MotoNews.pl

Ford prezentuje Tourneo Connect i Courier

11 grudnia 2017

2017FordTourneoConnect 02

Ford ujawnia więcej szczegółów nowej serii osobowych modeli Tourneo Connect i Tourneo Courier, dzięki którym rodzina Tourneo zyska bardziej stylową linię, lepsze osiągi i szereg nowych rozwiązań czysto technicznych. Nowe modele pojawią się na rynku w połowie 2018 roku. Oba nowe modele są ostatnim etapem programu odnowienia uniwersalnej gamy mikrobusów Forda, zapoczątkowanej latem 2017 roku wprowadzeniem na rynek topowego modelu Tourneo Custom.

Ford  Tourneo Connect i Courier pojawią się na rynku w połowie 2018 roku

Pojawienie się na rynku nowego modelu Tourneo Connect w wersjach pięcio- i siedmiomiejscowej, a także nowego Tourneo Courier, mogącego przewozić do pięciu osób, będzie ostatnim etapem programu odnowienia uniwersalnej gamy mikrobusów Tourneo. Topowy model Tourneo Custom, dysponujący ośmioma lub dziewięcioma miejscami i mający zupełnie nowe wnętrze o podniesionym standardzie, miał swoją premierę latem tego roku i zamówienia na ten model są już przyjmowanie na wszystkich rynkach Europy.

„Nasze najnowsze modele osobowe z serii Tourneo Connect i Tourneo Courier są nie tylko uniwersalne i dysponują obszernym wnętrzem, ale teraz oferują także najnowsze technologie, jak na przykład system komunikacji i rozrywki SYNC 3, dzięki którym nasi klienci mogą czerpać maksymalnie dużo komfortu i przyjemności z aktywnego stylu życia, który prowadzą na co dzień,” powiedział Roelant de Waard, wiceprezes, odpowiedzialny za marketing, sprzedaż i serwis, Ford of Europe. „Do tego dochodzą jednostki napędowe, w których zastosowano wiele wyrafinowanych rozwiązań konstrukcyjnych, w tym znacznie udoskonalony 1,0-litrowy silnik benzynowy z funkcją odłączania jednego cylindra. Dzięki tym silnikom nowe Tourneo prowadzą się jeszcze lepiej i są przy tym ekonomiczniejsze, a więc i tańsze w eksploatacji.”

Ford Tourneo Connect

Przód nowego Forda Tourneo Connect poddano znaczącemu liftingowi. Dominuje w nim charakterystyczna dla Tourneo wyrazista krata wlotu powietrza z pięcioma poprzeczkami. Po jej obu stronach umieszczono nieco węższe reflektory – mocne reflektory ksenonowe oraz światła LED do jazdy dziennej są dostępne w wyższych wersjach wyposażeniowych. Całość uzupełnia bardziej aerodynamiczny pas dolny z przednim spojlerem.

Zarówno pięciomiejscowy Tourneo Connect, jak i mogący przewozić do siedmiu osób Grand Tourneo Connect, otrzymują zmienione wnętrze, w którym uwagę zwracają nowe materiały wykończeniowe, które są stylowe i odporne na zużywanie się. Nieco inaczej zaprojektowana kabina ma teraz bogatsze wyposażenie. W wyższych wersjach wyposażeniowych centralne miejsce zajmuje zmieniona tablica przyrządów z nową środkową sekcją przełączników, na której umieszczono ruchomy wyświetlacz o wyglądzie inspirowanym tabletem, z 6-calowym ekranem dotykowym, łącznie z interfejsem systemu komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3.

Najnowsze modele Tourneo są teraz wyposażone w bogatą gamę rozwiązań ułatwiających pracę kierowcy, dostępnych po raz pierwszy w tym segmencie rynku. Wśród nich są Inteligentny ogranicznik prędkości który umożliwia automatyczne dostosowywanie maksymalnej prędkości do obowiązujących ograniczeń, układ wspomagania nagłego hamowania Pre-Collision Assist z technologią wykrywania obecności pieszych Pedestrian Detection, układ stabilizacji toru jazdy przy silnym wietrze bocznym, oraz aktywny asystent parkowania Active Park Assist, który znacząco ułatwia ustawianie pojazdu podczas parkowania równoległego i prostopadłego.

Unowocześniona gama silników

Unowocześniona gama silników spełniających normę czystości spalin Euro 6.2 charakteryzuje się przy tym oszczędniejszym spalaniem*. W zupełnie nowym silniku wysokoprężnym Ford EcoBlue, o pojemności 1,5 litra, zastosowano szereg rozwiązań umożliwiających poprawę osiągów modeli Tourneo Connect i Grand Tourneo Connect, przy jeszcze bardziej zmniejszonym zużyciu paliwa. Obok układu wtryskowego najnowszej generacji i turbodoładowania, zastosowano również nowoczesne układy kontrolujące czystość spalin oraz szereg elementów wykonanych z materiałów obniżających tarcie współpracujących elementów.

Klienci preferujący opcję z silnikiem benzynowym otrzymają nowego Tourneo Connect z jeszcze nowocześniejszą wersją znanej i wielokrotnie nagradzanej 1,0-litrowej jednostki EcoBoost. Wprowadzono w niej znaczące zmiany konstrukcji głowicy, układu wtryskowego oraz układów obniżających toksyczność spalin, przez co silnik ten stał się jeszcze bardziej oszczędny. Wśród najnowszych rozwiązań znalazł się przede wszystkim układ odłączający jeden cylinder, dzięki któremu przy mniejszych obciążeniach silnik wykorzystuje tylko dwa cylindry. Pozwala to zmniejszyć straty mocy związane z oporami towarzyszącymi pompowaniu i sprężaniu, co z kolei przyniosło dalsze oszczędności w spalaniu paliwa.

1,5-litrowy Diesel EcoBlue

Wszystkie silniki obecnie standardowo współpracują z sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów. Wersję z 1,5-litrowym Dieslem EcoBlue można także zamówić z nową 8-biegową przekładnią automatyczną, której zastosowanie pozwala na uzyskanie optymalnie niskich wskaźników zużycia paliwa, przy bardzo dobrej dynamice i szybkiej, bardzo płynnej zmianie przełożeń.

Oba modele Tourneo Connect oczywiście nadal charakteryzują się dużą uniwersalnością, uzyskaną między innymi dzięki dwóm odsuwanymi drzwiom i możliwości zmian układu foteli. We wnętrzu przygotowano znaczną ilość obszernych schowków. Tylna kanapa Forda Tourneo Connect ma oparcie dzielone w proporcji 60/40, które można częściowo złożyć. Tylne siedzenia dają się złożyć na płasko, można je też całkowicie złożyć i przesunąć do przodu lub po prostu wyjąć i uzyskać w ten sposób sporą przestrzeń ładunkową za przednimi fotelami, mierzącą 2410 litrów. Z kolei tylne siedzenia modelu Grand Tourneo Connect można łatwo i szybko złożyć na płasko, uzyskując w ten zupełnie równe i płaskie podłoże przestrzeni ładunkowej, liczącej aż 2620 litrów pojemności. Siedzenia trzeciego rzędu dają się przesuwać do przodu i do tyłu, co zwiększa uniwersalność wnętrza, gdy zachodzi potrzeba przewiezienia kilku osób wraz z bagażem.

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier ma pięć miejsc i jest najmniejszym z modeli tworzących rodzinę pojazdów dostawczych marki Transit. Najnowsze wcielenie tego modelu otrzymuje nowy design przodu nadwozia, w którym uwagę zwraca przede wszystkim zmieniony kontur kraty wlotu powietrza do silnika oraz inaczej wystylizowany pas dolny.

We wnętrzu kabiny najbardziej widoczna jest lekko zmieniona centralna konsola, lepiej dostosowana do wymogów ergonomii, na której główne miejsce zajmuje nowy, większy ekran dotykowy o przekątnej 6 cali, z interfejsem systemu komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3. Wyświetlacz ten jest oferowany w wersjach z bogatszym wyposażeniem, a jego położenie bliżej kierowcy czyni go bardziej czytelnym i łatwiejszym w użyciu.

Unowocześniona gama silników

Unowocześniona gama silników spełniających normę czystości spalin Euro 6.2 daje wybór oszczędnej jednostki TDCi o pojemności 1,5 litra lub silnika benzynowego EcoBoost o pojemności 1,0 litra. We wszystkich wersjach nowego modelu stosowaną dotychczas skrzynię pięciobiegową zastępuje zupełnie nowa 6-stopniowa ręczna skrzynia biegów, charakteryzująca się lepszą jakością zmiany przełożeń, wyższą kulturą pracy i zapewniająca większe oszczędności w zużyciu paliwa.

Aby dodatkowo ograniczyć koszty eksploatacji, w wyposażeniu seryjnym wszystkie wersje z silnikiem Diesla mają specjalny pakiet umożliwiający dodatkowe oszczędności paliwa i obejmujący zoptymalizowane parametry aerodynamiki z aktywną żaluzją zamykającą wlot powietrza do silnika. Rozwiązanie to skraca czas uzyskiwania optymalnej temperatury pracy i zmniejsza opory powietrza.

Podobnie jak w przypadku dotychczasowego modelu, nowy Tourneo Courier, adresowany do użytkowników mających liczniejszą rodzinę oraz do zmotoryzowanych lubiących aktywny styl życia, oferuje świetne walory użytkowe, przede wszystkim dzięki dużej liczbie miejsc i obszernej przestrzeni bagażowej. Tylna część wnętrza daje się wykorzystywać na wiele sposobów; wszystko dzięki tylnej kanapie dzielonej w proporcji 60/40 i funkcjonalnemu mechanizmowi całkowitego składania i chowania tylnej kanapy, co po jej złożeniu daje aż 1656 litrów przestrzeni bagażowej. Pełny, wygodny dostęp do tylnych siedzeń zapewniają odsuwane drzwi po obu stronach nadwozia. Gama wersji wyposażeniowych obejmuje cztery atrakcyjnie wystylizowane i wykończone warianty, w tym dwie bogato wyposażone wersje topowe: Titanium oraz Sport.

Dokładniejsze informacje na temat nowych modeli Tourneo Connect i Tourneo Courier, łącznie z danymi dotyczącymi osiągów i zużycia paliwa, zostaną opublikowane przed premierą obu modeli w 2018 roku.

# # #

* Wartości zużycia paliwa lub energii, emisji CO2 oraz zasięgu, w przypadku samochodów elektrycznych, są mierzone zgodnie z wymaganiami technicznymi oraz specyfikacjami podanymi w Dyrektywach Europejskich (WE) 715/2007 oraz (WE) 692/2008 z uwzględnieniem ostatnich poprawek. Podane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 dla danego wariantu lub wersji pojazdu, nie zaś dla konkretnego egzemplarza samochodu.

Zastosowano standardową procedurę testową umożliwiającą porównanie różnych typów pojazdów i pojazdów różnych producentów. Oprócz parametrów pojazdu, na wskaźniki zużycia paliwa lub energii, emisji CO2 oraz zasięgu, w przypadku samochodów elektrycznych, wpływ również ma styl i technika jazdy oraz szereg innych czynników o charakterze innym niż ściśle technicznym. Dwutlenek węgla (CO2) jest głównym gazem w grupie tzw. gazów cieplarnianych, które są odpowiedzialne za globalne ocieplenie.

Zdjęcia: Ford, informacja mototarget.pl