BMW-bedziesz miał wydatki??? - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-06-10 15:27:06, tolo84 pisze:
a od czego sie ta chlodnica posypala??


Kupiłem urzywaną za coś ok 200-250z (dobrze nie pamietam) no i po prostu się rozszczelniła i cały gaz uciekł, no i musiałem potem kupić nową za coś ok 600zł
  
 
A sluchajcie tak przy okazji tematu z czesciami, zakosili mi wklady lusterek w nocy, kurcze mam wszystko oznakowane oprocz wkladow nowe odrazu znakuje, ale mniejsza oto. mam oplacone auto kasko wiec wszystko zwroca, a przy okazji ukradlem sobie halogeny i emblematy,

Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-06-10 23:14:53 ]
  
 
Cytat:
2005-06-10 20:33:20, ZABA pisze:
A sluchajcie tak przy okazji tematu z czesciami, zakosili mi wklady lusterek w nocy, kurcze mam wszystko oznakowane oprocz wkladow nowe odrazu znakuje, ale mniejsza oto. mam oplacone auto kasko wiec wszystko zwroca, a przy okazji ukradlem sobie halogeny i emblematy, Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-06-10 23:14:53 ]


trzeba bylo wogole autop sobie ukrasc
  
 
Wydaje mi się, że poniosłam dość duże koszty, mam ją od półtora miesiąca, a wymieniłam:
(napiszę z grubsza):
- wahacze,
- hamulce+tarcze wentylowane,
- amortyzatory,
- klima + filtry
- + oleje i cała do tego oprawa
- parę innych części
- szlify lakiernicze
- 2 oponki

4 do 5 tys pln dokładnie nie pamiętam

Niestety czeka mnie:
- sonda lambda (orginał z robocizna około 800pln)
- i dziś doszła mi obudowa od termostatu, czołgałam się w korku z dobre 1,5 h, zagotowała się woda i pękła ów obudowa, jeszcze nie wiem, ile mnie to będzie kosztowało.

Trudno mi określić, czy to dużo, czy średnio jak na tę markę..., bo nigdy wcześniej nie miałam BMW, a przecież nie będę jej porównywać np. do Fiata, ale wychodzę z założenia, że w niektórych sprawach warto kupić orginalne części i mieć świadomość, że jest dobrze i na dłuższy czas spokój.

pozdrawiam (kobieta)
  
 
Cytat:
nowe odrazu znakuje



Mi znakowane zapier..lili o godz 14 w centrum miasta więc nastepne zanioslem do szklarza i wywiercili mi otwotry 8mm w dolnym rogu od wewnątrz i nikt ich nie wziął
  
 
Cytat:
2005-06-11 00:07:39, a_waya pisze:
Wydaje mi się, że poniosłam dość duże koszty, mam ją od półtora miesiąca, a wymieniłam: (napiszę z grubsza): - wahacze, - hamulce+tarcze wentylowane, - amortyzatory, - klima + filtry - + oleje i cała do tego oprawa - parę innych części - szlify lakiernicze - 2 oponki 4 do 5 tys pln dokładnie nie pamiętam Niestety czeka mnie: - sonda lambda (orginał z robocizna około 800pln) - i dziś doszła mi obudowa od termostatu, czołgałam się w korku z dobre 1,5 h, zagotowała się woda i pękła ów obudowa, jeszcze nie wiem, ile mnie to będzie kosztowało. Trudno mi określić, czy to dużo, czy średnio jak na tę markę..., bo nigdy wcześniej nie miałam BMW, a przecież nie będę jej porównywać np. do Fiata, ale wychodzę z założenia, że w niektórych sprawach warto kupić orginalne części i mieć świadomość, że jest dobrze i na dłuższy czas spokój. pozdrawiam (kobieta)


po pierwsze to normalne wydatki przy zakupie auta one nie maja nic wspolnego z awaryjnoscia sa to czesci ktore sie zuzywaja a ty nie wiesz ile byly uzywane
a po 2 to podejrzewam ze zamiast tych 5 tys moglabys zaplacic ok 2,5 tysiaca patrzac na to jak mechanik chce cie oskubac za sonde (800 + 100 robocizna) oryginalna boscha kosztyje dokladnie 320 zł
  
 
Cytat:
2005-06-11 00:18:38, pawełO pisze:
po pierwsze to normalne wydatki przy zakupie auta one nie maja nic wspolnego z awaryjnoscia sa to czesci ktore sie zuzywaja a ty nie wiesz ile byly uzywane a po 2 to podejrzewam ze zamiast tych 5 tys moglabys zaplacic ok 2,5 tysiaca patrzac na to jak mechanik chce cie oskubac za sonde (800 + 100 robocizna) oryginalna boscha kosztyje dokladnie 320 zł



skąd wiesz jaka sonda, do jakiego modelu

Po mojej wiem ze było 30 typów szklanek zaworowych w cenach od 30zł/szt do ponad 100zł/szt
Amortyzatorów i poduszek górnych było chyba ze 40 typów M technik, Msport, zwykłe, z krótkim trzpieniem, z długim, utwardzone, nie utwardzone, z wąskim trzpieniem (nakrętka 1, z szerokim (nakretka 22)

Obiektywnie w porównaniu do daewoo stwierdzam ze BMW jest strasznie przekombinowane. Tam jest jeden typ amortyzatora i dobiera sie jedynie twardość, szklanki zaworowe - też jeden typ, poduszki - to samo, jeden typ

...no ale za wygode sie płaci
  
 
Cytat:
2005-06-11 00:07:39, a_waya pisze:
Wydaje mi się, że poniosłam dość duże koszty, mam ją od półtora miesiąca, a wymieniłam: (napiszę z grubsza): - wahacze, - hamulce+tarcze wentylowane, - amortyzatory, - klima + filtry - + oleje i cała do tego oprawa - parę innych części - szlify lakiernicze - 2 oponki 4 do 5 tys pln dokładnie nie pamiętam Niestety czeka mnie: - sonda lambda (orginał z robocizna około 800pln) - i dziś doszła mi obudowa od termostatu, czołgałam się w korku z dobre 1,5 h, zagotowała się woda i pękła ów obudowa, jeszcze nie wiem, ile mnie to będzie kosztowało. Trudno mi określić, czy to dużo, czy średnio jak na tę markę..., bo nigdy wcześniej nie miałam BMW, a przecież nie będę jej porównywać np. do Fiata, ale wychodzę z założenia, że w niektórych sprawach warto kupić orginalne części i mieć świadomość, że jest dobrze i na dłuższy czas spokój. pozdrawiam (kobieta)



zalezy co to za bmw - który rok, jaki przebieg, bo być moze te 4-5 tys to tylko początek łańcuszka szczęscia

  
 
Cytat:
2005-06-11 00:18:38, pawełO pisze:
po pierwsze to normalne wydatki przy zakupie auta one nie maja nic wspolnego z awaryjnoscia sa to czesci ktore sie zuzywaja a ty nie wiesz ile byly uzywane a po 2 to podejrzewam ze zamiast tych 5 tys moglabys zaplacic ok 2,5 tysiaca patrzac na to jak mechanik chce cie oskubac za sonde (800 + 100 robocizna) oryginalna boscha kosztyje dokladnie 320 zł



W dwóch miejscach pytałam o tę sondę i w dwóch była bardzo zbliżona i w serwisie BMW i warsztacie, ktory naprawia tylko BMW

jeszcze nie wiem, jak i gdzie szukać, ale z czasem jak się rozeznam to będę śmigac jak "stara wyga"
  
 
Cytat:
2005-06-11 00:28:14, Tomek-Mydlowski pisze:
zalezy co to za bmw - który rok, jaki przebieg, bo być moze te 4-5 tys to tylko początek łańcuszka szczęscia



e39 523i kombi '98 benzyna 2,5 l+LPG

  
 
Napewno, popytaj ludzi z Twojej okolicy coś podpowiedza
  
 
Cytat:
2005-06-11 00:26:39, Tomek-Mydlowski pisze:
skąd wiesz jaka sonda, do jakiego modelu



Skoro facet podłącza się komp. do mojej bejcy, to chyba wie, która to sonda i do jakiego modelu...,?, czy tak nie jest...

z drugiej strony, to skąd ja mam to wiedzieć, gdybyś zapytał mnie o pampersy, mleko itp, to chętnie odpowiem, ale o sondach to nic nie wiem
  
 
Cytat:
2005-06-11 00:07:39, a_waya pisze:
Wydaje mi się, że poniosłam dość duże koszty, mam ją od półtora miesiąca, a wymieniłam: (napiszę z grubsza): - wahacze, - hamulce+tarcze wentylowane, - amortyzatory, - klima + filtry - + oleje i cała do tego oprawa - parę innych części - szlify lakiernicze - 2 oponki 4 do 5 tys pln dokładnie nie pamiętam Niestety czeka mnie: - sonda lambda (orginał z robocizna około 800pln) - i dziś doszła mi obudowa od termostatu, czołgałam się w korku z dobre 1,5 h, zagotowała się woda i pękła ów obudowa, jeszcze nie wiem, ile mnie to będzie kosztowało. Trudno mi określić, czy to dużo, czy średnio jak na tę markę..., bo nigdy wcześniej nie miałam BMW, a przecież nie będę jej porównywać np. do Fiata, ale wychodzę z założenia, że w niektórych sprawach warto kupić orginalne części i mieć świadomość, że jest dobrze i na dłuższy czas spokój. pozdrawiam (kobieta)


czyli moje zdanie jest takie. Samochód kupiłas za xx zł. i jeżeli był w takim stanie jak piszesz to ta cena musiałabyć odpowiednio niższa od średniej rynkowej, jeżeli nie była to Cię naciągnęli, a jeżeli była to już wiesz dlaczego... pzdr
  
 
Cytat:
skąd wiesz jaka sonda, do jakiego modelu


kolego szklanki szklankami a z tego co wiem to sanda jest zawsze sonda byle ilosc przewodow byla zgodna tak mi tlumaczyl to elektryk ja np mam sonde od audi A6 bo nowa kosztowała 160 zł na giełdzie w lubiniu 120 złotych uniwersalna (do danej ilosci przewodów)
  
 
Cytat:
2005-06-11 13:05:05, pawełO pisze:
kolego szklanki szklankami a z tego co wiem to sanda jest zawsze sonda byle ilosc przewodow byla zgodna tak mi tlumaczyl to elektryk ja np mam sonde od audi A6 bo nowa kosztowała 160 zł na giełdzie w lubiniu 120 złotych uniwersalna (do danej ilosci przewodów)



niestety mylisz się - sondy są różne.
Można je podzielić ze wzgledu na miejsce zamocowania - przed i za katalizatorem, ze wzgledu na podawany sygnał (wartość napiecia) sposobu podawania sygnału i jego przetwarzania - ilosć przewodów, oraz ze względu na zastosowanie własnego podgrzewania (grzałki) lub nie.
Sondy wkrecane w kolektor wylotowy często własnego podgrzewania nie posiadają, te wkręcane za katalizatorem już tak.

Odnośnie zaś róznicy w cenie - 160 a 120 zl, to za przeproszeniem podcieranie szkłem dupy. Mi by sie nie chciało wstawać rano i dymać na giełde za 40zł
  
 
Cytat:
2005-06-11 00:33:02, a_waya pisze:
e39 523i kombi '98 benzyna 2,5 l+LPG



jeżeli 523 - to 2.3L pojemności

nie wiem z którego miesiaca masz samochód

do września 1998 r montowane były dwie sondy Siemensa o numrze 11 78 1 427 884

od września 1998r są montowane natomiast 4 sondy lambda
odpowiednio o numerach 11 78 1 742 050 oraz 11 78 1 433 940

  
 
523 ma 2494ccm 170km
  
 
zle mnie zrozumiales tomek sonda do a6 nowa kosztuje 160 zł i ja ja mam bo do bmw kosztuje 320 zł a uniwersalna 120 na giełdzie
a co do sond to zgodze sie z tioba ze sa rozne sondy(rodzaje ) ale sonda np z podgrzewaniem 4 przewodowa do bmw jest to identyczna sonda ja podgrzewana 4 przewodowa do mercedesa itd
  
 
Cytat:
2005-06-11 22:22:25, VANOS pisze:
523 ma 2494ccm 170km



dokładnie tak jak "mówisz", czyli krótko mówiac 2,5 L i 170 koniczków

  
 
Cytat:
2005-06-11 22:22:25, VANOS pisze:
523 ma 2494ccm 170km



a bo mnie zmyliły