Pierwszy PT Cruiser ... made in Europa

Pierwszy PT Cruiser ... made in Europa18.07.2001
Pierwszy wyprodukowany w Europie Chrysler PT Cruiser zszedł z taśmy produkcyjnej 17.07.2001 w Grazu w przedsiębiorstwie Eurostar, należącym do DaimlerChrysler ...

Pierwszy PT Cruiser ... made in Europa 1 Pierwszy wyprodukowany w Europie Chrysler PT Cruiser zszedł z taśmy produkcyjnej 17.07.2001 w Grazu w przedsiębiorstwie Eurostar, należącym do DaimlerChrysler. Dzięki temu zwiększą się możliwości produkcyjne PT Cruisera a jednocześnie pokryte zostanie duże, globalne zapotrzebowanie na te samochody. W firmę Eurostar zainwestowano ok. 58 milionów euro, dalsze 82 miliony euro zainwestowali dostawcy DaimlerChrysler, aby moc współpracować przy produkcji PT Cruisera. Daimler Chrysler stworzył w Eurostar 600 nowych miejsc pracy. Firma przewiduje powiększenie obrotów w porównaniu z rokiem ubiegłym z 524 000 000 euro do 1 200 000 000 euro. Od momentu udanego wprowadzenia Chryslera PT Cruiser na rynek na początku roku 2000 firma cały czas zwiększała produkcję. W kwietniu DaimlerChrysler powiększył możliwości produkcyjne fabryki w Toluca (Meksyk) z 180.000 na 260.000 pojazdów rocznie. W fabryce Eurostar z taśmy ma schodzić rocznie 50.000 PT Crusierów, dzięki czemu w roku 2002 ogólnoświatowe możliwości produkcyjne Chryslera wzrosną do 310.000 pojazdów rocznie.

Pierwszy PT Cruiser ... made in Europa 2 PT Crusier podkreśla zaangażowanie Chryslera we wprowadzanie do oferty na całym świecie wyjątkowych i innowacyjnych pojazdów. "Początek produkcji PT Cruisera w Europie oznacza kolejny krok w realizacji globalnego potencjału marki" – twierdzi dr Dieter Zetsche – prezes Chrysler Group – "poszerzając produkcję PT Cruisera wychodzimy naprzeciw życzeniom naszych klientów i to produktem, który łączy w sobie: wyjątkowy design, maksymalną wszechstronność, wyjątkową jakość i wielką przyjemność z jazdy. Te dodatkowe możliwości w Europie pomogą nam zaspokoić silny popyt w Ameryce Północnej".

Dzięki znacznej elastyczności fabryki Eurostar będzie można produkować Chryslera PT Crusier na tych samych liniach produkcyjnych, co Chrysler Voyager Minivan 2001, którego produkcję rozpoczęto w styczniu tego roku. Spowoduje to, że produkcja każdego z modeli będzie bez problemów dostosowywana do faktycznego zapotrzebowania klientów. Dzięki dużej elastyczności fabryki będzie można również bardzo szybko, bo już w fazie rozruchu osiągnąć wyjątkową jakość.

Zarówno fabryka Eurostar, jak i znajdująca się w sąsiedztwie fabryka Steyr-Daimler-Puch odgrywają ważną rolę w osiąganiu efektu synergii pomiędzy Chryslerem a Mercedes-Benz. od czasu fuzji pomiędzy Daimler-Benz i Chrysler Corporation w roku 1998 w fabryce Steyr-Daimler-Puch montowane są Jeep Grand Cherokee i klasa M Mercedes-Benz, w większej części na tych samych liniach produkcyjnych. Z efektu synergii korzystają te produkty Chrysler Group, w których stosowane są technologie mercedes Benz, np. w napędach i instalacji elektronicznej.