MotoNews.pl

Nowy Mercedes-Benz CLS

środa, 06 grudnia 2017

« poprzedni | news | następny »
Mercedes-Benz-CLS 4

Najnowszy CLS daje początek nowemu językowi designu Mercedes-Benz, wyrażanemu „czystymi” konturami i oszczędnymi liniami. Jego charakter podkreśla rozszerzający się ku dołowi grill oraz pochylony do przodu profil przedniego pasa. Kolejne znaki rozpoznawcze to szerokie, smukłe reflektory główne oraz dwuczęściowe tylne lampy. Jednocześnie nowe czterodrzwiowe coupé odzwierciedla ponadczasową aurę pierwszego CLS-a – samochodu, który stworzył nowy segment rynku i szybko zdobył status ikony design.

Wszystkie wersje najnowszej generacji modelu otrzymują nowe jednostki napędowe: rzędowe „szóstki” i „czwórki” zasilane benzyną oraz olejem napędowym. Podobnie jak poprzednicy, nowy CLS emanuje pewnością siebie i sportowym stylem: to samochód budzący fascynację, imponujący komfortem na dalekich trasach i wyciszeniem oraz niezrównanym zaawansowaniem technicznym. Jego sprzedaż rozpocznie się w marcu 2018 r.

Mercedes-Benz stworzył nowy segment rynku

Prezentując w 2003 r. pierwszego CLS-a, Mercedes-Benz stworzył nowy segment rynku, w którym po raz pierwszy elegancja i dynamizm coupé spotkały się z komfortem i funkcjonalnością limuzyny. Trzecia generacja modelu jeszcze mocniej niż dotąd akcentuje swój unikalny charakter trendsettera: ma prawdziwe geny CLS-a, ze smukłą linią szyb i łukowatą, nisko poprowadzoną krawędzią dachu. Równocześnie jego design stanowi kolejny przykład ewolucji języka zmysłowej przejrzystości, o zredukowanych liniach i krawędziach. Nowy model płynnie „parkuje” w rodzinie aktualnych coupé Mercedes-Benz, z którymi łączą go liczne designerskie akcenty. Dowodem na doskonałą efektywność aerodynamiczną samochodu jest współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,26.

Najnowszy CLS korzysta z całkiem nowych silników. W chwili premiery rynkowej do wyboru będą trzy jednostki napędowe o 6 cylindrach:

  • CLS 350 d 4MATIC (210 kW/286 KM, 600 Nm; średnie zużycie paliwa 5,6 l/100 km, średnie emisje CO2 148 g/km)
  • CLS 400 d 4MATIC (250 kW/340 KM, 700 Nm; średnie zużycie paliwa 5,6 l/100 km, średnie emisje CO2 148 g/km)
  • CLS 450 4MATIC (270 + 16 kW/367 + 22 KM; średnie zużycie paliwa 7,5 l/100 km, średnie emisje CO2 178 g/km) wymienione modele zostały certyfikowane zgodnie z normą Euro 6d-TEMP

Sportowy z natury CLS ma też swoją komfortową stronę – oferuje m.in. zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL, kontrolę komfortu ENERGIZING oraz najnowszą generację systemów informacyjno-rozrywkowych z funkcjami mobilnego biura (In-Car-Office), rozbudowaną łącznością ze smartfonem za pomocą Mercedes-Benz Link i bezprzewodowym ładowaniem. Dla ułatwienia obsługi panel dotykowy na konsoli środkowej wysyła sygnały haptyczne i akustyczne, potwierdzając wykonywane operacje.

Tradycyjnie, CLS ma bogate wyposażenie seryjne: reflektory diodowe LED High Performance, 18-calowe lekkie obręcze z mieszanym ogumieniem, systemy wspomagające Lane Keeping Assist i Speed Limit Assist, 12,3” ekran multimediów, nastrojowe oświetlenie z iluminowanymi otworami wentylacyjnymi, usługi Mercedes me connect oraz moduł komunikacji z łącznością LTE.

Nadwozie: pewny siebie dynamizm w stylu coupé z gwiazdą

„Nowy CLS to ikona designu, archetyp czterodrzwiowego coupé. Zgodnie z naszą filozofią zmysłowej przejrzystości zredukowaliśmy jego DNA w ekstremalnie purystycznym stylu, a jednocześnie emocjonalnie naładowaliśmy go eleganckim pięknem” – mówi Gorden Wagener, szef designu Daimler AG.

Wyrazisty przedni pas zwraca uwagę typowym dla coupé Mercedesa diamentowym grillem, przedzielonym pojedynczą listwą. Jego kształt rozszerza się ku dołowi, nawiązując do wlotu powietrza Mercedesa-AMG GT. Pokrywa silnika płynnie łączy się z sąsiednimi panelami, a smukłe, charakterystycznie wyprofilowane reflektory dynamicznie podążają za konturami grilla.

W profilu CLS-a dominują wysokie, łukowate przetłoczenie błotników i drzwi oraz nisko poprowadzona linia dachu z pozbawionymi ramek bocznymi szybami. Pochylony przedni pas przywodzi na myśl nos rekina, a dzięki cofnięciu rantu maski wydaje się jeszcze dłuższy niż w rzeczywistości. Poszczególne kontury hołdują filozofii zmysłowej przejrzystości – linie i krawędzie zostały zdecydowanie zredukowane, a bryłę tworzą łagodnie naprężone płaszczyzny.

Typowe dla CLS-a muskularne tylne błotniki gładko przechodzą w tylny pas. Wzrok przyciągają tu charakterystyczne cechy coupé: dwuczęściowe lampy, tablica rejestracyjna zamontowana na zderzaku oraz umieszczona pośrodku pokrywy gwiazda Mercedesa. Zależnie od wersji może kryć się w niej wysuwana kamera.

Podobnie jak reflektory główne, tak i diodowe tylne lampy z podświetleniem krawędzi mają krystaliczną oprawę z efektem 3D. Ich niskie położenie optycznie akcentuje szerokość samochodu.

Spójna koncepcja kolorystyczna kabiny, panoramiczny kokpit

Luksusowe wnętrze Mercedesa CLS Coupé imponuje klarownymi rysami i stanowi kontynuację zmysłowych, płynnych konturów karoserii. Wyśrubowaną jakość wykończenia podkreśla szeroki wybór wysokiej próby materiałów.

Sportowy, szeroki optycznie kokpit i jego koncepcja kolorystyczna dają poczucie wyjątkowej przestronności. Aby uzyskać wrażenie płynności, w stylizacji paneli przednich i tylnych drzwi wykorzystano motyw fali. Rozbudowane nastrojowe oświetlenie obejmuje teraz iluminację otworów wentylacyjnych, których wygląd przywodzi na myśl silniki odrzutowe. Sportowe wrażenie podkreślają siedzenia, wykończeniem nawiązujące do ręcznego rzemiosła. Na życzenie dostępny jest panoramiczny kokpit z dwoma ekranami 12,3” umieszczonymi pod wspólną, szklaną taflą. Konsola centralna z okładziną z drewna – polerowanego na wysoki połysk lub o otwartych porach – za sprawą swojego wyprofilowania zdaje się unosić w przestrzeni.

W pełni cyfrowy kokpit pozwala kierowcy dowolnie konfigurować zakres prezentowanych informacji, zależnie od potrzeb i sytuacji na drodze. Do wyboru są trzy różne style wyświetlaczy: klasyczny i sportowy opiera się na układzie dwóch okrągłych zegarów, a progresywny – na jednym centralnym wskaźniku.

Nastrojowe oświetlenie korzysta z 64 odcieni i obejmuje również iluminację otworów wentylacyjnych. Zmiana temperatury wentylacji powoduje krótką zmianę koloru ich podświetlenia – na czerwony, gdy temperatura została podniesiona, lub na niebieski, gdy ją zmniejszono.

Nowy model otrzymał specjalnie zaprojektowane fotele, które zależnie od rodzaju wykończenia wyróżniają się wysokiej jakości lamówką lub poprzecznymi przeszyciami. Choć CLS po raz pierwszy jest 5-osobowy, zewnętrzne tylne siedzenia w wyglądają tak samo jak przednie, tworząc sportowe wrażenie osobnych miejsc. Bagażnik jest pojemny – mieści 520 litrów, a gdy zajdzie taka potrzeba, można powiększyć go poprzez złożenie trójdzielnego oparcia (40:20:40).

Dobre samopoczucie na dalekich dystansach: kontrola komfortu ENERGIZING

Kontrola komfortu ENERGIZING (opcja) łączy działanie poszczególnych układów samochodu z zakresu komfortu. Wykorzystuje funkcje klimatyzacji (w tym rozpylacz zapachów), foteli (podgrzewanie, masaż, wentylację), podgrzewanie podłokietników i kierownicy oraz oświetlenie i nagłośnienie, aby wykreować w kabinie specyficzną atmosferę, dopasowaną do nastroju lub potrzeb podróżujących. W ten sposób poprawia ich samopoczucie oraz wydajność.

Do wyboru jest sześć programów:

  • Odświeżenie
  • Rozgrzewanie
  • Witalność
  • Radość
  • Komfort
  • Trening (trzy programy treningowe – relaks mięśni, aktywacja mięśni i balans, każdy obejmuje kilka ćwiczeń)

Intelligent Drive: technologia z Klasy S

Nowa generacja CLS-a ma wiele wspólnego z najnowszą Klasą S, flagowym okrętem całej branży motoryzacyjnej. Model wyposażono w najnowszą generację systemów wspomagających. W ramach pakietu wspomagania bezpieczeństwa jazdy oferowane są systemy wspomagające korzystające z danych nawigacyjnych.

Gama układów z zakresu aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa ma modułową architekturę i standardowo zawiera: Active Brake Assist, Lane Keeping Assist, ATTENTION ASSIST, Speed Limit Assist oraz system ochrony podróżujących PRE-SAFE®. Kolejną nowością jest – również należący do seryjnej specyfikacji – system PRE-SAFE® Sound, który w obliczu zagrożenia kolizją przygotowuje narząd słuchu do spodziewanego hałasu zderzenia.

Opcjonalny pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy obejmuje układy: Active Distance Control DISTRONIC, Active Steering Assist, Active Speed Limit Assist, Active Brake Assist z funkcją wykrywania ruchu poprzecznego, Evasive Steering Assist, Active Blind Spot Assist, Active Lane Keeping Assist oraz PRE SAFE® PLUS. Aktywna kontrola odległości Active Distance Control DISTRONIC z funkcją Active Steering Assist zapewnia kierowcy jeszcze bardziej komfortowe wsparcie przy zachowaniu bezpiecznego dystansu i utrzymaniu toru jazdy. Prędkość zostaje dobrana automatycznie z uwzględnieniem najbliższych zakrętów czy skrzyżowań. Także system aktywnej zmiany pasa ruchu – Active Lane Change Assist – został znacząco udoskonalony (działanie poszczególnych funkcji może różnić się zależnie od rynku). Dodatkowo, pakiet zawiera PRE-SAFE® Impulse Side. Układ ten może przygotować podróżujących z przodu do zderzenia bocznego, przesuwając ich w kierunku środka kabiny poprzez wygenerowanie odpowiedniego impulsu. Pozwala zmniejszyć to ryzyko odniesienia obrażeń.

Udoskonalone systemy radarowe oraz kamera sprawiają, że nowy CLS ma jeszcze lepszy ogląd sytuacji na drodze. W celu przeliczania zachowań kierowcy systemy wspomagające po raz pierwszy w historii modelu korzystają z map i danych nawigacyjnych.

Menu graficzne systemów wspomagających na panelu wskaźników pozwala kierowcy w jednej chwili zorientować się, które funkcje są aktywne i na które sytuacje reagują. Charakterystyczne ikony pojawiają się zarówno na głównym ekranie, jak i na wyświetlaczu head-up. Wszystkimi funkcjami można zawiadywać teraz z kierownicy.

W korkach na autostradach lub drogach szybkiego ruchu możliwe są teraz zautomatyzowane postoje trwające do 30 sekund. W tym czasie CLS automatycznie rusza w odpowiedzi na zachowanie okolicznych uczestników ruchu (w połączeniu z Active Parking Assist).

Światła drogowe ULTRA RANGE reflektorów MULTIBEAM LED generują snop o maksymalnym natężeniu, jakie dopuszcza prawo. W rezultacie jasność świateł drogowych utrzymuje się powyżej wartości referencyjnej 1 luksa na dystansie ponad 650 metrów. Kolejny krok w kierunku zwiększania bezpieczeństwa stanowi komunikacja Car-to X.

Zawieszenie: trzy warianty do wyboru

Nowy CLS korzysta z czterodrążkowego zawieszenia przedniego oraz pięciowahaczowej osi tylnej. Standardowo model jest wyposażony w dynamicznie zestrojone komfortowe zawieszenie stalowe. Dostępne na życzenie zawieszenie DYNAMIC BODY CONTROL bazowo ma sportowe nastawy i obejmuje aktywną regulację tłumienia kół obu osi. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jej działania: Comfort, Sport oraz Sport+. Opcjonalnie oferowane jest także zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL z udoskonalonym, regulowanym tłumieniem adaptacyjnym. Za pomocą przełącznika trybów jazdy można zmieniać jego charakterystykę, od komfortowej po sportową.

Nowa gama silnikowa: z doładowaniem EQ Boost i 48-woltową pokładową instalacją elektryczną

Do napędu trzeciej generacji CLS-a służą zupełnie nowe silniki – początkowo są to jednostki 6-cylindrowe, dwie wysokoprężne i jedna benzynowa do wyboru. Jednocześnie model wyróżnia się szeroką gamą czteronapędowych wersji 4MATIC.

Moc silników Diesla waha się od 210 kW/286 KM i 600 Nm momentu (CLS 350 d 4MATIC) do 250 kW/340 KM i 700 Nm (CLS 400 d 4MATIC). Do wyróżników rodziny topowych jednostek wysokoprężnych należą: stopniowane misy spalania, dwustopniowe turbodoładowanie oraz, po raz pierwszy, zmienny wznios zaworów CAMTRONIC. W ich konstrukcji zastosowano aluminiowy blok i stalowe tłok, a także dodatkowo zmodyfikowaną powłokę gładzi cylindrowych NANOSLIDE®. Wszystkie komponenty odpowiedzialne za skuteczne oczyszczanie spalin zamontowano bezpośrednio przy silniku.

W chwili debiutu najmocniejszym wariantem jest CLS 450 4MATIC. Zasila go zelektryfikowany 6-cylindrowy, rzędowy motor benzynowy współpracujący z EQ Boost (alternator zespolony z rozrusznikiem) i 48-woltową pokładową instalacją elektryczną. Generuje on moc 270 kW/367 KM oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm plus dodatkowe 250 Nm momentu i 16 kW/22 KM, krótkotrwale dostępne dzięki EQ Boost. Zintegrowana jednostka elektryczna, znana właśnie jako EQ Boost, wspiera silnik spalinowy np. podczas przyspieszania, umożliwia jego wyłączanie podczas jazdy („żeglowanie”) i zasila akumulator energią odzyskiwaną w procesie wysokowydajnej rekuperacji. Wszystkie te rozwiązania pozwalają ograniczyć zużycie paliwa w stopniu zarezerwowanym dotąd wyłącznie dla wysokonapięciowych napędów hybrydowych. Podsumowując, nowa rzędowa „szóstka” zapewnia osiągi „V-ósemki” przy znacznie niższym zapotrzebowaniu na benzynę. CLS 450 4MATIC został standardowo wyposażony w filtr cząstek stałych.

Nowy Mercedes-Benz CLS: dane techniczne w skrócie

CLS 350 d 4MATIC CLS 400 d 4MATIC CLS 450 4MATIC
Układ i liczba cylindrów R6 R6 R6
Pojemność skok. (ccm) 2925 2925 2999
Moc maks. (kW/KM) 210/286 250/340 270/367
Dod. moc poch. od EQ Boost (kW/KM) 16/22
Maks. moment obr. (Nm) 600 700 500
Dod. moment poch. od EQ Boost (Nm) 250
Średnie zużycie paliwa(l/100 km; NEDC wg Euro 6d-TEMP) 5,6 5,6 7,5
Średnie emisje CO2 (g/km;NEDC wg Euro 6d-TEMP) 148 148 178
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 5,7 5,0 4,8

In-Car Office: mobilne biuro

Dzięki usłudze Mercedes me connect „Funkcje biurowe w samochodzie” kierowcy CLS-a mogą bezpośrednio z samochodu korzystać teraz z funkcji biurowych i mieć dostęp do istotnych danych – prawie tak, jakby znajdowali się w swoim biurze. Przykładowo, usługa korzysta z zapisanych w kalendarzu lokalizacji i automatycznie przenosi je do samochodowej nawigacji. W oparciu o wpisy w kalendarzu użytkownik może też odbyć połączenie konferencyjne. System automatycznie wykrywa niezbędny kod PIN i jednocześnie go wybiera.

Edition 1: ekskluzywny model na powitanie

Ekskluzywność CLS-a kumuluje się w powitalnej serii specjalnej Edition 1, dostępnej przez około rok od chwili premiery rynkowej. Oferuje ona szereg luksusowych dodatków niedostępnych w innych odmianach, w tym koncepcję kolorystyczną kabiny COPPER ART z fotelami obszytymi czarną skórą nappa z diamentowymi przeszyciami środkowych paneli oraz miedzianymi akcentami, miedziane przeszycia konsoli środkowej, siedzeń, podłokietników, deski rozdzielczej i paneli drzwi, a także unikalny diamentowy grill z matowymi zdobieniami i listwą z miedzianym akcentem. Wariant Edition 1 oferowany jest ze wszystkimi silnikami.

Nadwozie specjalnej edycji bazuje na Linii AMG. Lista seryjnego wyposażenia obejmuje reflektory MULTIBEAM LED oraz 20-calowe lekkie obręcze AMG w kolorze czarnym, z polerowaną obręczą. Model wyróżniają też napisy „Edition 1” na przednich błotnikach.

Także kabina CLS-a Edition 1 bazuje na Linii AMG. Dodatkowo, jego wyposażenie obejmuje:

  • podstawę deski rozdzielczej obszyte czarną skórą nappa;
  • elementy ozdobne konsoli centralnej i deski rozdzielczej z czarnego drewna jesionowego o otwartych porach;
  • analogowy zegarek IWC z ekskluzywną tarczą;
  • klucz pojazdu w kolorze czarnym, wykończony na wysoki połysk, z lśniącym, chromowanym obramowaniem;
  • nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach, w tym iluminację otworów wentylacyjnych;
  • pakiet lusterek;
  • pakiet pamięci;
  • składane, trójdzielne tylne oparcie (40:20:40);
  • dywaniki podłogowe z oznaczeniem „Edition 1” i miedzianą lamówką;
  • chromowane napisy „Edition 1” na konsoli środkowej oraz powitalny ekran „Edition 1” na wyświetlaczu.
Zdjęcia: Mercedes-Benz

Waszym zdaniem:

  1. Rafał:
    07 grudnia 2017 o godz. 10:46

    Auto wygląda naprawdę dobrze ale niewiele osób na nie będzie mogło sobie pozwolić. Ja jeżdżę teraz rodzinnym rodiusem auto prowadzi się przyjemnie ale chętnie sprawdziłbym ile wyciągnąłbym tym silnikiem

Dodaj komentarz