MotoNews.pl

Klasa X z silnikiem V6 i stałym napędem na 4 koła już dostępna

16 sierpnia 2018

Mercedes-Benz-Klasa-X 13

Czy to ruch miejski, czy kręte drogi krajowe, czy wyboisty szuter albo błotniste lasy: Klasa X z sześciocylindrowym silnikiem, automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC PLUS i stałym napędem na wszystkie koła 4MATIC wszędzie zachwyca wyjątkową dynamiką, pewnością siebie i stylowym wyglądem. Nowy flagowy model X 350 d 4MATIC (orientacyjne dane: łączne zużycie paliwa: 9,0 l / 100 km, łączna emisja CO2: 237 g / km) rozwija 190 kW (258 KM) przy maksymalnym momencie obrotowym 550 Nm.

Ten solidny pickup przyspiesza od 0 do 100 km w 7,9 sekundy. Stały napęd na wszystkie koła zapewnia wysoki poziom stabilności jazdy i dynamikę zarówno na drodze, jak i poza nią – nawet na mokrym i zimowym asfalcie. Wybór trybu reakcji silnika i skrzyni biegów, od komfortowego po sportowy, jest na wyciągnięcie ręki. Dzięki temu model X 350 d 4MATIC stanowi idealne połączenie sportowego charakteru i praktyczności – odpowiadając w ten sposób na wszelkie wyzwania, jakie niesie różnorodność dzisiejszego stylu życia.

Mercedes-Benz Klasy X z silnikiem V6 już dostępny w Polsce

Od 30 lipca 2018 r. można zamówić najbardziej zaawansowany model z liniami wyposażenia PROGRESSIVE i POWER w Europie. W Polsce ceny za X 350 d 4MATIC zaczynają się od 173 600 PLN netto (213 528 PLN z VAT) za wersję PROGRESSIVE. Luksusowa wersja POWER kosztuje od 183 800 PLN netto (226 074 PLN z VAT).

Mercedes wśród pickupów oferuje wyjątkowe możliwości terenowe, dużą ładowność i ogromną siłę uciągu, a także komfortową i dynamiczną jazdę na drodze. Za ten wysoki poziom osiągów w dużej mierze odpowiada szeroki rozstaw kół, długi rozstaw osi i wyrafinowane komfortowe zawieszenie. Składa się z ramy typu drabinkowego, niezależnego zawieszenia przedniego z podwójnym wahaczem, osi tylnej ze sztywną sekcją i sprężyn śrubowych na obu osiach. W połączeniu z sześciocylindrowym silnikiem o mocy 190 kW (258 KM) i stałym napędem na wszystkie koła, nowa Klasa X 350d 4MATIC zapewnia dodatkową porcję radości z prowadzenia i dynamiki jazdy zarówno na drodze, jak i poza nią.

Doskonała wydajność i szybka zmiana biegów

3-litrowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem common-rail imponuje mocą. Maksymalny moment obrotowy 550 Nm jest dostępny w szerokim zakresie obrotów silnika od 1400 do 3200 obr / min. Oznacza to, że wysoki moment obrotowy jest dostępny już przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Niezależnie od tego, czy chodzi o sportowy styl jazdy, komfortowe dalekie podróże, czy jazdę terenową w trudnych warunkach – V6 zawsze zapewnia spokojny i wydajny napęd. Jego wyjątkowe cechy to lekka konstrukcja, jednostopniowa turbosprężarka o zmiennej geometrii turbiny, zapewniająca szczególnie zwinną reakcję silnika, oraz innowacyjna powłoka gładzi cylindrowych NANOSLIDE®, stosowana również w Formule 1.

Automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC PLUS w standardzie, wraz z manetkami zmiany biegów na kierownicy, działa bez przerw w dostawie mocy podczas zmiany biegów. Poprawia to prowadzenie na pochyłościach, w terenie i podczas holowania przyczepy. Kolejne zalety to szybka zmiana biegów i niski poziom prędkości obrotowej silnika. Ma to pozytywny wpływ, szczególnie jeśli chodzi wydajność i poziom hałasu. Szeroki rozstaw kół zapewnia indywidualne wrażenia z jazdy za pośrednictwem systemu DYNAMIC SELECT. Ręczne zmiany biegów są również możliwe za pomocą manetek zmiany biegów na kierownicy.

DYNAMIC SELECT dla indywidualnego wyboru właściwości jezdnych

W ramach systemu DYNAMIC SELECT, który jest montowany standardowo, X 350 d 4MATIC wyposażony jest w przełącznik trybu jazdy, dotychczas rzadko dostępny w segmencie pickupów. Kierowca może zmieniać charakterystykę jazdy jednym ruchem palca, wybierając jeden z pięciu trybów – od spokojnego i komfortowego po sportowy i dynamiczny. Tryby te modyfikują reakcję silnika, punkty zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów i funkcję ECO start / stop:

  • Comfort: Ten tryb włącza się automatycznie po uruchomieniu silnika. Zapewnia komfort, podkreślając harmonijne charakterystyki przyspieszenia, jak również wczesne punkty zmiany biegów.
  • Eco: 7G-TRONIC PLUS zmienia przełożenia przy szczególnie niskich prędkościach obrotowych silnika.
  • Sport: silnik reaguje błyskawicznie na otwarcie przepustnicy. Automatyczna skrzynia biegów wykorzystuje cały zakres prędkości silnika, aby zmieniać biegi i dokonuje zmiany przy wyższych prędkościach obrotowych silnika.
  • Manual: Automatyczną skrzynię biegów można obsługiwać ręcznie za pomocą manetek zmiany biegów na kierownicy. Umożliwia to znacznie krótszy czas przełączania niż w trybach Comfort i Eco.
  • Offroad: Ten tryb jest odpowiedni do jazdy w trudnym terenie. Oferuje wyższe punkty przełączania biegów i bardziej płaską, a więc bardziej precyzyjnie regulowaną krzywą charakterystyki przyspieszenia.

Funkcja ECO start / stop jest dostępna we wszystkich trybach jazdy, z wyjątkiem trybu Offroad. Przełącznik DYNAMIC SELECT znajduje się w centralnym panelu sterowania na konsoli środkowej. Wybrany tryb jest pokazywany jako status, a po zmianie trybu pojawia się przez krótki czas pulsując na wielofunkcyjnym wyświetlaczu zestawu wskaźników.

Mercedes-Benz X 350 d 4MATIC w skrócie:

  • Jednostka napędowa: 3.0-litrowy V6 turbodoładowany silnik
  • Pojemność skokowa (cm3): 2987
  • Moc (kW [KM]): 190 [258] przy 3400 obr./min
  • Maks. moment obrotowy (Nm): 550 przy 1400–3200 obr./min
  • Napęd: 4MATIC stały napęd na cztery koła rozdzielający moment obrotowy między przednią a tylną oś w stosunku 40:60
  • Skrzynia biegów: 7G-TRONIC PLUS z manetkami na kierownicy i funkcją ECO start / stop
  • Orientacyjne dane: zużycie paliwa (l/100 km) w mieście/poza miastem /mieszane: 10.2/8.3/9.0
  • Orientacyjne dane: łączna emisja CO2 (g/km): 237
  • Przyspieszenie 0–100 km/h (s): 7,9
  • Maks. prędkość (km/h): 205

4MATIC stały napęd na wszystkie koła do jazdy na drodze i w terenie

Stały napęd na cztery koła 4MATIC z przekładnią redukcyjną i opcjonalną blokadą mechanizmu różnicowego na tylnej osi zapewnia doskonałą wydajność i przyczepność na szerokiej gamie nawierzchni. Napęd na wszystkie koła obejmuje dwustopniową skrzynię rozdzielczą, która jest montowana do głównej przekładni 7G-TRONIC PLUS. Jest on wyposażony w centralny mechanizm różnicowy o konstrukcji planetarnej, który rozprowadza siłę napędową między przednią i tylną osią przy stałym rozkładzie momentu obrotowego wynoszącym 40 do 60 procent.

Taka konfiguracja zapewnia lepszą dynamikę i wyższe przyspieszenie poprzeczne na drodze oraz lepszą trakcję podczas przyspieszania. Podczas jazdy w terenie optymalną trakcję zapewnia płynnie regulowany mechanizm różnicowy między osiami w skrzyni rozdzielczej, w postaci elektromechanicznego sprzęgła wielotarczowego. Zapewnia to pełne wykorzystanie potencjału trakcyjnego wszystkich czterech kół w trudnym terenie.

Dostępne są trzy tryby z napędem na cztery koła: 4MAT dla zwiększenia dynamiki pojazdu, 4H dla lepszej trakcji terenowej i 4L dla szczególnie trudnego terenu. Połączenie kontrolowanej blokady mechanizmu różnicowego między osiami (0-100%), mechanizmu różnicowego blokowania tylnej osi i przekładni redukcyjnej zapewnia dobre osiągi zarówno na drodze, jak i poza nią.

Napęd na wszystkie koła i zawieszenie z długimi skokami sprężyny i prześwitem do 222 milimetrów oferują doskonałe właściwości jezdne. Klasa X bez wysiłku wspina się pod kątem do 45 stopni, brodzi w wodzie o głębokości do 60 centymetrów i zachowuje równowagę na pochyłościach prawie 50 stopni.

Imponujące właściwości terenowe:

  • Głębokość brodzenia – do 600 mm
  • Prześwit – Przednia oś 202 mm, Tylna oś 222 mm dla zawieszenia z podwyższonym prześwitem
  • Kąt natarcia/zejścia – przód do 29°/24°, tył do 30°/25° dla zawieszenia z podwyższonym prześwitem
  • Kąt przechyłu bocznego – do 49.8°, do 49° dla zawieszenia z podwyższonym prześwitem
  • Kąt rampowy – do 20.4°, do 22° dla zawieszenia z podwyższonym prześwitem
  • Możliwość podjazdu – do 100%

* Zawieszenie z prześwitem 202 mm: standardowo na wszystkich rynkach europejskich, * Zawieszenie z prześwitem 222 mm: standardowo poza Europą, opcjonalnie w Europie

Radość z jazdy i cisza jak w samochodzie osobowym

1632 milimetrów z przodu i 1625 milimetrów z tyłu – Klasa X ma szerszy rozstaw kół niż większość konkurentów. Zapewnia to idealne warunki dla optymalnej stabilności jazdy i umożliwia pokonywanie zakrętów z wyższą prędkością. 3150 milimetrów długości rozstawu osi to również więcej niż w przypadku wielu średniej wielkości pickupów. Zmniejsza to wibracje podczas podróży i zapewnia płynną jazdę i niezawodną stabilność wzdłużną.

Solidna rama drabinkowa daje podstawę do przewozu ciężkich ładunków transportowych i do trudnych zadań terenowych. Zawieszenie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby z jednej strony osiągnąć wysoki poziom dynamiki pojazdu i komfort jazdy na równi z samochodami osobowymi Mercedes-Benz na drodze, a z drugiej zapewniać maksymalną zdolność do jazdy terenowej w połączeniu z napędem na wszystkie koła 4MATIC.

Podwójne wahacze w przedniej osi gwarantują Klasie X wysoką dynamikę, niski poziom hałasu drogowego i wibracji opon oraz maksymalną zdolność do jazdy w terenie. Stabilizatory poprzeczne redukują przechyły nadwozia. Ponieważ przednia oś jest odłączona, niezależne zawieszenie kół minimalizuje drgania przenoszone na nadwozie pojazdu, dzięki czemu prowadzenie jest wygodne, a poziom hałasu niski.

Pięć wahaczy w osi tylnej zapewnia precyzję i komfort, jeśli chodzi o przyczepność nawet w najtrudniejszym terenie. Prześwit jest duży, ponieważ obudowa osi podnosi się, gdy tylko koło przejedzie przez przeszkodę. Dzięki dobrej artykulacji osi i długim skokom sprężyn śrubowych, kontakt między podłożem a kołami jest tak dobry, jak tylko to możliwe. Wyjątkowa sztywność tej konstrukcji zapewnia precyzyjną kontrolę kół i wysoki poziom komfortu jazdy na drodze.

Obie osie są wyposażone w sprężyny śrubowe, które pomagają zrównoważyć komfort zawieszenia. Rozpórki zawieszenia na przedniej osi są połączone ramą typu drabinkowego za pomocą łożyska głowicy. Siły tłumienia przenoszone są przez tłoczysko do elastycznego gumowego uchwytu w łożysku głowicy, a następnie do ramy drabinkowej. Konstrukcja gumowego uchwytu jest zoptymalizowana pod kątem komfortu. Tłumiki na tylnej osi są przymocowane bezpośrednio do ramy drabinkowej za pomocą tulei nośnej. Amortyzatory są zaprojektowane tak, aby były elastyczne w generowaniu sił równoważących. Podczas normalnej jazdy po płaskich drogach i podczas wolnej jazdy w terenie, system reaguje miękko. W trybie sportowym lub podczas nagłych manewrów omijania, amortyzatory stają się sztywniejsze, aby zapewnić dobrą stabilność jazdy.

Dzięki precyzyjnemu dopasowaniu zawieszenia, specyficznym wzmocnieniom konstrukcyjnym na ramie i karoserii oraz wszechstronnemu systemowi uszczelniania, Klasa X oferuje swoim pasażerom poziom wyrafinowania na równi z pojazdem np. Klasy V.

Kompleksowa gama urządzeń bezpieczeństwa

Klasa X oferuje szeroką gamę funkcji poprawiających komfort i bezpieczeństwo, rzadko spotykanych w tym segmencie. Podstawą wysokiego poziomu ochrony pasażerów jest szczególnie solidna karoseria z wytrzymałą kabiną pasażerską i konstrukcją, której przednie i tylne części są w stanie absorbować energię poprzez selektywne odkształcenia. Standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa biernego obejmuje siedem poduszek powietrznych i system mocowania i-Size dla dwóch fotelików dziecięcych.

Dwa systemy: Active Brake Assist oraz Traffic Sign Assist, wspierają kierowcę, jednocześnie zwiększając bezpieczeństwo i wygodę. Dla X 350 d 4MATIC – jako topowego modelu Klasy X – dostępny jest również Active Lane Keeping Assist. Dodatkowo dostępna jest stabilizacja przyczepy ESP, system monitorowania ciśnienia w oponach, system alarmowy, tempomat i reflektory LED, które zapewniają najjaśniejszy strumień świetlny w segmencie dzięki sześciu diodom LED. Kamera cofania lub kamera 360° są dostępne jako opcje. Biorąc pod uwagę ten szeroki poziom wyposażenia, Klasa X spełnia wymagania stawiane nowoczesnemu pojazdowi rodzinnemu i lifestyle’owemu.

Dwie linie wyposażenia dla X 350 d 4MATIC

Model X 350 d 4MATIC jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia PROGRESSIVE i POWER, które wyznaczają nowe standardy komfortu i postrzeganej wartości w segmencie średnich pickupów. Różnią się one wyglądem, poziomem wyposażenia i funkcjonalnością. W obu liniach flagowy model Klasy X posiada standardowo system KEYLESS-GO i 2-strefową klimatyzację THERMOTRONIC.

Linia PROGRESSIVE obejmuje standardowo: 17-calowe 6-ramienne obręcze kół ze stopu metali lekkich, otwory wentylacyjne chromowane na srebrno, skórzaną kierownicę i hamulec postojowy, siedzenia w czarnym obiciu Posadas (opcjonalnie sztuczna skóra ARTICO / mikrofibry DINAMICA), system Audio 20 USB i system 8 głośników.

Standardowe funkcje w wysokiej klasy wyposażeniu linii POWER obejmują chromowaną osłonę podwozia w przednim zderzaku, chromowany tylny zderzak, 18-calowe 6-ramienne koła ze stopu metali lekkich, reflektory LED High Performance, deskę rozdzielczą o dużej średnicy, poziomy element wykończeniowy w stylizacji pikselowej w kolorze czarny mat, z górną częścią ze sztucznej skóry ARTICO, siedzenia ze sztucznej skóry ARTICO / mikrofibry DINAMICA (opcjonalnie czarna lub orzechowo brązowa skóra), elektrycznie regulowane fotele i system Audio 20 CD z wielofunkcyjnym panelem dotykowym.

Opcjonalne dodatki i szeroka gama akcesoriów dla większej liczby indywidualnie dopasowanych wersji

Dalsze dostosowanie Klasy X do indywidualnych potrzeb klienta jest możliwe dzięki szerokiej gamie opcjonalnych dodatków, takich jak np. elektrycznie otwierane tylne okno. Co więcej, Mercedes-Benz zaprojektował szeroką gamę akcesoriów, dzięki którym użytkownicy mogą jeszcze lepiej skonfigurować swoją własną Klasę X. W razie potrzeby można zmodyfikować konstrukcję, funkcjonalność lub możliwości terenowe w celu dostosowania do konkretnych potrzeb. Oprócz nowego spojlera sports bar, który można łączyć z osłoną roll cover w kolorze czarnym lub srebrnym, klient może wybrać orurowanie styling bar, twardą osłonę hardcover, zabudowę hardtop, zamykany box bagażowy, system podziału części ładunkowej, szyny do mocowania ładunku i wzmocnioną osłonę podwozia. Oferta akcesoriów będzie sukcesywnie rozbudowywana, rozszerzając asortyment możliwych wariantów Klasy X.

Mercedes me connect – inteligentnie połączony z siecią

Dzięki modułowi komunikacyjnemu z zainstalowaną na stałe kartą SIM, kierowcy Klasy X na ponad 20 rynkach europejskich korzystają z kompleksowej oferty usług Mercedes me connect i są w stanie uzyskać dostęp do pojazdu za pomocą smartfona. Usługi obejmują informacje o ruchu na żywo (Live Traffic Information), telefon alarmowy awaryjnych Mercedes-Benz, standardowe usługi zarządzania przeglądami, pomoc w razie wypadku (Accident Recovery) lub awarii (Breakdown Management) oraz usługi zdalnego pobierania statusu i monitorowania pojazdu. Obejmuje to lokalizację zaparkowanego samochodu, śledzenie go i geofencing.

Dane można pobierać w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca za pomocą smartfona, tabletu lub komputera – pod warunkiem, że dostępne jest połączenie internetowe. Usługi można wygodnie konfigurować i zarządzać nimi za pośrednictwem portalu Mercedes me lub aplikacji Mercedes me. Jeśli używana jest aplikacja Mercedes me App, możliwa jest również pełna nawigacja „door-to-door”. Ich użycie wymaga akceptacji regulaminu i rejestracji w portalu klienta Mercedes me.

Zdjęcia: Mercedes-Benz