzak. Szczególnie efektowny jest jej przedni pas, z masywnymi wlotami i chromowanymi listwami.

Innowacyjne tylne lampy OLED w standardzie

Jedną z nowości w Klasach S Coupé i Cabriolet są innowacyjne tylne lampy wykorzystujące diody organiczne – OLED. Ich cienka, zbudowana ze związków organicznych struktura jest drukowana na szklanej płytce. Łącznie, w tylnych lampach dwudrzwiowych Klas S zastosowano 66 ultracienkich diod OLED. Zachowują się one, jakby „pływały” we wnętrzu klosza. Co więcej, emitują bardzo jednorodne światło we wszystkich kierunkach, tworząc unikalny design – zarówno w dzień, jak i w nocy. Przy blokowaniu lub odblokowaniu pojazdu lampy dają charakterystyczny, świetlny pokaz z sekwencyjnym rozbłyskiem i przyciemnieniem. Naturalnie, OLED-y korzystają z tradycyjnej technologii wielostopniowego oświetlenia Mercedes-Benz ze zróżnicowanym poziomem intensywności świateł hamowania i kierunkowskazów, zależnie od warunków jazdy oraz jasności otoczenia (dzień/noc).

Na dalszą indywidualizację pojazdu w połączeniu z Linią AMG pozwalają dwa nowe wzory kół: 10-ramienne obręcze AMG o średnicy 20 cali, lakierowane na kolor tytanowej szarości (wysoki połysk; opcja dla Linii AMG, zawiera poszerzone nadkola AMG) albo czarny (wysoki połysk; opcja dla Linii AMG Plus).

Luksusowy salon z panoramicznym kokpitem i nowymi kierownicami

Nabywcy zmodernizowanych Klas S Coupé i Cabriolet mają do wyboru trzy nowe linie wykończenia (lśniące drewno orzechowe, satynowe drewno jesionowe w kolorze szarym oraz zakrzywione linie designo na drewnie magnolii), a także trzy nowe linie tapicerki (skóra nappa designo Exclusive AMG Line Plus w tonacji porcelana/czerwony tycjan oraz skóra nappa designo Exclusive AMG Line Plus w tonacji czerwień bengalska/czerń).

Na tablicy przyrządów Klasy S dominują dwa 12,3-calowe wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości. Umieszczone pod jedną wspólną taflą, tworzą one panoramiczny kokpit, podkreślając poziomą orientację designu wnętrza.

Podobnie jak panel wskaźników, panoramiczny kokpit składa się z dużego ekranu z cyfrowymi zegarami zlokalizowanymi bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, a także z centralnego wyświetlacza ponad konsolą centralną. Kierowca ma do wyboru trzy różne stylizacje cyfrowych wskazań: klasyczną, sportową lub progresywną. Poza tradycyjnymi elementami komputera pokładowego kierowca może ustawić podgląd nawigacji lub tzw. ekranu ECO, który pomaga w osiągnięciu bardziej zrównoważonego stylu jazdy.

Oba modele otrzymały nową kierownicę z panelami dotykowymi. Reagują one na ruchy opuszek palców, zupełnie jak ekran smartfona, i umożliwiają kierowcy obsługę całego systemu informacyjno-rozrywkowego bez potrzeby odrywania rąk od wieńca. Kolejną nowością jest sterowanie układem DISTRONIC oraz tempomatem instrumentami umieszczonymi bezpośrednio na kierownicy. Systemem multimedialnym można zawiadywać również za pomocą panelu dotykowego z kontrolerem na konsoli środkowej.

Sterowanie głosowe LINGUATRONIC zostało po raz pierwszy wzbogacone o obsługę funkcji pojazdu. Za pośrednictwem komend głosowych można teraz obsługiwać klimatyzację i funkcje wentylacji/podgrzewania foteli, oświetlenie kabiny (oświetlenie nastrojowe, lampki do czytania, oświetlenie z tyłu), funkcje zapachowe/jonizacji powietrza, masaż oraz sterować ekranem head-up. Zależnie od wersji językowej i wyposażenia, układ rozpoznaje nawet do 450 indywidualnych komend głosowych.

Kontrola komfortu ENERGIZING: lepsze samopoczucie i wydajność kierowcy

Kontrola komfortu ENERGIZING (opcja) łączy działanie poszczególnych układów z zakresu komfortu. Wykorzystuje funkcje klimatyzacji (w tym rozpylacz zapachów), foteli (podgrzewanie, masaż, wentylację), podgrzewanie podłokietników oraz oświetlenie i nagłośnienie, aby wykreować w kabinie specyficzną atmosferę, dopasowaną do nastroju lub potrzeb podróżujących. W ten sposób poprawia ich samopoczucie oraz wydajność.

Do wyboru jest sześć programów:

  • Odświeżenie
  • Rozgrzewanie
  • Witalność
  • Radość
  • Komfort
  • Trening (trzy programy treningowe – relaks mięśni, aktywacja mięśni i balans, każdy obejmuje kilka ćwiczeń)

Każdy z programów trwa 10 min i jest wizualizowany na centralnym ekranie za pomocą kolorowych grafik. Towarzyszy mu odpowiedni podkład muzyczny, wstępnie zawierający pięć utworów dla każdego ustawienia. Przykładowo, program Witalność wykorzystuje dynamiczną ścieżkę dźwiękową z dużą liczbą uderzeń na minutę. Jego repertuar wykorzystuje np. utwór „Feelin’ Good” Leona Riskina. Jeśli dostępne są osobiste listy muzyczne, np. z podłączonego odtwarzacza, system analizuje je w tle i przypisuje do danego programu w oparciu o liczbę uderzeń na minutę (bpm). Poszczególne funkcje programów można wyłączać.

Kontrola komfortu ENERGIZING korzysta również z nastrojowego oświetlenia, harmonijnie dopasowanego do każdego z dostępnych interfejsów ekranu. Jeszcze większe bogactwo ustawień oferuje opcjonalne rozbudowane nastrojowe oświetlenie, dysponujące 64 odcieniami. Diody iluminują wnętrze w artystycznym stylu, łącząc ze sobą różne odcienie światła.

Nowe systemy informacyjno-rozrywkowe i bezprzewodowe ładowanie smartfona

Wszystkie modele Klasy S są wyposażone w najnowszą generacje systemu informacyjno-rozrywkowego COMAND Online. Oferuje on szybką nawigację 3D z dyskiem twardym, topograficznymi mapami terenu, fotorealistycznymi modelami budynków w 3D oraz trójwymiarową rotacją map. Na ekranie nawigacji pojawia się rozbudowany zakres informacji: poza natężeniem ruchu w oparciu o informacje uzyskiwane w czasie rzeczywistym może on obejmować np. komunikaty ostrzegawcze Car-to-X, informacje pogodowe, najbliższe stacje paliw wraz z aktualnymi cenami czy wolne miejsca parkingowe w okolicy. Komunikacja bliskiego zasięgu (NFC – Near Field Communication) zamienia smartfon kierowcy w cyfrowy kluczyk samochodu. Z pakietem integracji smartfona dostępne są interfejsy Apple CarPlay™ oraz Google Android Auto.

Telefony komórkowe mogą być standardowo ładowane bezprzewodowo, bez potrzeby mocowania w uchwycie. Funkcja bezprzewodowego ładowania działa ze wszystkimi urządzeniami mobilnymi (o przekątnej ekranu do 15,2 cm), które w standardzie lub poprzez akcesorium obsługują standard Qi. Aby z niej skorzystać, wystarczy położyć aparat w schowku w przedniej części konsoli środkowej. Opcjonalna telefonia wielofunkcyjna pozwala łączyć smartfony z zewnętrzną anteną auta

Dzięki nowemu serwisowi Concierge użytkownicy Mercedes me mają do wyboru szeroki zakres indywidualnych usług: od zarezerwowania stolika w restauracji i udzielenia wskazówek turystycznych na danej trasie przez informacje na temat wydarzeń kulturalnych i sportowych aż po przesłanie celów nawigacji bezpośrednio do systemu pojazdu.

Nowe systemy wspomagające o poszerzonej funkcjonalności

Klasy S Coupé i Cabriolet stawiają kolejny krok w kierunku autonomicznej jazdy, oferując nowe lub rozbudowane systemy wspomagające. Aktywna kontrola odległości Active Distance Control DISTRONIC z funkcją Active Steering Assist zapewnia teraz jeszcze bardziej komfortowe wsparcie przy zachowaniu bezpiecznego dystansu i utrzymaniu toru jazdy. Prędkość zostaje automatycznie dobrana z uwzględnieniem najbliższych zakrętów, skrzyżowań lub rond (działanie poszczególnych funkcji może się różnić zależnie od kraju). W tym celu Active Distance Control DISTRONIC w znacznie większym niż dotychczas stopniu korzysta z map i danych nawigacyjnych.

Zawieszenie „z oczami” teraz widzi jeszcze lepiej

W 2014 roku Klasa S Coupé jako pierwszy seryjny samochód świata połączyła opcjonalne zawieszenie MAGIC BODY CONTROL z funkcją pochylania w zakrętach. Karoseria samochodu pochyla się w stronę wewnętrznej krawędzi zakrętu maksymalnie o 2,65 st., ograniczając odczuwanie przez pasażerów sił poprzecznych. Innowacyjne zawieszenie z wyprzedzeniem rozpoznaje nierówności nawierzchni, korzystając z kamery stereoskopowej umieszczonej za przednią szybą. W nowej Klasie S Coupé system został dodatkowo udoskonalony: nowa kamera działa także w słabych warunkach oświetleniowych i do prędkości 180 km/h. Klasa S Cabriolet jest seryjnie wyposażona w półaktywne zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z płynną regulacją tłumienia.

Nowy silnik V8 turbo z odłączaniem cylindrów, jednostka V6 z funkcją żeglowania

Nowa jednostka V8 biturbo pod maskami wersji S 560 Coupé oraz S 560 Cabriolet zużywa nawet o 8% mniej paliwa od poprzednika. Aby ograniczyć zapotrzebowanie na benzynę, przy częściowym obciążeniu cztery z ośmiu cylindrów zostają odłączane z pomocą układu zmiennych faz rozrządu CAMTRONIC (tylko Coupé). Ogranicza to straty w obiegu termodynamicznym, a jednocześnie zwiększa efektywność pozostałych czterech cylindrów poprzez przesunięcie optymalnego punktu pracy w kierunku wyższych obciążeń. Kolejnym znakiem rozpoznawczym są tu turbosprężarki umieszczone pomiędzy rozwidlonymi głowicami. Nowa „V-ósemka” rozwija moc 345 kW (469 KM) oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 700 Nm.

Coupé z silnikiem V6 o mocy 270 kW (367 KM) nazywa się teraz S 450 (średnie zużycie paliwa: 8,9 l/100 km; średnie emisje CO2: 204 g/km). Efektywność w rzeczywistych warunkach jazdy zwiększa nowa funkcja żeglowania – gdy sytuacja na drodze i poziom naładowania akumulatora na to pozwalają, silnik spalinowy zostaje odłączony od reszty układu napędowego i pracuje na biegu jałowym, tak że pojazd może swobodnie „żeglować”. Kolejną nowością S 450 jest przekładnia automatyczna 9G-TRONIC. Szeroka rozpiętość przełożeń od pierwszego do dziewiątego pozwala na niemal niewyczuwalne redukcje prędkości obrotowej silnika, a jednocześnie stanowi decydujący czynnik w zakresie wysokiego poziomu efektywności jednostki napędowej oraz komfortu jazdy. Model S 450 wyposażono w filtr cząstek stałych.

Dane techniczne Klasy S Coupé w skrócie:

S 450 4MATIC S 560 (4MATIC) AMG S 63 4MATIC+ AMG S 65
Układ i liczba cylindrów V6 V8 V8 V12
Pojemność skok. (ccm) 2996 3982 3982 5980
Moc maks. (kW/KM) 270/367 345/469 450/612 463/630
Maks. moment obr. (Nm) 500 700 900 1000
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) 8,9 8,0 (8,7) 9,3 11,9
Średnie emisje CO2 (g/km) 204 183 (197) 211 279
Przyspieszenie0-100 km/h (s) 5,5 4,6 (4,6) 3,5 4,1

Zużycie paliwa w cyklu NEDC, dane w nawiasach: wersja 4MATIC

Dane techniczne Klasy S Cabriolet w skrócie:

S 560 AMG S 63 4MATIC+ AMG S 65
Układ i liczba cylindrów V8 V8 V12
Pojemność skok. (ccm) 3982 3982 5980
Moc maks. (kW/KM) 345/469 450/612 463/630
Maks. moment obr. (Nm) 700 900 1000
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) 8,7 10,1 12,0
Średnie emisje CO2 (g/km) 199 229 272
Przyspieszenie0-100 km/h (s) 4,6 3,5 4,1

Zużycie paliwa w cyklu NEDC

Zdjęcia: Mercedes-Benz

Dodaj komentarz