Sprężyny z Nivy do 2107 ? - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kup nowe sprężyny tylne. A na wyjazd w góry, czyli raz w roku (?), wkręć sobie w sprężyny na odkręconym amortyzatorze gumy wstawki. Będzie twardziej i wyżej. Tanio i efektywnie.
  
 
Niby tak, ale nie jest to całkiem bezpieczne rozwiązanie, mogą się różnić charakterystyki jednej i drugiej strony, poza tym sprężyna też inaczej pracuje. Znam rozwiązanie, ale nie jestem przekonany do tego.

Bardzo nisko będzie na sprężynie z poloneza?
  
 
Cytat:
w 3-4 osoby z przyczepą namiotową lub kempingową auto w górach nie przycierało o nadkola



wiesz o tym, że dopuszczalny nacisk na kulę haka to 90-100 kg !!??
Wiec tak jakbyś na bagażnik posadził zdrowego chłopa!
Łada nie powinna z takim obciążeniem drzeć kołami o nadkola.
Musisz pamiętać o takim rozłożeniu zawartości przyczepu aby w pojedynkę dać rade unieść dyszel do góry (Max 100kg).
  
 
Na zwykłej drodze nie trze, polskie górki też nie. Wzniesienia z zjazdy 14-15 % i zakręty, że ledwo się mieścisz. W przyczepa cała ważyła około 300 kg. Auto ma butle Lpg 40 litrów +baraż na 2 tygodnie + 3 osoby dorosłe, czasem 4 osoby. Nie wiem, czy te sprężyny oryginalne są tak siądzięte, ale przednie "nowe" z allegro - przy zjazdach ze stromych górek w zakrętach też szły tak nisko, że koła ocierały.

Dla porównania np. trabant 1.1 podobnie obciążony, ale też przyczepy ( 3 osoby + sporooo bagażu ) nie miał takich dolegliwości.

Więc pozostaje pytanie, czy sprężyna poloneza nie jest za krótka i czy nie będzie za nisko?
  
 
sprężyna tylna opiera sie na miseczce gumie, moze nie masz już tych gum w kielichy tylnym.. poza tym napewno są juz przysiadnięte jeśłi to spręzyny z fabryki jak wyszła łada.
  
 
Ok, w mojej graciarni wygrzebałem całkiem ładne sprężyny z Poldka kombi - pójdą na tył, a co radzicie na przód - tak aby było twardo i nisko? Z czego może podpasić - najlepiej czegoś popularnego.
Ja wiem, najlepiej kupić dedykowane ale szukam czegoś po taniości.
Sporo kasy pójdzie w inne rzeczy na których nie będę oszczędzał na używkach - hamulce, amorki, układ kierowniczy itp.


-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2015-04-14 21:37:15 ]
  
 
Podłączę się do złotej łopaty. Przed wczoraj zostały założone nówki z tyłu fiatowskie do mojej piątki. Co wrzucić na przód? Amortyzatory jakie lecą do zestawu na tył to jakieś standardy żółte olejowe ala fabryka. Z przodu mam w miarę nowe amorki avtowaz.

[ wiadomość edytowana przez: 350lada dnia 2016-11-28 21:48:39 ]
  
 
Żółte olejowe ala fabryka- MS no chyba że niebieska góra to wtedy Billstein
Chcesz obniżyć czy mieć std? Pakuj fabryczne i ciesz się komfortem

[ wiadomość edytowana przez: glod dnia 2016-11-29 07:30:55 ]
  
 
Z tego co kojarzę sprężyny od 2104 też dają rade. To jak masz butle 60 l to ty bagażnika nie masz
  
 
Silnik nigdy nie widział LPG, obecnie mam sprężyny prawdopodobnie fabryczne z przodu i dziwnie to wygląda bo tył się obniżył a przód jest jakby trochę wyżej. Chciałbym aby wyglądało to normalnie a najlepiej tak jak wcześniej podniesiony tył ) czyli z przodu trochę w dół musi polecieć. Nie powinno trzeć bo mam felgi polonezowe + jakieś standardowe opony. Wymieniłem je bo na starych bujało i chciałem sztywniej mieć a poza tym były zeżarte.

[ wiadomość edytowana przez: 350lada dnia 2016-11-29 19:08:53 ]

[ wiadomość edytowana przez: 350lada dnia 2016-11-29 19:11:18 ]