MotoNews.pl

Przodek wszystkich sportowych Porsche wybiera się do Ameryki

18 lutego 2010

Marka, model | ,
Porsche Type 64 4

Muzeum prowadzone przez Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG wysyła legendarny pojazd Type 64 w długą podróż. W ramach obchodów 60-lecia istnienia Porsche w Ameryce aluminiowe nadwozie Type 64 będzie prezentowane w dniach 21.03-20.06.2010 w High Museum of Art w Atlancie w stanie Georgia. Po raz pierwszy jeden z najważniejszych eksponatów muzeum Porsche w Zuffenhausen będzie wystawiane poza terytorium Niemiec.

High Museum of Art to jedno z wiodących muzeów sztuki na świecie. Organizowana przez nie specjalna wystawa o nazwie “Powab automobilu” to wyraz uznania dla rozwoju przemysłu motoryzacyjnego w latach 1930-1960, skupiający się na różnicach w rozwoju designu między Stanami Zjednoczonymi i Europą. Type 64 zostanie zaprezentowany w towarzystwie innych ikon światowej motoryzacji marki Bugatti, Duesenberg, Jaguar, Ferrari, Pierce Arrow, Packard, Cadillac i Tucker jako synteza innowacyjnej konstrukcji i sztuki projektowania.

Type 64 ma szczególne znaczenie w historii marki Porsche. Został stworzony w latach 1938-39 pod kierownictwem Ferdynanda Porsche i już wtedy posiadał wszelkie cechy, które sprawiły, że sportowe samochody z Zuffenhausen są tak wyjątkowe po dziś dzień: lekką konstrukcję i świetną aerodynamikę, wyjątkowe osiągi, niezawodną technologię i unikalny design charakterystyczny dla Porsche. Type 64 pierwotnie miał wziąć udział w długodystansowym wyścigu na trasie Berlin-Rzym, jednak ze względu na wybuch wojny nigdy nie przejechał tej trasy. Był swego rodzaju kamieniem milowym na drodze do powstania pierwszego Porsche Type 356 (zbudowano go w roku 1948).

Aluminiowe, opływowe nadwozie wyraźnie wskazywało już na to, jak będą wyglądać wszystkie sportowe pojazdy Porsche – jego “DNA” odnajdziemy we wszystkich modelach – od Porsche 356 przez Porsche 911, aż po Panamerę. Połączenie wymagań stawianych autom sportowych z elementami produkcyjnymi sprawiło, że Type 64 był idealnym “grand tourerem”. W 1939 roku potrafił osiągnąć na drogach publicznych prędkość 130 km/h. Sam Ferdynand Porsche wykorzystywał go podczas długich podróży.

Zdjęcia: Porsche