MotoNews.pl

Prezentacja sportowego modelu Alpine A110 w Paryżu

04 października 2018

alpine a110 legende manchester ext 2 800x450

Podczas gdy marka Alpine z dumą prezentuje swój sportowy model A110 na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu, klienci w Europie odbierają zamówione A110 Première Edition. Liczba rezerwacji na ten dwumiejscowy, lekki samochód przekroczyła 5000.

Alpine A110 w Paryżu

A110, sportowy samochód o aluminiowej konstrukcji, zapewniający maksimum przyjemności z jazdy, trafia w ręce klientów, po fali pozytywnych opinii prasowych związanych z przeprowadzonymi testami drogowymi. Wersja A110 Première Edition to limitowana edycja nowego modelu, a zarazem pierwszy model Alpine po ponad dwóch dekadach nieobecności na rynku. Z 1955 zaplanowanych egzemplarzy A110 Première Edition, klienci odebrali już ponad 1200 sztuk premierowego modelu. Liczba 1955 była wybrana nieprzypadkowo – nawiązuje do roku powstania marki.

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu marka Alpine zaprezentuje pełną gamę modelu A110 ― wersje A110 Pure, A110 Légende oraz GT4, będącą najnowszą sportową odsłoną modelu A110. Na stoisku marki będzie można również obejrzeć aluminiowe nadwozie, które doskonale ukazuje lekkość konstrukcji.

Powołana do życia w 1955 roku przez Jeana Rédélé w Dieppe, w północnej Francji, marka Alpine przez kolejne dziesięciolecia zdobyła pozycję wiodącego producenta lekkich, zwrotnych, dających moc przyjemności z jazdy samochodów sportowych. Do 1995 roku, kiedy ostatecznie zniknęła z rynku, marka odnosiła spektakularne sukcesy w świecie sportów motorowych, rywalizując z powodzeniem ze światową czołówką.

Niecierpliwie wyczekiwany powrót marki Alpine

Oficjalne potwierdzenie reaktywacji marki Alpine nastąpiło w lutym 2016 roku, kiedy Carlos Ghosn, prezes Renault wydał oficjalne oświadczenie w tej kwestii. Carlos Ghosn zaprezentował jednocześnie nowe auto koncepcyjne Alpine Vision, bardzo zbliżone do modelu A110, który miał wejść do produkcji seryjnej. Pod koniec 2016 roku udostępniono aplikację mobilną, umożliwiającą entuzjastom marki Alpine rezerwację jednego z 1955 egzemplarzy z limitowanej serii A110 Première Edition. Wszystkie samochody zostały zarezerwowane w ciągu zaledwie kilku dni.

Model A110 Première Edition został zaprezentowany publicznie po raz pierwszy na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w marcu 2017 roku. Podczas debiutu podano również cenę oraz szczegółowe dane techniczne. W tym samym roku w Europie rozpoczęto otwieranie salonów marki, a w zakładzie produkcyjnym w Dieppe, po przeprowadzeniu kompleksowej modernizacji, rozpoczęto przygotowania do uruchomienia produkcji. Carlos Ghosn i Bruno Le Maire, francuski minister gospodarki i finansów, oficjalnie otworzyli linię produkcyjną 14 grudnia 2017 roku. Marka Alpine rozbudowała również swój program sportów motorowych, który do tej pory ograniczał się do rywalizacji w serii wyścigowej długodystansowych WEC. Marka zapowiedziała w październiku 2017 roku zorganizowanie własnego cyklu wyścigów – Alpine Elf Europa Cup.

Kilka miesięcy później marka zaprezentowała model A110 GT4 w specyfikacji wyścigowej, pisząc tym samym kolejny rozdział w długiej i znamienitej historii Alpine i jej udziału w sportach samochodowych. W ostatnich sześciu latach marka Alpine brała udział w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych, w których odnotowała liczące się sukcesy.

Światowa premiera modeli A110 Pure i A110 Légende w marcu tego roku w Genewie potwierdziła, że Alpine jest marką z wizją, oferującą auta skierowane do zróżnicowanego odbiorcy. A110 Pure to kontynuacja ducha wersji A110 Première Edition. Auto adresowane jest do osób ceniących wyścigowe wrażenia z jazdy. Natomiast wersja A110 Légende to oprócz niezaprzeczalnego sportowego charakteru również funkcjonalność na co dzień i przyjemność z jazdy na dłuższych dystansach.

W lipcu tego roku marka Alpine zrobiła kolejny krok, który potwierdza jej status globalnego producenta sportowych samochodów i wprowadziła swój model na rynek japoński. Plany przewidują również otwarcie do końca tego roku salonów sprzedaży w Australii. Dostawy na rynek japoński rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu, a klienci w Australii będą mieli możliwość cieszenia się swoim modelem Alpine jeszcze w tym roku. W międzyczasie w europejskiej sieci 60 dealerów Alpine zostaną udostępnione samochody demonstracyjne, przeznaczone do jazdy próbnej.

Modernizacja i przebudowa zakładu produkcyjnego w Dieppe na potrzeby produkcji modelu A110

Sercem marki Alpine jest zakład produkcyjny w Dieppe na północy Francji. To niewielka fabryka, w której od momentu otwarcia w 1969 roku powstały wszystkie modele marki. Od 1995 roku, kiedy linię produkcyjną opuścił ostatni egzemplarz Alpine, fabryka kontynuowała działalność i produkowała wyczynowe modele marki Renault, poszerzając swoje doświadczenie w produkcji stosunkowo niewielkich samochodów sportowych.

Wraz z zapowiedzią wskrzeszenia marki Alpine, Grupa Renault zainwestowała 35 milionów euro w przystosowanie zakładu do montażu luksusowego samochodu o całkowicie aluminiowej konstrukcji. Na wydziale lakierni zainstalowane zostały nowe roboty do szlifowania i wygładzania, które zapewniają doskonałą jakość wykończenia lakieru w każdym egzemplarzu auta.

Fabryka zatrudnia obecnie 400 pracowników, z czego większość została zatrudniona w ciągu ostatnich dwóch lat. Każdy nowy pracownik uczestniczy w czterotygodniowym szkoleniu poświęconym produkcji modelu A110. Udział w szkoleniu jest przepustką do pracy bezpośrednio na linii produkcyjnej. Codziennie z taśm montażowych w Dieppe zjeżdża około 20 nowych aut w wersji A110, gotowych do odbioru przez klientów.

W przeddzień tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego, Sébastien Erphelin, dyrektor generalny Alpine powiedział:

Jeżeli rozejrzymy się i zobaczymy, że Alpine jest obecne ze swoim modelem A110 w całej Europie, Japonii, a wkrótce dotrze również do Australii, staje się jasne, że jesteśmy naprawdę globalną marką, która znalazła swoje miejsce na rynku samochodów sportowych. Niemniej jednak prezentacja auta na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu, który jest naszym rodzimym świętem motoryzacji, jest dla nas czymś wyjątkowym. Wszystkich w Alpine przepełnia poczucie dumy i satysfakcji z tego powodu.

Jesteśmy naprawdę mile zaskoczeni gorącym przyjęciem, z jakim spotyka się model A110 zarówno ze strony prasy branżowej, jak i klientów. Ze swojej strony mogę jedynie zapewnić, że każdy w Alpine, od pracownika na linii produkcyjnej w zakładzie w Dieppe po osoby zatrudnione w paryskiej centrali firmy, pragnie wyrazić swoją wdzięczność za to entuzjastyczne przyjęcie.

Trzeba jednak pamiętać, że ciężka praca dopiero przed nami. Aktualnie naszym priorytetem jest montaż samochodów spełniających najwyższe standardy oraz ich terminowa dostawa do klientów. Powrót marki Alpine na rynek pozostaje nadal wymagającym, aczkolwiek dającym wiele satysfakcji przedsięwzięciem.

Regis Fricotté, dyrektor handlowy Alpine dodał:

Otrzymaliśmy ponad 5000 rezerwacji na model A110, które napłynęły do nas z całego świata. Obecnie zajmujemy się realizacją zamówień. Jeszcze przed końcem roku planujemy zakończenie dostaw wersji A110 Première Edition w Europie i rozpoczęcie realizacji zamówień na modele A110 Pure i A110 Légende.

Tymczasem rozpoczęliśmy dostawy aut do Japonii, a pierwsze egzemplarze wersji A110 Première Edition trafią do klientów w Australii jeszcze przed końcem roku. Zainteresowanie modelem A110, w szczególności na rynku japońskim, jest dla nas wielką motywacją. Na rynek japoński przeznaczyliśmy 50 egzemplarzy z limitowanej wersji A110 Première Edition, a tymczasem bez trudu bylibyśmy w stanie sprzedać 1000 lub więcej sztuk tego modelu.

W ujęciu globalnym obserwujemy stabilny i stały trend wzrostu sprzedaży. Zaczynamy również zbierać pierwsze owoce aktywnej działalności naszej sieci dealerskiej. Codziennie fabrykę w Dieppe opuszcza około 20 pojazdów. To optymalna wydajność z punktu widzenia istniejącego popytu i możliwości zapewnienia najwyższej jakości produkcji, dlatego średni czas oczekiwania na A110 wynosi około 12 miesięcy.

Zdjęcia: Alpine/Renault