MotoNews.pl

Flagowy Opel Insignia w czołówce ofensywy 6d-TEMP

środa, 30 maja 2018

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | Rynek
Marka, model | ,
Opel-Insignia-6d-TEMP 3

Opel jest liderem branży motoryzacyjnej we wdrażaniu przyszłej europejskiej normy emisji spalin Euro 6d-TEMP, która uwzględnia emisję w warunkach rzeczywistych (RDE), mierzoną na drogach publicznych. Chociaż nowe rygorystyczne limity dla wszystkich nowo rejestrowanych samochodów wchodzą w życie dopiero od września 2019 roku, czyli za ponad 15 miesięcy, większość wersji poszczególnych modeli Opla już dziś jest zgodna z Euro 6d‑TEMP. Jednostki benzynowe i przystosowane do spalania LPG spełniające normę Euro 6d‑TEMP będą dostępne w całej gamie modelowej — czyli w Oplach ADAM, KARL i Corsa, Astra, Cascada i Insignia oraz Mokka X, Crossland X, Grandland X i Zafira – oraz spełniające wymagania nowej normy silniki Diesla montowane w tych modelach. Nowe diesle 1.6 przeznaczone do Insignii stanowią kolejny etap wdrażania zgodności z normą Euro 6d‑TEMP w firmie Opel.

Wszystkie samochody osobowe marki Opel zgodne z normą Euro 6d‑TEMP już w tym roku

Oprócz wprowadzania nowych silników, takich jak mocny, oszczędny i przyjazny dla klimatu diesel 1.5 o mocy 96 kW/130 KM w Grandlandzie X (zużycie paliwa[1]: 4,7–4,7 l/100 km w cyklu miejskim, 3,9–3,8 l/100 km poza miastem, 4,2–4,1 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 110–108 g/km), Opel modernizuje też dotychczasowe jednostki, aby dzięki najnowocześniejszej technologii zoptymalizować oczyszczanie spalin zgodnie z wymaganiami Euro 6d‑TEMP. Zatem diesel 1.6 w Insignii jest teraz wyposażony w układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) (zużycie paliwa[1] w Insignii Grand Sport z silnikiem 1.6 D o mocy 81 kW/110 KM: 5,2 l/100 km w cyklu miejskim, 3,9 l/100 km poza miastem, 4,4 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 116 g/km; Sports Tourer: 5,4 l/100 km w cyklu miejskim, 4,2 l/100 km poza miastem, 4,6 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 121 g/km; zużycie paliwa[1] w Insignii Grand Sport z silnikiem 1.6 D o mocy 100 kW/136 KM: 7,0–5,8 l/100 km w cyklu miejskim, 4,6–4,2 l/100 km poza miastem, 5,5–4,8 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 144–126 g/km; Sports Tourer: 7,0–6,0 l/100 km w cyklu miejskim, 4,7–4,5 l/100 km poza miastem, 5,5–5,0 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 146–132 g/km). Mimo umiarkowanego zużycia paliwa Insignia 1.6 D charakteryzuje się znakomitymi osiągami. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 10,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną do 212 km/h.

Optymalne oczyszczanie spalin: najniższa emisja tlenków azotu dzięki SCR i AdBlue

W procesie selektywnej redukcji katalitycznej płyn AdBlue wtryskiwany jest do spalin. Roztwór rozkłada się do amoniaku, który pozostaje na podłożu katalizatora. Tlenki azotu (NOx) dostające się do katalizatora ze spalinami są następnie wybiórczo redukowane do azotu i pary wodnej. Samochody zgodne z Euro 6d‑TEMP, takie jak Insignia, nie będą zatem podlegały planowanym zakazom wjazdu pojazdów z silnikami Diesla do centrów miast.

Zaangażowanie firmy Opel we wdrażanie zgodności z normą Euro 6d‑TEMP wpisuje się w strategię marki, która chce być liderem redukcji emisji spalin w samochodach. Kolejnym etapem w realizacji tego celu będzie wprowadzenie czterech zelektryfikowanych modeli do 2020 roku, w tym nowej generacji Corsy, która będzie dostępna także jako samochód w pełni elektryczny. Do 2024 roku Opel zamierza osiągnąć pełną elektryfikację w segmencie samochodów osobowych. Wszystkie modele tej marki będą oferowane w wersjach z hybrydowym lub akumulatorowym napędem elektrycznym — obok wersji z silnikami spalinowymi.

Zdjęcia: Opel

Dodaj komentarz