Trzecia generacja Focusa

Trzecia generacja Focusa03.06.2016
Przeprojektowane wnętrze, ciekawa linia nadwozia oraz nowe rozwiązania technologiczne, to tylko niektóre z zalet nowego Forda Focusa. Dowiedzmy się, co jeszcze w sobie kryje i czy warto go kupić?

Wygląd

Ford Focus 3 od swoich poprzedników znacznie się różni. Z przodu samochodu zamontowano potężny zderzak z ciekawymi wlotami powietrza w kształcie trójkątów, dzięki czemu auto nabrało agresywnego charakteru.

Trzecia generacja Focusa 1Tylne lampy mają również bardzo ciekawy kształt, a dodatkowo zachodzą na narożniki karoserii, co rzeczywiście przykuwa uwagę. Wnętrze nowego Forda Focusa prezentuje się bardzo elegancko i prestiżowo. Producent postawił na materiały wysokiej jakości. Pod względem elektroniki poprawiającej bezpieczeństwo i komfort jazdy Focusy są bardzo dobrze wyposażone. Za dodatkowe wyposażenie trzeba oczywiście dodatkowo dopłacić, ale trzeba przyznać, że auto warte jest swojej ceny. Pod względem wygody pasażerowie mają sporo miejsca na nogi. Nieco gorzej auto wypada tylko w przypadku kompletu pasażerów, gdyż szerokość kokpitu nie zapewnia maksimum komfortu. Nowoczesna, lekko sportowa linia powoduje, że auto jest dość niskie z tyłu, co może dla wyższych osób stanowić niewielką niedogodność. Nie są to jednak znaczące uciążliwości, a w przypadku samochodu typu kombi zupełnie przestają być odczuwalne. Producent zamiast koła zapasowego zapewnia zestaw naprawczy, dzięki czemu zyskujemy miejsce w bagażniku.

Silniki

Nowoczesne silniki benzynowe i wysokoprężne zapewniają komfort jazdy łącząc w sobie ekonomię oraz moc. Serię silników EcoBoost wzbogacono o model z pojemnością 1,5l. Zmniejszona wersja silnika 1,6l zapewnia tę samą moc i przyjemność prowadzenia, jednak gwarantuje mniejszą emisję dwutlenku węgla oraz większą oszczędność. Silnik 1,5 litra dostępny jest w dwóch wariantach: 150 oraz 182 KM. Auto jest sześciobiegowe dostępne w wersji ręcznej lub automatycznej. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom również w silnikach diesla zmniejszono emisję spalin. Szczególnie interesujące są 115-konne wersje 1,6 oraz 2,0. Więcej informacji znajdziesz na oficjalnej stronie producenta:
http://www.ford.pl/Samochody_osobowe/NowyFordFocus.

Eksploatacja

Pod względem awaryjności, a raczej jej braku nowy Focus wypada bardzo dobrze. W samochodach tych zdarzają się tylko drobne usterki takie jak np. zablokowanie żaluzji chłodnicy, co świadczy o tym, że auto wykonane jest naprawdę solidnie.

Trzecia generacja Focusa 2Auto prowadzi się bardzo przyjemnie i stabilnie, dzięki wielowahaczowemu, tylnemu zawieszeniu, które tłumi nierówności i sprawia, że kierowca czuje nad pojazdem całkowite panowanie. Nowoczesne rozwiązanie zapewnia niski poziom hałasu w kabinie nawet przy większych prędkościach. Ford Focus 3 zużywa mniej paliwa niż poprzednicy, dzięki systemowi Start-Stop, który automatycznie wyłącza silnik podczas postoju na światłach. Oszczędność paliwa będzie szczególnie zauważalna podczas jazdy miejskiej. Średnie zużycie paliwa w przypadku silników benzynowych waha się w przedziale od 4,6 przy skrzyni pięciobiegowej, manualnej do 6,3 w wersji PowerShift. W przypadku silników diesla auto spala od 3,8 do 4,5 l/100km.

Ford Focus trzeciej generacji, to niewątpliwie dobry zakup, z uwagi na niską awaryjność, komfort jazdy i prowadzenia oraz szeroką gamę silników, pośród których coś dla siebie znajdą zarówno oszczędni kierowcy, jak i Ci bardziej wymagający.

Źródło: Ford