MotoNews.pl

Nowe 3-drzwiowe MINI, nowe 5-drzwiowe MINI, nowe MINI Cabrio

10 stycznia 2018

Kategoria | Premiery  Rynek Premium
Marka, model | ,
P90289684 highRes mini-cooper-s-3-door

Odświeżenie „oryginału” w segmencie małych samochodów premium podkreśla dojrzały i jednocześnie niepowtarzalny urok MINI. To zasługa m.in. nowych zestawień silników i skrzyń biegów, bogatszego wyposażenia standardowego, nowych reflektorów i lamp tylnych, dodatkowych lakierów karoserii oraz najnowocześniejszych technologii cyfrowych z zakresu komfortu i inforozrywki.

Poprzez odświeżony wygląd i unowocześnione rozwiązania techniczne brytyjski producent samochodów premium podkreśla nowoczesny charakter i atrakcyjność swoich modeli w segmencie małych samochodów. Aktualizacja 3-drzwiowego MINI (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,0 – 3,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 138 – 99 g/km), 5-drzwiowego MINI (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,2 – 3,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 141 – 101 g/km) oraz MINI Cabrio (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,3 – 4,2 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 144 – 111 g/km) obejmuje nowe akcenty stylistyczne, nowości w zakresie napędu, dodatkowe możliwości indywidualizacji oraz rozszerzenie zakresu cyfrowych funkcji MINI Connected.

3-drzwiowe MINI, 5-drzwiowe MINI, MINI Cabrio: przegląd nowości

  • Reflektory diodowe ze światłami drogowymi z funkcją Matrix.
  • Diodowe lampy tylne z motywem Union Jack.
  • Nowe logo MINI, nowe kolory karoserii, elementy zewnętrzne w kolorze Piano Black.
  • Nowe obręcze kół ze stopów lekkich.
  • Rozszerzona oferta tapicerek skórzanych, wykończeń powierzchni wewnętrznych i wyposażenia Colour Line.
  • Unikalna indywidualizacja dzięki MINI Yours Customised.
  • Zmodernizowane silniki o wyższej wydajności, większej pojemności i większym momencie obrotowym w MINI One i MINI One First.
  • 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia Steptronic, 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
  • Kierownica wielofunkcyjna oraz radio z ekranem o przekątnej 6,5 cala, złączem USB i Bluetooth w wyposażeniu standardowym.
  • Opcjonalne radia i systemy nawigacyjne z ekranem dotykowym.
  • System telefoniczny z ładowaniem bezprzewodowym.
  • Projekcja logo MINI z lusterka zewnętrznego po stronie kierowcy
  • MINI Connected i MINI Connected XL z nowymi funkcjam

Jasne i nieoślepiające: diodowe reflektory adaptacyjne ze światłami drogowymi z funkcją Matrix.

Nowa stylistyka charakterystycznych okrągłych reflektorów daje nowemu MINI zarówno w wersji 3-, jak i 5-drzwiowej oraz nowemu MINI Cabrio jeszcze bardziej wyrazisty wygląd. Oferowane w wyposażeniu standardowym czarne reflektory halogenowe stanowią ciekawy akcent. W opcjonalnych reflektorach diodowych źródła światła mają zupełnie nową postać. Najnowsza generacja modułów diodowych obsługujących światła mijania i światła drogowe wyróżnia większa intensywność światła. Funkcję diodowych świateł dziennych i kierunkowskazów pełnią pierścienie świetlne biegnące dookoła konturów reflektorów.

Opcjonalne diodowe reflektory adaptacyjne automatycznie dostosowują swoje światło do sytuacji na drodze. Podczas jazdy w mieście i przy widoczności ograniczonej warunkami atmosferycznymi dodatkowe załączenie przyciemnionych świateł zakrętowych umożliwia lepsze doświetlenie bocznych stref jezdni. Odpowiednie zwiększenie zasięgu świateł mijania zapewnia optymalne oświetlenie jezdni podczas jazdy na autostradach.

Oprócz tego diodowe reflektory adaptacyjne oferują teraz światła drogowe z automatyczną, selektywną funkcją skracania światła. Innowacyjna technologia Matrix świateł drogowych zwiększa zasięg widzenia i zapobiega oślepianiu innych uczestników ruchu. Światła drogowe podzielone są na cztery poziome segmenty, które powyżej prędkości 70 km/h włączane i wyłączane są niezależnie od siebie. Segmenty świateł drogowych sterowane są odpowiednio do sytuacji na drodze. Gdy kamera przednia MINI zarejestruje pojazd nadjeżdżający z naprzeciwka lub poprzedzający, to część drogi, w której pojazd ten się znajduje, oświetlana jest tylko przez światła mijania. Dzieje się to na skutek wyłączenia segmentu świateł drogowych Matrix oświetlającego ten fragment drogi. Pozostałe obszary drogi są nadal oświetlane światłami drogowymi.

Very British: lampy tylne z motywem Union Jack.

Oprócz reflektorów diodowych i diodowych reflektorów adaptacyjnych nową stylistykę mają też lampy tylne. Jednoznaczną wskazówką sygnalizującą brytyjskie pochodzenie marki są pionowe lampy tylne nowego 3- i 5-drzwiowego MINI oraz nowego MINI Cabrio, które teraz mają motyw flagi Union Jack.

Ten charakterystyczny motyw widoczny jest w strukturze funkcji świetlnych. Kierunkowskazy ułożone są poziomo, światła stop pionowo, a światła pozycyjne poprzecznie, co razem odwzorowuje krzyże brytyjskiej flagi. Wszystkie elementy motywu Union Jack działają w technologii diodowej, co daje niezwykle harmonijny wygląd.

Nowe logo MINI: tylko to, co najważniejsze.

Nowe logo MINI widoczne na masce silnika, pokrywie bagażnika oraz na kierowcy, centralnym monitorze pokładowym i na pilocie prezentuje się klarownie i autentycznie. Nowa interpretacja dotychczasowego logo ma teraz „płaski”, dwuwymiarowy charakter. Tym samym również logo MINI reprezentuje nowy wizerunek marki, które poprzez skupienie na tym co najważniejsze kieruje uwagę na centralne wartości marki: frajdę z jazdy, niepowtarzalną stylistykę, jakość premium i emocjonalny charakter.

Trzy nowe lakiery karoserii, premiera elementów zewnętrznych Piano Black. Paleta lakierów oferowana w nowym 3- i 5-drzwiowym MINI oraz w nowym MINI Cabrio obejmuje trzy nowe warianty: Emerald Grey metallic, Starlight Blue metallic i Solaris Orange metallic.

Oprócz tego lista wyposażenia dodatkowego zawiera wiele innych możliwości indywidualizacji wyglądu zewnętrznego auta. Elementy zewnętrzne Piano Black – obramowania reflektorów, lamp tylnych oraz atrapie chłodnicy – zamiast chromu wykończone są w błyszczącym kolorze czarnym.

Rozszerzony został też wybór opcjonalnych obręczy kół ze stopów lekkich. 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich w wersji Roulette Spoke 2-tone i Propeller Spoke 2-tone dostępne są teraz we wszystkich wersjach karoserii nowego MINI. Nowością w programie są 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Rail Spoke 2-tone.

Nowe tapicerki skórzane, wykończenia powierzchni wewnętrznych i wyposażenie Colour Line.

Indywidualny styl wnętrza nowego 3- i 5-drzwiowego MINI i nowego MINI Cabrio zapewnia duży wybór tapicerek, wykończeń powierzchni wewnętrznych i wyposażenia Colour Line. Nowością w 3- i 5-drzwiowym MINI jest tapicerka skórzana Chester w kolorze Malt Brown oraz wyposażenie Colour Line utrzymane również w kolorze Malt Brown.

Oprócz tego oferowana jest opcja MINI Yours Interior Style Piano Black z podświetleniem. Oprócz powierzchni lakierowanych w kolorze Piano Black na drzwiach i konsoli środkowej opcja ta obejmuje podświetlaną listwę dekoracyjną na desce rozdzielczej po stronie pasażera. Jest ona również w kolorze Piano Black, a dodatkowo zdobi ją motyw Union Jack. Kolor podświetlenia odpowiada wybranemu przez kierowcę kolorowi oświetlenia ambientowego, które wchodzi w skład pakietu MINI Excitement.

Układ napędowy: większa frajda z jazdy i wydajność, mniejsza masa.

Drobiazgowa modernizacja silników oferowanych w nowym 3- i 5-drzwiowym MINI i nowym MINI Cabrio przekłada się przede wszystkim na większą frajdę z jazdy. Jej efektem jest również zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 nawet o pięć procent oraz optymalizacja emisji spalin, która pozwoli sprostać również przyszłym, najbardziej surowym normom. Modernizacja objęła sam silnik, technologię MINI TwinPower Turbo, elektronikę silnika, smarowanie, dolot powietrza oraz układ chłodzenia i układ wydechowy. Zmniejszeniu uległa przy tym masa silników. Osłony silników wykonane są teraz z lekkiego karbonu (CFRP). Wytwarzane są z odpadów poprodukcyjnych powstających przy produkcji samochodów BMW i.

Trzycylindrowe silniki benzynowe w MINI One First i Mini One mają teraz pojemność 1,5 l. Ich maksymalny moment obrotowy wzrósł o 10 Nm i wynosi teraz 160 i 190 Nm. Oprócz tego wszystkie silniki wysokoprężne mają bezpośredni wtrysk benzyny o maksymalnym ciśnieniu zwiększonym z 200 do 350 bar oraz rury turbosprężarki wykonane z materiału o bardzo wysokiej wytrzymałości termicznej. Bezpośredni wtrysk Common Rail w silnikach wysokoprężnych gwarantuje jeszcze bardziej precyzyjne doprowadzanie paliwa do komór spalania. W tym celu maksymalne ciśnienie wtrysku w trzycylindrowych jednostkach MINI One D i MINI Cooper D zwiększono do 2200, a w MINI Cooper SD do 2500 bar. Oprócz tego najmocniejszy z trzech silników wysokoprężnych ma teraz dwustopniowe turbodoładowanie.

Nowość: 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia Steptronic, 8-stopniowa skrzynia Steptronic.

Oprócz standardowej 6-biegowej skrzyni manualnej w modelach MINI One, MINI Cooper, MINI Cooper S i MINI Cooper D oferowana jest opcjonalnie 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia Steptronic. Ten nowy wariant przekładni wyróżnia niezwykle szybka zmiana biegów umożliwiająca ekstremalnie sportowe przyspieszanie bez przerywania transmisji napędu. Skrzynię obsługuje się nową elektroniczną dźwignią biegów. W MINI Cooper S dostępna jest ponadto 7-stopniowa sportowa skrzynia dwusprzęgłowa Steptronic. Obejmuje ona łopatki zmiany biegów przy kierownicy umożliwiające na szybką ręczną zmianę przełożeń.

MINI Cooper SD wyposażone jest teraz standardowo w 8-stopniową skrzynię Steptronic. Unikalny w segmencie małych samochodów ośmiobiegowy automat pozwala na bardzo sportową i dynamiczną transmisję napędu najmocniejszego diesla na przednie koła. Również 8-stopniowa skrzynia Steptronic obsługiwana jest elektroniczną dźwignią biegów; opcjonalnie dostępna jest 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic z łopatkami przy kierownicy.

Wszystkie skrzynie Steptronic oferowane w nowym 3- i 5-drzwiowym MINI oraz w nowym MINI Cabrio mają funkcję swobodnego toczenia w trybie MID i GREEN oraz funkcję Auto Start Stop nowej generacji. Funkcja może teraz działać również w oparciu o dane z systemu nawigacyjnego i kamery przedniej. Przy odpowiednim wyposażeniu umożliwia to rozpoznanie sytuacji, w których wyłączanie silnika nie ma sensu: na przykład przy krótkim zatrzymaniu się przed skrętem lub wjazdem na rondo, albo gdy poprzedzające samochody właśnie ruszają z miejsca.

Zróżnicowana oferta silników nowego MINI

Nowe 3-drzwiowe MINI oferowane jest w siedmiu wariantach silnikowych:

  • 3-drzwiowe MINI One First: 55 kW / 75 KM, 0 – 100 km/h w 12,8 s, prędkość maksymalna: 175 km/h, zużycie paliwa: 5,0 – 4,9 l/100 km*, emisja CO2: 115 – 111 g/km*.
  • 3-drzwiowe MINI One: 75 kW / 102 KM, 0 – 100 km/h w 10,1 s (10,2 s), prędkość maksymalna: 195 km/h (195 km/h), zużycie paliwa: 5,0 – 4,9 l/100 km (5,0 – 4,8 l/100 km)*, emisja CO2: 115 – 111 g/km (114 – 109 g/km)*.
  • 3-drzwiowe MINI Cooper: 100 kW / 136 KM, 0 – 100 km/h w 7,9 s (7,8 s), prędkość maksymalna: 210 km/h (210 km/h), zużycie paliwa: 5,2 – 5,0 l/100 km (5,0 – 4,8 l/100 km)*, emisja CO2: 118 – 114 g/km (114 – 109 g/km)*.
  • 3-drzwiowe MINI Cooper S: 141 kW / 192 KM, 0 – 100 km/h w 6,8 s (6,7 s), prędkość maksymalna: 235 km/h (235 km/h), zużycie paliwa: 6,1 – 6,0 l/100 km (5,3 – 5,2 l/100 km)*, emisja CO2: 139 – 138 g/km (120 – 119 g/km)*.
  • 3-drzwiowe MINI One D: 70 kW / 95 KM, 0 – 100 km/h w 11,2 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, zużycie paliwa: 3,9 – 3,8 l/100 km*, emisja CO2: 102 – 99 g/km*.
  • 3-drzwiowe MINI Cooper D: 85 kW / 116 KM, 0 – 100 km/h w 9,2 s (9,3 s), prędkość maksymalna: 205 km/h (204 km/h), zużycie paliwa: 3,9 l/100 km (3,8 l/100 km)*, emisja CO2: 103 – 102 g/km (100 – 99 g/km)*.
  • 3-drzwiowe MINI Cooper SD: 125 kW / 170 KM, 0 – 100 km/h w 7,2 s, prędkość maksymalna: 225 km/h, zużycie paliwa: 4,2 l/100 km*, emisja CO2: 111 – 110 g/km*.

Również w nowym 5-drzwiowym MINI oferowane są do wyboru cztery silniki benzynowe i trzy wysokoprężne:

  • 5-drzwiowe MINI One First: 55 kW / 75 KM, 0 – 100 km/h w 13,4 s, prędkość maksymalna: 172 km/h, zużycie paliwa: 5,1 – 4,9 l/100 km*, emisja CO2: 116 – 112 g/km*.
  • 5-drzwiowe MINI One: 75 kW / 102 KM, 0 – 100 km/h w 10,3 s (10,5 s), prędkość maksymalna: 192 km/h (192 km/h), zużycie paliwa: 5,1 – 4,9 l/100 km (5,0 – 4,8 l/100 km)*, emisja CO2: 116 – 112 g/km (115 – 110 g/km)*.
  • 5-drzwiowe MINI Cooper: 100 kW / 136 KM, 0 – 100 km/h w 8,2 s (8,1 s), prędkość maksymalna: 207 km/h (207 km/h), zużycie paliwa: 5,2 – 5,1 l/100 km (5,0 – 4,8 l/100 km)*, emisja CO2: 120 – 116 g/km (115 – 110 g/km)*.
  • 5-drzwiowe MINI Cooper S: 141 kW / 192 KM, 0 – 100 km/h w 6,9 s (6,8 s), prędkość maksymalna: 235 km/h (235 km/h), zużycie paliwa: 6,3 – 6,2 l/100 km (5,4 l/100 km)*, emisja CO2: 143 – 141 g/km (124 – 123 g/km)*.
  • 5-drzwiowe MINI One D: 70 kW / 95 KM, 0 – 100 km/h w 11,6 s, prędkość maksymalna: 187 km/h, zużycie paliwa: 3,9 – 3,8 l/100 km*, emisja CO2: 103 – 101 g/km*.
  • 5-drzwiowe MINI Cooper D: 85 kW / 116 KM, 0 – 100 km/h w 9,4 s (9,6 s), prędkość maksymalna: 203 km/h (202 km/h), zużycie paliwa: 4,0 – 3,9 l/100 km (4,0 – 3,9 l/100 km)*, emisja CO2: 104 – 103 g/km (104 – 103 g/km)*.
  • 5-drzwiowe MINI Cooper SD: 125 kW / 170 KM, 0 – 100 km/h w 7,3 s, prędkość maksymalna: 223 km/h, zużycie paliwa: 4,2 l/100 km*, emisja CO2: 126 – 125 g/km*.

Oferta silników w nowym MINI Cabrio obejmuje trzy jednostki benzynowe i dwa diesle:

  • MINI One Cabrio: 75 kW / 102 KM, 0 – 100 km/h w 10,6 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, zużycie paliwa: 5,2 – 5,0 l/100 km*, emisja CO2: 119 – 115 g/km*.
  • MINI Cooper Cabrio: 100 kW / 136 KM, 0 – 100 km/h w 8,8 s (8,7 s), prędkość maksymalna: 208 km/h (206 km/h), zużycie paliwa: 5,4 – 5,2 l/100 km (5,4 – 5,2 l/100 km)*, emisja CO2: 123 – 119 g/km (123 – 118 g/km)*.
  • MINI Cooper S Cabrio: 141 kW / 192 KM, 0 – 100 km/h w 7,2 s (7,1 s), prędkość maksymalna: 230 km/h (230 km/h), zużycie paliwa: 6,4 – 6,3 l/100 km (5,6 – 5,5 l/100 km)*, emisja CO2: 146 – 144 g/km (127 – 126 g/km)*.
  • MINI Cooper D Cabrio: 85 kW / 116 KM, 0 – 100 km/h w 9,9 s (9,9 s), prędkość maksymalna: 195 km/h (195 km/h), zużycie paliwa: 4,3 – 4,2 l/100 km (4,3 – 4,1 l/100 km)*, emisja CO2: 112 – 111 g/km (113 – 109 g/km)*.
  • MINI Cooper SD Cabrio: 125 kW / 170 KM, 0 – 100 km/h w 7,7 s, prędkość maksymalna: 218 km/h, zużycie paliwa: 4,4 – 4,3 l/100 km*, emisja CO2: 115 – 114 g/km*.

Nowa kierownica wielofunkcyjna z radio z kolorowym ekranem o przekątnej 6,5 cala w wyposażeniu standardowym.

Nowa trójramienna kierownica oferowana standardowo w 3- i 5-drzwiowym MINI oraz w MINI Cabrio ma przyciski wielofunkcyjne. Po lewej stronie znajdują się przyciski do obsługi funkcji Speed Limit (ustawianie maksymalnej prędkości jazdy), a po prawej stronie przycisku obsługi systemu audio i funkcji komunikacyjnych. Opcjonalnie oferowana jest skórzana kierownica sportowa, skórzana kierownica sportowa MINI Yours i kierownica skórzana John Cooper Works.

Wyposażenie standardowe uzupełnia system audio z kolorowym ekranem o przekątnej 6,5 cala w centralnym zestawie wskaźników oraz przyłącze telefoniczne Bluetooth. W połączeniu z opcjonalnym radiem MINI Visual Boost oraz z systemem nawigacyjnym ekran ma funkcję dotykową.

Nowe opcje: system telefoniczny z ładowaniem bezprzewodowym, projekcja logo MINI.

Innowacyjne wyposażenie dodatkowe do nowego 3- i 5-drzwiowego MINI oraz nowego MINI Cabrio obejmuje system telefoniczny z ładowaniem bezprzewodowym. Schowek w podłokietniku środkowym umożliwia bezprzewodowe ładowanie kompatybilnych telefonów komórkowych. Wyposażenie obejmuje ponadto drugie złącze USB w przedniej części deski rozdzielczej.

Opcjonalny pakiet MINI Excitement obejmuje teraz projekcję logo MINI po stronie kierowcy. Przy otwieraniu i zamykaniu samochodów z drzwi wyświetlane jest na ziemi nowe logo MINI widoczne przez 20 s oraz przez cały czas przy otwartych drzwiach.

MINI Connected: unikalna w tym segmencie różnorodność funkcji cyfrowych. Nowe funkcje MINI Connected oferują niespotykaną w segmencie małych samochodów różnorodność cyfrowych usług na poziomie premium. Nowością jest funkcja Real Time Traffic Information oraz automatyczna aktualizacja map nawigacyjnych za pośrednictwem telefonii komórkowej, Usługa Concierge oraz samochodowy portal internetowy MINI Online z wiadomościami, prognozami pogody czy przeglądem cen paliw.

Nowe funkcje dostępne są w trzech pakietach. Opcja Connected Media obejmuje cyfrowe funkcje inforozrywki, z których korzystać można za pośrednictwem radia MINI Visual Boost. Z wyposażeniem Connected Navigation system nawigacyjny MINI staje się inteligentnie skomunikowaną centralą informacyjną. Pakiet Connected Navigation Plus obejmuje wszystkie funkcje MINI Connected XL.

Teraz również w nowym 3- i 5-drzwiowym MINI oraz nowym MINI Cabrio osobisty asystent mobilności MINI Connected umożliwia integrację pojazdu i planowania mobilności z cyfrowym środowiskiem kierowcy. Aplikacja MINI Connected zapewnia komunikację z urządzeniami cyfrowymi kierowcy, np. smartfonem czy smartwatchem. MINI Connected może na przykład korzystać z terminów i kontaktów zapisanych w smartfonie, aby zaplanować trasę dojazdu i na podstawie odbieranych w czasie rzeczywistym danych o sytuacji na drogach ustalić idealną godzinę wyjazdu. Funkcja Send to Car umożliwia przesyłanie zaplanowanych tras do systemu nawigacyjnego MINI. Dzięki Usługom Zdalnym kierowca nie tylko może wyświetlać na swoim smartfonie lokalizację swojego samochodu czy stan paliwa i inne informacje o pojeździe, ale może też włączać sygnał świetlny, klakson, wentylację oraz zamykać i otwierać zamek centralny.

Inteligentne skomunikowanie MINI zapewnia wbudowana w pojeździe karta SIM zgodna ze standardem 4G. Umożliwia ona również korzystanie z MINI TeleService oraz inteligentnego połączenia alarmowego z automatyczną lokalizacją i rozpoznaniem skali wypadku.

Inną funkcją oferowaną po raz pierwszy w nowym 3- i 5-drzwiowym MINI oraz nowym MINI Cabrio jest MINI Find Mate. Funkcja ta obejmuje tzw. tagi z bezprzewodową lokalizacją, jakie można przymocowywać do często używanych przedmiotów lub akcesoriów podróżnych takich jak torby, walizki, klucze czy plecaki.

Ich lokalizację można wyświetlić nie tylko na monitorze pokładowym, ale też na smartfonie w aplikacji MINI Connected. W ten sposób MINI Find Mate zapobiega zgubieniu lub pozostawieniu przez niepamięć przedmiotów osobistych.

Zdjęcia: BMW/MINI